| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

To z jaką skutecznością przekonuje do siebie Golf VII R największych przeciwników tego modelu jest zaskakujące. Ten najmocniejszy w historii Golf z silnikiem o mocy aż 300 KM niepostrzeżenie atakuje ich wrodzony układ odpornościowy i niezwykle skutecznie zaraża pasją do siebie. Czy jest to najdoskonalszy z hot hatchy?

„R-ka” brzmi bardzo groźnie, wręcz ostentacyjnie przez co niezwykle skutecznie przyciąga uwagę postronnych osób. Choć buńczuczne dźwięki wydają się być nieco przerysowanymi, w końcu pod maską pracuje zaledwie 2-litrowy motor a sam Golf przytył w stosunku do wersji GTI o bagatela 113 kg, to w rzeczywistości dźwięk ten jest zapowiedzią istnego huraganu!

Test Volkswagen Golf VII R: silnik 2.0 TSI o mocy 300 KM i napęd 4x4

Sercem układu napędowego nowego Golfa R 7-generacji jest przekonstruowany silnik z Golfa GTI. Motor 2.0 TSI z najnowszej serii EA888 wyposażony w potężną turbosprężarkę IHI, wzmocnioną głowicę i zawory, nowe tłoki oraz podwójny układ wtryskowy (MPI i TSI) generuje aż 300 KM mocy w zakresie od 5500 do 6200 obr./min i 380 Nm momentu obrotowego pomiędzy 1800 a 5500 obr./min. W połączeniu z 6-biegową przekładnią DSG i najnowszą generacją napędu wszystkich kół 4motion (Haldex 5) silnik wydaję się kpić ze sporej masy tego 3-drzwiowego hatchbacka.

Zobacz też: Test MINI Cooper 1.5 136 KM: mały, drogi, rewelacyjny!

W trybie „Race” Golf R rozpędza się 0-100 km/h w zaledwie…4,9 sekundy! To dokładnie taki sam wynik jak w przypadku Porsche Caymana w wersji S! Ciąg silnika jest tak potężny, że nawet przy 160 km/h wciśnięcie gazu w podłogę dociąga plecy kierowcy do oparcia fotela. W stosunku do Audi S3 Limousine, które posiada identyczny układ napędowy, Golf R ma znacznie bardziej rasowy dźwięk i dużo mocniej zachęca do sportowej jazdy. Aktywny wydech w połączeniu z imponującymi osiągami odziera ze złudzeń większość drogowych „mistrzów kierownicy”.

Test Volkswagen Golf VII R: tryby jazdy

W zależności od wybranego przez kierowcę trybu jazdy (Comfort, Normal, Race, ECO, Indyvidual) zmianie ulega siła progresywnego wspomagania kierownicy, twardość amortyzatorów (o ile auto wyposażone jest w zawieszenie adaptacyjne DCC) oraz reakcja silnika i skrzyni biegów na położenie pedału gazu. Zupełnie inne jest także brzmienie jednostki napędowej jakie wypełnia kabinę, choć w dużej mierze jest to zasługa sztucznego modulatora dźwięku umieszczonego pod przednią szybą.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM

Do jazdy sportowej dedykowany jest tryb Race, który automatycznie przestawia skrzynię biegów w tryb sportowy (niestety DSG samoczynnie zmienia biegi gdy obroty sięgną czerwonego pola obrotomierza), utwardza zawieszenie niwelując w ten sposób przechyły nadwozia w zakrętach, zmniejsza siłę wspomagania kierownicy, aktywuje modulator dźwięku w kabinie i otwiera klapy w wydechu. „R-ka” z głębokim warkotem nabiera prędkości, a w ciasnych zakrętach lub na starcie spod świateł napęd 4motion przenosi nawet do 100 % momentu obrotowego silnika na tylne koła. Auto reaguje bardzo gwałtownie na każde wciśnięcie gazu i choć czuć delikatną bezwładność turbiny, to Golf przyspiesza na poziomie zarezerwowanym dla stricte sportowych samochodów. Ceną za osiągi jest wysokie spalanie z jakim trzeba się liczyć w tym trybie. W mieście wyniki na poziomie 13-16 litrów na 100 km nie są czymś niezwykłym.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 18.11.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM alufelgi
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM alufelgi

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM wnętrze
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM wnętrze

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zegary prędkościomierz
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zegary prędkościomierz

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM ESP
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM ESP

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM tryby jazdy
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM tryby jazdy

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zaciski i tarcze hamulcowe
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zaciski i tarcze hamulcowe

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM silnik
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM silnik

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM tył
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM tył

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM aktywny wydech
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM aktywny wydech

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Wójcik

Doradca techniczny firmy Altax

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »