REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Następca Skody Fabii czai się za rogiem. Oznacza to, że obecną na rynku generację modelu można kupić za przystępną cenę. Czy łowcy okazji powinni zwrócić swoją uwagę na Fabię napędzaną silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM?

Choć motoryzacyjny światek z uwagą śledzi doniesienia na temat mającej zadebiutować jeszcze w tym roku Fabii trzeciej generacji, obecna wciąż stanowi atrakcyjną ofertę na rynku.
Zachowawczy styl nadwozia spowodował, że karoseria Fabii po kilku latach od debiutu i drobnym liftingu przeprowadzonym w 2010 r. wciąż wygląda świeżo.
I mimo że krytycy zarzucają Skodzie brak proporcji w nadwoziu, klienci jakby nie zawracali sobie tym głowy i chętnie wyjeżdżają Fabiami z salonów.
Tuż przed debiutem najnowszej generacji modelu, producent zdecydował się uatrakcyjnić ofertę dotyczącą obecnej wersji i zaoferował nabywcom np. pakiet stylizacyjny RS (1700 zł), specjalny kolor Błękit Race, czy możliwość dokupienia szesnastocalowych felg ze stopów lekkich. Niewątpliwie wspomniane ozdobniki dodają Skodzie uroku.

REKLAMA

Zobacz też: Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM Man. – wnętrze

Dość wąski przedział pasażerski Fabii został wykończony materiałami dobrej jakości. Przejrzysta i uporządkowana tablica przyrządów sprzyja wygodzie obsługi poszczególnych urządzeń pokładowych.
Fotele są wygodne i mają szeroki zakres regulacji. Także na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Bagażnik Fabii ma objętość 315 l i regularny kształt. Co więcej jest wyposażony w praktyczne uchwyty ułatwiające transport zakupów.
Wnętrze Skody jest funkcjonalne, przestronne i przyzwoicie wykończone. Duży plus.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM Man. – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowa, benzynowa, turbodoładowana jednostka napędowa recenzowanej Fabii ma pojemność jedynie 1,2 l, ale rozwija moc maksymalną 105 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie 1550-4100 obr./min. I mimo że wartości te nie są imponujące w zupełności wystarczają do sprawnego napędu ważącego 1055 kg auta.
Według danych producenta pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,1 s i może się rozpędzić do 191 km/h.
Szkoda tylko, że nie da się do opisywanej Skody zainstalować sześciobiegowej przekładni manualnej (w standardzie jest instalowana pięciobiegowa skrzynia manualna, a za dopłatą ok. 5000 zł dostępna jest jedynie siedmiobiegowa DSG).
O ile w ruchu miejskim, pięć biegów jest wystarczające, o tyle podczas jazdy po autostradzie przydałoby się jedno wyższe przełożenie, by zredukować obroty jednostki napędowej przy wyższych prędkościach.
Niemniej prowadzenie Fabii jest intuicyjne. Zaskakująco precyzyjny układ kierowniczy i komfortowo zestrojone zawieszenie potęgują przyjemność podróżowania.
Wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są miękko (mimo opon o niskim profilu), a komfort jazdy podnosi fakt, że w zakresie do 4000 obr./min. jednostka napędowa jest dobrze wyciszona.
Problem zbyt donośnego odgłosu pracy pojawia się podczas jazdy z wyższymi prędkościami (powyżej 130 km/h).
Za to 105-konna Skoda Fabia okazała się oszczędna.  Według danych producenta, podczas jazdy w ruchu miejskim auto zużywa 6,8 l benzyny do przejechania 100 km. Wynik na poziomie 7,2-7,5 l na 100 km jest łatwy do uzyskania.

Zobacz też: Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM Man.  - podsumowanie

Okresy schyłkowe w sprzedaży poszczególnych modeli są zazwyczaj gratką dla łowców okazji. Przede wszystkim schodzące z rynku modele są już dopracowane, wyeliminowano z nich wszelkiego rodzaju wady wykryte w pierwszym okresie sprzedaży. Ponadto producenci, żeby dodatkowo zachęcić potencjalnych klientów często oferują lepsze wyposażenie standardowe oraz obniżają ceny. Nie inaczej jest również w przypadku Fabii.
Napędzana najmniejszą z dostępnych jednostką benzynową (1.2/60 KM) z podstawowym wyposażeniem kosztuje 37 200 zł. Z kolei najtańsza odmiana napędzana przez recenzowany silnik 1,2 l TSI o mocy 105 KM kosztuje ok. 46 600 zł. Co prawda w uboższych odmianach dopłaty wymaga nawet komputer pokładowy (200 zł), ale już za 48 tys. zł można nabyć wersję Ambition Plus, w której bez dopłaty otrzymamy m.in. klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, czy radioodtwarzacz.

Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.

Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM  - dane techniczne

Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 105 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm/1550-4100 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 315 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 400/164,2/149,8 cm
Rozstaw osi 245,1 cm
V-max 191 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,5/5,3 l/100 km
Cena od 46 600 zł (43 149 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
S
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA