| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Najnowsza generacja Seata Leona przebojem wkracza na polski rynek i radzi sobie na nim coraz lepiej. Po odmianach hatchback, sprawdziliśmy jak jeździ wersja kombi, czyli ST, napędzana przez turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 l i mocy maksymalnej 140 KM.

Wystarczy krótkie spojrzenie na najnowszą generację Seata Leona, by nie mieć  wątpliwości, że hiszpański producent poważnie myśli o powrocie na szczyt zestawień sprzedaży nowych samochodów. Bez wątpienia, droga ku temu prowadzi przez popularną klasę samochodów kompaktowych, w której konkurencja jest bardzo silna.
Ale mimo że nie brakuje wśród kompaktów modeli zgrabnych, najnowszy Leon prezentuje się ponadprzeciętnie dobrze.
Projektantom Seata udało się nakreślić Leona ST w taki sposób, by model nie stracił proporcji i niewątpliwego uroku, którym epatuje odmiana hatchback.
Tył wersji ST ładnie współgra z przednią częścią nadwozia, które w całości prezentuje się lekko i przywodzi na myśl sportowe aspiracje marki.

Zobacz też: Test: Seat Leon ST 1.6 TDI 105 KM man.

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM – wnętrze

Także we wnętrzu daje się zauważyć usportowiony sznyt hiszpańskiego producenta. Font na cyferblatach, mocno wyprofilowane fotele przednie, czy „sportowo” ukształtowana kierownica jednoznacznie wskazują na hiszpańskie geny Leona, mimo że jest dzieckiem niemieckiego koncernu.
A o tym, że nowy Leon powstał w zaodrzańskim kraju przemyślanych rozwiązań użytkownicy Seata przekonują się na każdym kroku. Począwszy od logicznie i przejrzyście rozplanowanej tablicy przyrządów, poprzez dokładne spasowanie, precyzyjną i szeroką regulację fotela kierowcy, dużą liczbę schowków i uchwytów zastosowanych w przedziale pasażerskim, a nawet dobrą widoczność z miejsca kierowcy we wszystkich kierunkach.
Cieszy spora ilość miejsca w przedniej części kabiny. Na tylnej kanapie miejsca jest mniej niż z przodu, ale nadal wygodnie usiądą tam dwie dorosłe osoby, które na pewno nie będą narzekały na brak miejsca na kolana. Jednak trzem pasażerom będzie za ciasno.
Przestronne wnętrze nie wymusiło redukcji objętości bagażnika. Obszerny przedział bagażowy (587 l) ma regularny kształt i jest wyposażony w praktyczne uchwyty na torby z zakupami.
Co więcej, Seat okazuje się samochodem nieźle wyposażonym. W recenzowanej odmianie Style zainstalowano bez konieczności dopłaty m.in. tempomat, zestaw Media System Colour z 5-calowym, kolorowym ekranem dotykowymi Bluetooth, automatyczną klimatyzację dwustrefową, elektroniczną szperę XDS, czy system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach. O elektrycznie sterowanych szybach, centralnym zamku, czy podgrzewanych lusterkach nie wspominając.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych R. Ptak i Wspólnicy sp.k.

Obsługa prawna przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »