| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: bezkompromisowy twardziel

Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: bezkompromisowy twardziel

Jeep Wrangler to synonim auto terenowego. W wersji Rubicon posiada jeszcze lepszy napęd na cztery koła, solidniejsze osłony układu napędowe czy wydajniejsze hamulce. Jak Wrangler sprawdza się w roli auta na co dzień?

Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: demontowane nadwozie i wnętrze

Zaskakującą cechą Jeepa Wranglera jest także jego demontowane nadwozie! W razie potrzeby auto można pozbawić nie tylko dachu czyniąc go oryginalnym kabrioletem, ale także drzwi bocznych a nawet przedniej szyby (można ją bowiem złożyć)! Abstrakcyjne jest także samo wnętrze pojazdu. Prawdziwe zaskoczenie wzbudza wąska, pionowa przednia szyba oraz drzwi z ogranicznikami wykonanymi z najzwyklejszego paska materiału. Choć pionowo ustawiona szyba poprawia widoczność w terenie, bowiem znajduje się tuż za kierownicą, to w trakcie jazdy na trasie ulega intensywnemu zabrudzeniu.

Wśród innych, niespotykanych rozwiązań jakie odnaleźć można we wnętrzu Wranglera wymienić należy przyciski służące sterowaniu radiem ulokowane na tylnej stronie kierownicy (patrz galeria), regulowane na długość przysłony przeciwsłoneczne czy głośniki systemu audio zamontowane nad pasażerami na pałąku przeciwkapotażowym. Co przeszkadza we wnętrzu Wranglera? Przede wszystkim brak uchwytów ułatwiających wysiadanie z drugiego rzędu siedzeń, słabe wyciszenie kabiny czy niewielkich rozmiarów bagażnik (zaledwie 142 litry).

Także jakość wykonania deski rozdzielczej nie rzuca na kolonach. Pozytywnie ocenić należy za to przestronność wnętrza (nawet na tylnej kanapie zmieszczą się dwie osoby o wzroście 185 cm), niezłe wyposażenie, prawidłową pozycje za kierownicą, dobra widoczność z miejsca kierowcy oraz podświetlane uchwyty na napoje.

Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD:cena i wyposażenie

Z pozoru prosty i nieco surowo wykonany Jeep Wrangler Rubicon okazuje się być zaawansowaną konstrukcyjnie maszyną, przeznaczoną do realizacji naprawdę trudnych zadań. Bliższe zaznajomienie się z tym autem pozwala zrozumieć czemu podstawowa odmiana Sport kosztuje 142 400 zł, a wersja Rubicon aż 172 100 zł.

Choć wyposażenie nie rozpieszcza i za pewne dodatki trzeba dopłacić (m.in. za nawigację GPS, boczne poduszki powietrzne czy pakiet elektryczny) to mimo wszystko Wrangler wart jest swojej ceny. Równie zaawansowany techniczne Mercedes klasy G kosztuje bowiem minimum 411 tys. zł, a mocno przestrzały Land Rover Defender co najmniej 178 tys. zł.

Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: opinia

Aby stać się właścicielem Jeepa Wranglera trzeba mieć coś więcej niż tylko pieniądze. Bez pasji i fascynacji nie przekonamy się do tego auta. Kołyszące się nadwozie, słabo wyciszone wnętrze i wysokie spalanie w połączeniu z przeciętnym komfortem nie przekonają przeciętnego kierowcy do tego auta. Za to prawdziwi amatorzy jazdy poza utwardzonymi szlaki będą zachwyceni. Wrangler jest niezwykle dzielny i skuteczny w terenie. Małe gabaryty i krótki rozstaw osi pozwalają mu łatwiej pokonywać wąskie ścieżki i stromo nachylone zbocza. Mocny silnik diesla zaskakuje wysokimi osiągami, a dołączany napęd 4x4 zapewnia bardzo dobrą trakcję. Wbrew pozorom to auto ma więcej sensu niż większość SUV-ów dostępnych na rynku. Jego twórcom przyświecał jeden konkretny cel - stworzyć pojazd odporny na ciężkie warunki, zdolny dotrzeć tam, gdzie żadne cywilne auto nie zdoła. I trudno nie zgodzić się z opinią, że im się udało. Jeep Wrangler Rubicon to prawdziwy twardziel i wiecznie żywa legenda.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012 kokpit
Jeep Wrangler Rubicon 2012 kokpit

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012 rozłączanie stabilizatora
Jeep Wrangler Rubicon 2012 rozłączanie stabilizatora

Jeep Wrangler Rubicon 2012 sterowanie radiem
Jeep Wrangler Rubicon 2012 sterowanie radiem

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012 lewarek skrzyni biegów i reduktora
Jeep Wrangler Rubicon 2012 lewarek skrzyni biegów i reduktora

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012 wlew paliwa
Jeep Wrangler Rubicon 2012 wlew paliwa

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Grabowska

CFO - Omega Code

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »