| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Toyota GT86 udoskonalona przez specjalistów z TRD to auto stworzone według najlepszych sportowych wzorców. Jazda nim uczy pokory i pozwala przypomnieć sobie czym jest samochód sportowy i jak wiele straciły dzisiejsze auta tego segmentu.

Toyota GT86 TRD: cena i wyposażenie

Toyota GT86 to relatywnie tanie auto sportowe jeśli uwzględnimy jego wyposażenie oraz stopień zaawansowania konstrukcji. Najtańsza wersja za 119 900 zł oferuje tylny napęd wyposażony w blokadę mechanizmu różnicowego LSD, sportowe fotele, 7 poduszek powietrznych w tym kolanową, klimatyzację manualną, skórzane wykończenie kierownicy, dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego, elektrycznie regulowane lusterka, systemy stabilizacji toru jazdy VSC, 17-calowe alufelgi. Za niewielką dopłatą możemy zyskać układ nawigacji czy automatyczną klimatyzację (wersja Premium). Drogie właściwie są tylko dodatki firmowane logiem TRD. Sportowy układ wydechowy to koszt 6500 zł a profesjonalny układ hamulcowy to bagatela...40 000 zł! Nasza wersja była jednak wyposażona w klasyczne hamulce. Rynek części zamiennych do GT86 jest ogromny dzięki czemu łatwo można zmienić wygląd pojazdu bądź jego osiągi.

Toyota GT86 TRD: opinia

Oddając do parku prasowego Toyotę GT86 długo zastanawiałem się co jest przyczyną jej przeciętnej sprzedaży na świecie. W czym GT86 przegrywa z wszędobylskim Golfem GTI czy Peugeotem RCZ? Przecież na ich tle jest konstrukcją dojrzalszą, bardziej rasową i profesjonalną. Daje poczucie absolutnej kontroli nad sobą oraz świadomość obcowania z prawdziwie sportową maszyną. Wyróżnia się świetną pozycją za kierownicą, rewelacyjną skrzynią biegów, kapitalnym układem kierowniczym (najlepszy jakim miałem okazję testować) a przy tym jest autem, które można wykorzystywać w codziennej eksploatacji. Sądzę, że wina  leży bardziej po stronie klientów niż samego auta. Osoby poszukujące sportowego samochodu, często skupiają się wyłącznie na jego osiągach zapominając, że to wcale nie one są najważniejsze w tej klasie pojazdów. Samochód sportowy musi odznaczać się bowiem wysoką komunikatywnością z kierowcą, być dla niego nieco wymagającym, a przy tym na tyle łatwym w opanowaniu, aby cieszyć go jazdą i poprawiać jego umiejętności. Toyota GT86 czyni to w sposób na tyle doskonały, że nawet nieco słabsze osiągi nie są w stanie pomniejszyć frajdy jakie daje to auto. Jest to bezsprzecznie król sportowych samochodów dostępnych za rozsądne pieniądze. Toyota, gratulacje!

reklama

Aktualizacja: 19.10.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota GT86 TRD 2014
Toyota GT86 TRD 2014

Toyota GT86 TRD 2014
Toyota GT86 TRD 2014

Toyota GT86 TRD 2014
Toyota GT86 TRD 2014

Toyota GT86 TRD 2014
Toyota GT86 TRD 2014

Toyota GT86 TRD 2014
Toyota GT86 TRD 2014

Toyota GT86 TRD 2014
Toyota GT86 TRD 2014

Toyota GT86 TRD 2014
Toyota GT86 TRD 2014

Toyota GT86 TRD 2014
Toyota GT86 TRD 2014

Toyota GT86 TRD 2014
Toyota GT86 TRD 2014

Toyota GT86 TRD 2014
Toyota GT86 TRD 2014

Toyota GT86 TRD 2014
Toyota GT86 TRD 2014

Toyota GT86 TRD 2014
Toyota GT86 TRD 2014

Toyota GT86 TRD 2014
Toyota GT86 TRD 2014

Toyota GT86 TRD 2014
Toyota GT86 TRD 2014

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Donata Hermann-Marciniak

Specjalistka z zakresu Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. Absolwentka Studiów Podyplomowych Kadry i Płace na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »