| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza Jazda: nowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM Quattro

Pierwsza Jazda: nowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM Quattro

Nowe Audi TT jest o ok. 50 kg lżejsze od poprzednika, ma nowy napęd na wszystkie koła, dużo mocniejsze silniki oraz zaawansowany, wirtualny kokpit we wnetrzu. Jak sprawuje się na wymagającym technicznie torze sprawnościowym? Czy mimo sportowych przymiotów nadal jest autem także do jazdy na co dzień?

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Audi TT III: układ kierowniczy

Dobre wrażenie sprawił także układ kierowniczy. Nie porusza się on co prawda z oporem charakterystycznym dla stricte sportowych aut pokroju Toyoty GT86 czy Mazdy MX-5, ale wywiązuje się ze swojego zadania prawidłowo. Progresywna siła wspomagania pozwala z jednej strony ograniczyć liczbę obrotów kierownicy w trakcie zawracania autem, a z drugiej pokonywać zakręty 90-stopniowe bez odrywania rąk od jej wieńca. Układ nieźle też radzi sobie z przekazywaniem informacji zwrotnych o sytuacji jaka ma miejsce na styku opon z nawierzchnią. Na torze robi się co prawda nieco zbyt "miękki" w sytuacjach podbramkowych i trudno wyczuć granicę przyczepności przednich kół, ale w codziennej jeździe taka charakterystyka zapewni większy komfort.

Audi TT III: hamulce

Hamulce Audi TT w wersji z silnikiem 2.0 TFSI 230 KM oferuje wystarczająco dużą siłę hamowania w codziennej eksploatacji. Przednie tarcze maja średnicę 312-stu a tylne 300-stu milimetrów. Choć przednie są wentylowane, to w jeździe na torze mogą okazać się niewystarczające z uwagi na ryzyko szybkiego przegrzania. Bardzo dobrze działa korektor siły hamowania w Audi. Nawet na nierównej nawierzchni o różnej przyczepności gwałtowne hamowanie nie wytrąca pojazdu z równowagi.

Audi TT III: cena

Cena Audi TT z podstawowym silnikiem 2.0 TFSI 230 KM i manualną skrzynią biegów rozpoczyna się kwotą 159 100 zł. Niestety producent uniemożliwił wybranie wersji z przekładnią manualną i systemem quattro. Zatem aby cieszyć się możliwościami napędu wszystkich kół trzeba zdecydować się na skrzynię automatyczną S tronic co łącznie podnosi cenę auta do min. 183 500 zł. Trochę szkoda, że klient został w tym przypadku pozbawiony wyboru, bowiem manualna przekładnia często lepiej sprawdza się na torze (mniejsze jest m.in. ryzyko przegrzania układu) i daje sporą satysfakcję z jazdy. W związku z tym, że Audi TT należy do aut klasy premium, nie dziwi ogromny wybór dodatkowych opcji wyposażenia. Klient może przebierac od aktywnego zawieszenia, poprzez nowoczesny system nawigacji i pneumatyczne regulowane fotele, po najnowsze systemy z zakresu bezpieczeństwa (np. system ostrzegający przed przypadkowym zjechaniem z pasa ruchu czy asystent parkowania z funkcją rozpoznawania otoczenia samoczynnie wprowadzający pojazd na miejsce parkingowe). Szeroki spektrum dodatków oferowanych do TT może zatem spowodowac, że cena auta szybko poszybuje nawet do 280 920 zł, jak miało to miejsce z prezentowanym na zdjęciach egzemplarzem.

Audi TT III: opinia po pierwszej jeździe

Audi TT przeszło sporą metamorfozę w stosunku do swojego poprzednika. Ma przestronniejszą kabinę, mocniejsze silniki i lepszy napęd quattro. Wnętrze nareszcie zyskało wyrazisty i niepowtarzalny charakter, a wirtualny kokpit stanowi swoisty przełom w samochodach Audi. Mimo wielu sportowych atrybutów nowe TT nadal jest jednak bardziej autem klasy GT - szybkim, zadziwiająco komfortowym nawet na 20-calowych kołach oraz bardzo bogato wyposażonym. Nie ma jednak tego pazura i bezkompromisowego charakteru, które są domeną prawdziwie sportowych aut. Przypadnie za to do gustu tym osobom, które chcą mieć dynamiczne i dobrze wyglądające auto na co dzień, w którym nie będą musieli rezygnować z udogodnień jakie obecnie oferują najlepsze auta klasy wyższej. Co więcej, napęd na wszystkie koła pozwoli cieszyć się wysokimi osiągami Audi TT przez cały rok.

reklama

Aktualizacja: 13.10.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Buchta

Specjalista ds. leasingu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »