REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford KA 1.2 69 KM

Tomasz Korniejew
Ford KA fot. Mototarget
Ford KA fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Mimo że Ford KA musi walczyć o uznanie klientów z młodszymi o kilka lat rywalami, wciąż zawstydza konkurentów m.in. świetnym układem jezdnym. Co więcej, z upływem czasu jego atrakcyjność znacznie zwiększyła zaskakująco niska cena.

Choć Ford KA jest obecny na rynku od kilku lat, wciąż prezentuje się świeżo. Trzydrzwiowemu nadwoziu nie brakuje proporcji, a w wersji z felgami ze stopów lekkich i zadziornym tylnym spojlerem prezentuje się nadzwyczaj atrakcyjnie.

REKLAMA

Test Ford KA 1.2 69 KM – wnętrze

Przedział pasażerski wykończono tworzywami przeciętnej jakości ale nie sprawia wrażenia taniego. Plastikowa tablica przyrządów rozplanowana jest logicznie a poszczególne jej elementy spasowane z dokładnością.
Wprawni obserwatorzy dostrzegą w rozmieszczeniu przycisków sterowania szybami, czy modelu radia podobieństwo do bliźniaczego Fiata 500.
W przedniej części nadwozia przestrzeni jest sporo, choć wysoki kierowcy mogą kolanem dotykać do środkowej konsoli.
Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, choć – jak to w samochodzie miejskim – siedziska są krótkie, co daje się we znaki podczas dłuższej podróży.
Z tyłu ilość miejsca ogranicza niska linia dachu oraz mała szerokość nadwozia. Niemniej osoby o średnim wzroście nie będą narzekały na brak przestrzeni nad głową, czy na kolana.
Niewielka tylna szyba i szerokie słupki C ograniczają widoczność do tyłu. Szkoda też, że konstruktorzy nie wyposażyli KA w większą ilość schowków na drobiazgi.

Zobacz też: Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM Tekna: do miasta jak znalazł!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Ford KA – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej najmniejszego Forda jest dostępna jedna jednostka napędowa o pojemności 1,2 l rozwijająca moc maksymalną 69 KM przy 5500 obr./min.
Ośmiozaworowy silnik z wielopunktowym wtryskiem jest sprawnym źródłem napędu dla ważącego 940 kg Forda.
W codziennej jeździe nie przeszkadza fakt, że auto nabiera wyraźnego wigoru dopiero po wkręceniu jednostki na wyższe obroty. Odpowiednio czuły układ kierowniczy oraz precyzyjnie działająca dźwignia pięciobiegowej manualnej przekładni sprawiają, że jakość prowadzenia małego Forda doceniają wprawieni kierowcy.
Jednak największym zaskoczeniem jest zawieszenie. Jest wystarczająco miękkie by sprawnie tłumić nierówności poprzeczne, a jednocześnie zapewnia odpowiednią stabilność pojazdu podczas szybszej jazdy po zakrętach.
Szkoda tylko, że po dużej przyjemności prowadzenia Ka czeka nas rozczarowanie związane z dość wysokim zużyciem paliwa. W ruchu miejskim mały Ford zużywa 7,8 l na 100 km. To sporo biorąc pod uwagę wielkość i przeznaczenie samochodu.


A jak Ford KA sprawuje się podczas jazdy w trasie?
Niestety, drogi szybkiego ruchu nie są środowiskiem, w którym pojazd „czuje się” dobrze. Czym innym jest dojazd do pracy krótkim odcinkiem obwodnicy miasta, a czym innym kilkugodzinna podróż. Ford KA najlepiej się sprawdza, gdy nie zmuszamy go do jazdy z wyższą prędkością niż 120 km/h. Co więcej auto wyraźnie traci wigor na wzniesieniach, a wyprzedzanie rozpędzonych do prędkości 80-90 km/h samochodów ciężarowych wymaga odpowiedniego zaplanowania.

Zobacz też: Test Volkswagen Up! 1.0 75 KM - dla mnie masz stajla!

Test Ford KA 1.2 69 KM – podsumowanie

Najtańszy Ford Ka jest dostępny za 26 900 zł. Za 2500 zł można dokupić pakiet obejmujący radioodtwarzacz CD z MP3 i klimatyzację. Biorąc pod uwagę właściwości jezdne modelu oraz fakt, że przedłużenie do 3 lat gwarancji na ten model kosztuje 270 zł, z łatwością można zapomnieć małemu Fordowi niewielkie niedociągnięcia.

Zobacz też: Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet


Ford KA 1.2 69 KM – dane techniczne

Ford KA 1.2 69 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1242 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 69 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm/3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 224 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 362/165,8/150,5 cm
Rozstaw osi 230 cm
V-max 159 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,4 s
Zużycie paliwa* 5,8/4,4/4,9 l/100 km
Cena od 26 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fot. Moto.wieszjak.pl Ford Ka
Fot. Moto.wieszjak.pl Ford Ka
Test Ford KA 1.2 69 KM
Tomasz Korniejew
Test Ford KA 1.2 69 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA