| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Renault Kangoo Extrem: kombivan w stylu crossovera

Test Renault Kangoo Extrem: kombivan w stylu crossovera

Renault Kangoo w 2013 roku przeszedł facelifting. Co zmieniło się w aucie? Czym wyróżnia się wersja Extrem? Jakie zadania nowe Kangoo realizuje najlepiej? O tym wszystkim dowiecie się z naszego testu.

Irytujący jest również potencjometr sterujący głośnością systemu audio, który jest również włącznikiem całego układu. Regulacja natężenia dźwięku bardzo często kończy się przypadkowych wyłączeniem systemy R-Link, przez co kierowca traci np. widok mapy. Na całe szczęście przy kierownicy ulokowano odrębny pilot do sterowania głośnością systemu muzycznego.

Pasażerowie Reanult Kangoo Extrem, nawet ci wysocy, powinni być usatysfakcjonowani swobodą ruchów jaki zapewnia ogromna kabina tego pojazdu. Żaden z pięciu jego pasażerów nie powinien narzekać na brak miejsca na wysokości kolan czy w okolicach głowy. Co więcej ich bagaż nie będzie musiał spełniać lotniczych wymogów odnoszących się do wymiarów. 660-litrowy bagażnik zapewnia ogromną swobodę w kwestii doboru niezbędnego ekwipunku, nawet tego wakacyjnego. Dodatkowo, jeśli zajdzie taka potrzeba, tylne fotele można bardzo łatwo i szybko złożyć uzyskując dzięki temu przestrzeń o łącznej kubaturze sięgającej aż 2600 litrów.

W trakcie dłuższych podróży łatwo zauważyć pewne braki nowego Kangoo. W drugim rzędzie siedzeń brakuje sytemu wentylacji przez co w upalny dzień potrafi być tam duszno. Szkoda także, że producent nie wyposażył auta w większą ilość schowków.

Renault Kangoo Extrem: silnik 1.5 dCi

Niezwykle mocną stroną  zmodernizowanego Kangoo jest jego układ napędowy. Wysokoprężny silnik 1.5 dCi ma moc 110 KM, ale dzięki 240 Nm momentu obrotowego (dostępnego od 2000 obr./min) sprawnie napędza on auto do prędkości ok. 130 km/h. Nawet manewr wyprzedzania z 4 pasażerami na pokładzie nie jest dużym wyzwaniem dla kierowcy, mimo dość dużej masy pojazdu (….). Silnik ochoczo przyspiesza od ok. 1800-1900 obr./min zachowując przy tym wysoką kulturę pracy.

W kabinie jest cicho, a dźwięk motoru nie jest natarczywy. Podkreślić warto również niezłe wyciszenie i aerodynamikę auta. W kabinie, mimo potężnej przedniej szyby, świst opływającego powietrza słyszalny jest dopiero po przekroczeniu 130 km/h. Skrzynia biegów, wyposażono w sześć przełożeń pracuje lekko i całkiem precyzyjnie. Dobre jej zestopniowanie w połączeniu z naprawdę oszczędnym motorem pozwala utrzymać zużycie paliwa na niskim poziomie: w mieście kształtuje się ono na poziomie 5,8-6,5 l / 100km, poza nim spada do ok. 5,2 l /100 km, a przy oszczędnej jeździe można je ograniczyć nawet do 4,8 l na 100 km.

Renault Kangoo Extrem: zawieszenie

Ciekawie skonfigurowane jest zawieszenie pojazdu, które z przodu wyposażono w kolumny MacPhersona a z tyłu w belkę skrętną. Miękko zestrojony układ zapewnia niezły komfort resorowania nawet na dużych nierównościach, ale z drugiej strony powoduje wyraźne przechyły nadwozia w ostrych zakrętach. Próby przeprowadzone przez naszą redakcję udowodniły jednak, że auto zachowuje wysoką stabilność nawet w trakcie bardzo dynamicznej jazdy w slalomie. Choć auto ma wyraźne tendencję do zarzucania tylną osią (przy wyłączonym ESP) to niezwykle łatwo powraca ono na właściwy tor jazdy. Ogromną zaletą takiej charakterystyki jest prawie niewyczuwalna podsterowność pojazdu. Dzięki temu Kangoo prowadzi się bardzo lekko i chętnie reaguje na nagłe zmiany kierunku jazdy.

reklama

Aktualizacja: 20.10.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi
Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Paszek

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »