| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Szwedzka marka Volvo kojarzy się z rozsądkiem, poszanowaniem dla ekologii i przyzwoitym statutem materialnym jej potencjalnych klientów. Jednak nawet nordyccy i z natury stonowani Szwedzi co jakiś czas lubią zaszaleć. Inżynierowie Volvo zaszaleli konstruując 304-konną wersję XC60.

Mimo obecności na rynku już od kilku lat, model XC60 wciąż wygląda świeżo. Jest to niewątpliwa zasługa niedawno przeprowadzonego liftingu, niemniej design nadwozia szwedzkiego SUV-a już za pierwszym razem udał się na tyle, że projektanci nie musieli znacznie „pudrować” nadwozia by ukryć „zmarszczki”.

Volvo zwraca uwagę, zwłaszcza ozdobione pakietem R-Design z pięknym wzorem obręczy ze stopów lekkich oraz dyskretnymi spojlerami.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Test Volvo XC60 T6 aut. – wnętrze

Sportową atmosferę we wnętrzu podkręcają czarne słupki I podsufitka. Poza tym, kokpit nie różni się niczym od tych z „cywilnych” wersji XC60. Jest zaprojektowany ładnie i przejrzyście, wykonany z materiałów wysokiej jakości.

Przy okazji niedawnego liftingu, tradycyjne analogowe zegary zastąpiono wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Wygląda to ładnie i nie ucierpiała na tym intuicyjność obsługi.

Obszerne fotele zapewniają bardzo wysoki komfort podróżowania i przyzwoite tzw. trzymanie boczne.

Z tyłu również nikt nie będzie narzekał na niewygodę, a miejsca nie zabraknie także wysokim pasażerom.

Bagażnik ma objętość 495 l, to co prawda trochę mniej od konkurentów, ale i tak przedział bagażowy jest wystarczająco obszerny, by spakować czteroosobową rodzinę na długie wakacje.

Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG

Test Volvo XC60 T6 aut. – napęd/układ jezdny

W motoryzacyjnym światku wiele się ostatnio o Volvo wspominało w kontekście polityki stopniowego wycofywania z oferty udanych silników pięcio I sześciocylindrowych I zastępowania ich jednostkami czterocylindrowymi o równie wysokiej mocy. Lobby ekologów działa bezlitośnie i rzeczywiście szwedzki koncern podobnie do innych producentów będzie zmuszony „za chwilę” zastąpić swoje największe jednostki mniejszymi.

Ale póki co, ku uciesze miłośników motoryzacji w cenniku Volvo wciąż przy pozycji XC60 T6 figuruje zestaw z sześciocylindrowym, trzylitrowym, turbodoładowanym benzynowym silnikiem o mocy 304 KM.

Według danych producenta jednostka współpracująca z sześciobiegową automatyczną przekładnią rozpędza ważące aż 1935 kg Volvo od 0 do 100 km/h w 6,9 s.

Ale zaletą zastosowania dużego silnika benzynowego nie jest jedynie fakt, że samochód z dużą spontanicznością i werwą reaguje na każde żądanie zwiększenia prędkości. Bo faktem jest, że na XC60 T6 nie robi wrażenia, czy kierowca ma ochotę błyskawicznie przyspieszyć od 0 do 100 km/h, czy od 130 do 180 km/h. Za każdym razem wskazówka prędkościomierza bez „zawahania” mija kolejne cyfry na podziałce.

reklama

Aktualizacja: 06.11.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volvo XC60 T6 AWD
Volvo XC60 T6 AWD

Volvo XC60 T6 AWD
Volvo XC60 T6 AWD

Volvo XC60 T6 AWD
Volvo XC60 T6 AWD

Volvo XC60 T6 AWD
Volvo XC60 T6 AWD

Volvo XC60 T6 AWD
Volvo XC60 T6 AWD

Volvo XC60 T6 AWD
Volvo XC60 T6 AWD

Volvo XC60 T6 AWD
Volvo XC60 T6 AWD

Volvo XC60 T6 AWD
Volvo XC60 T6 AWD

Volvo XC60 T6 AWD
Volvo XC60 T6 AWD

Volvo XC60 T6 AWD
Volvo XC60 T6 AWD

Volvo XC60 T6 AWD
Volvo XC60 T6 AWD

Volvo XC60 T6 AWD
Volvo XC60 T6 AWD

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dr Irena Kamińska-Radomska

Trener etykiety biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »