| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: bezkompromisowy twardziel

Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: bezkompromisowy twardziel

Jeep Wrangler to synonim auto terenowego. W wersji Rubicon posiada jeszcze lepszy napęd na cztery koła, solidniejsze osłony układu napędowe czy wydajniejsze hamulce. Jak Wrangler sprawdza się w roli auta na co dzień?

Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: silnik/osiągi/zużycie paliwa

Mimo to jazda Wranglerem w miejskiej dżungli daje naprawdę wiele satysfakcji. Ogromy silnik Diesla 2.8 CRD o mocy 200 KM to bardzo nowoczesna konstrukcja. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa common rail, turbosprężarce ze zmienną geometrią kierownic i dużej pojemności skokowej generuje aż 460 Nm przy zaledwie 1600 obr./min. W rezultacie ze startu zatrzymanego auto przyspiesza niezwykle dynamicznie, ostro buksując tylnymi kołami w miejscu (po wyłączeniu kontroli trakcji). Swoim osiągami (sprint 0-100 km/h trwa 10,7 s) Wrangler potrafi przyćmić niejedno auto klasy średniej.

Dzięki dobrze zestopniowanej przekładni automatycznej Jeep nie ma najmniejszych problemów z wyprzedzaniem nawet szpaleru aut na drodze. Nabiera prędkości stanowczo, ogłaszając to donośnym, mało przyjemnym dźwiękiem silnika. Oczywiście duża masa, zaawansowany układ przeniesienia napędu i klasyczny automat podnoszą zużycie paliwa. W mieście auto potrzebuje ok. 13-17 litrów oleju napędowego na 100 km, na trasie jego apetyt spada do ok. 10 l/100 km.

Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: jazda w mieście

Po oswojeniu się z autem i traktowaniu go z należytym respektem, Wrangler pozwala się prowadzić całkiem dynamicznie. Owszem, przechyły karoserii są wyraźne, ale doświadczony kierowca bez problemu oceni przyczepność auta na łuku drogi.

Miękko zestrojone zawieszenie nie zapewnia najwyższego komfortu i dość wyraźnie przenosi drgania do kabiny, ale w kooperacji z wysokim prześwitem auta i oponami o dużym profilu potrafi bardzo sprawnie pokonywać nawet  kilkunastocentymetrowe przeszkody na drodze. W przeciwieństwie do klasycznych SUV-ów szybki wjazd na krawężnik, wysoki korzeń czy kamień nie wyrządzi szkód w zawieszeniu.

Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: jazda w terenie

Prawdziwy sens istnienia Jeepa Wranglera poznać można jednak  dopiero w trudnym terenie. Zaawansowany napęd 4x4 Rock-Trac, który dołączyć można w trakcie jazdy za pomocą osobnej wajchy, blokada mechanizmu różnicowego, przełożenie redukcyjne, sztywne osie, a nawet rozpinany przedni stabilizator pozwalają pokonać autem naprawdę wymagający teren. Wrażenie robi ogromna łatwość z jaką auto rozprawia się ze stromym, piaszczystym wzniesieniem, mimo że nie dysponuje terenowymi oponami.

Oczywiście w zbyt kopnym piachu czy błocie nie najwyższy bieżnik opony w końcu podda się, ale nawet na standardowym ogumieniu, Wrangler potrafi pokazać pazur w terenie. Po doposażeniu go w typowo off-roadowe opony nie sposób wyobrazić sobie przeszkody jakiej nie mógłby pokonać, skoro może swobodnie pokonywać cieki wodne o głębokości do 76 cm czy wjeżdżać na wzniesienia o nachyleniu 45°. Świetnie także spisuje się zaawansowany asystent kontroli zjazdu ze wzniesienia, który na bieżąco analizuje stopień nachylenia zbocza, dopasowując najlepszą prędkość dla pojazdu. Co więcej jego solidna mechanika i nadwozie jakoby ciosane z kamienia dają poczucie poruszania się wyjątkowo solidnym pojazdem.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012 kokpit
Jeep Wrangler Rubicon 2012 kokpit

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012 rozłączanie stabilizatora
Jeep Wrangler Rubicon 2012 rozłączanie stabilizatora

Jeep Wrangler Rubicon 2012 sterowanie radiem
Jeep Wrangler Rubicon 2012 sterowanie radiem

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012 lewarek skrzyni biegów i reduktora
Jeep Wrangler Rubicon 2012 lewarek skrzyni biegów i reduktora

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012 wlew paliwa
Jeep Wrangler Rubicon 2012 wlew paliwa

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Monika Wolska-Bryńska

Radca prawny w Departamencie Kontroli Podatkowych w Kancelarii Prawno-Podatkowej Mariański Group

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »