| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

To z jaką skutecznością przekonuje do siebie Golf VII R największych przeciwników tego modelu jest zaskakujące. Ten najmocniejszy w historii Golf z silnikiem o mocy aż 300 KM niepostrzeżenie atakuje ich wrodzony układ odpornościowy i niezwykle skutecznie zaraża pasją do siebie. Czy jest to najdoskonalszy z hot hatchy?

Test Volkswagen Golf VII R: nowy wirus grypy

Sportowe odmiany Volkswagena Golfa można porównać do wirusa grypy. Pojawiają się na drodze sezonowo, sporadycznie i choć są bardo niepozorne, przy bliższym kontakcie potrafią być niezwykle zaraźliwe. W ostatnich miesiącach pojawił się wyjątkowo niebezpieczny ich szczep – zmutowana wersja R!

Na pierwszy rzut oka  VW Golf VII R to delikatnie zmodyfikowana wersja Golfa VII GTI. Nowy wzór potężnych 18-calowych obręczy kół z oponami Bridgestone Potenza S001 225/40, masywniejsze progi, powiększone wloty powietrza w przednim zderzaku oraz srebrne lusterka nie sugerują drastycznych różnic w osiągach wersji R na tle klasycznego GTI .

Test Volkswagen Golf VII R: wnętrze

Jeszcze gorzej jest we wnętrzu Golfa R. Kabina potraktowana została w sposób zbyt powściągliwy przez projektantów, dlatego proces implementacji sportowych atrybutów nie poszedł najlepiej. Na pierwszy rzut oka praktycznie nie widać elementów odróżniających R-kę od dobrze wyposażonych, „cywilnych” wersji Golfa.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Uporządkowany kokpit częściowo polakierowany podatnym na zarysowania lakierem, wysokiej jakości ekran systemu multimedialnego, porządne materiały wykończeniowe, świetne spasowanie oraz kabina mieszcząca w komfortowych  warunkach 4 osoby o wzroście 185 cm to cechy wspólne dla słabszych wersji Golfa. Jedynie bagażnik uległ skurczeniu z 380 l do 343 l bowiem pod jego podłogą znalazł się mechanizm napędzający tylne koła.

Dopiero zajęcie miejsca za kierownicą Golfa R pozwala dostrzec kilka sportowych „smaczków” które odróżniają go od pozostałych Golfów w gamie. Przednie fotele są fantastyczne – wzorowo podpierają zarówno uda jak i barki kierowcy, są przyjemnie miękkie i świetnie spisują się zarówno na torze jak i w kilkugodzinnej trasie. Inna jest także spłaszczona u dołu kierownica pewnie leżąca w dłoniach, ale uprzykrzona niestety zbyt dużą liczba przycisków. To co jednak budzi największe zdziwienie to nowe zegary, z totalnie zwariowanym prędkościomierzem wyskalowanym aż do 320 km/h! Z początku wywołuje on co najwyżej szyderczy śmiech, ale po chwili wzbudza pewien niepokój co do autentycznych możliwości auta. Ten ostatni narasta wraz z chwilą, gdy kierowca odpala silnik a kabinę przeszywa gardłowy jego pomruk wydobywający się z poczwórnego układu wydechowego.

Zobacz też: Test Seat Leon FR 1.8 TSI - wyraźna alternatywa

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 18.11.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM alufelgi
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM alufelgi

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM wnętrze
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM wnętrze

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zegary prędkościomierz
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zegary prędkościomierz

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM ESP
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM ESP

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM tryby jazdy
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM tryby jazdy

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zaciski i tarcze hamulcowe
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zaciski i tarcze hamulcowe

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM silnik
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM silnik

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM tył
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM tył

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM aktywny wydech
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM aktywny wydech

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Wójtowicz

Ekspert Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK