| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Infiniti Q50 2.2d: szlacheckie aspiracje

Test Infiniti Q50 2.2d: szlacheckie aspiracje

Infiniti Q50 to auto o niebanalnej sylwetce, zaawansowanych rozwiązaniach technicznych opracowanych wspólnie z NASA oraz klasycznym układzie napędowym. Jak sprawuje się model z wysokoprężnym silnikiem 2.2d o mocy 170 KM?

Test Infiniti Q50 2.2d: prowadzenie

Domeną aut klasy premium jest pewne prowadzenie. Auto powinno nie tylko gładko pokonywać szybkie zakręty, ale i należycie dbać o komfort podróżujących nim osób. I takie właśnie jest Infiniti. Im droga ciaśniej usłana zakrętami, tym łatwiej docenić dobre wyważenie Q50, jego skłonność do zacieśniania łuku oraz lekkość prowadzenia. Zawieszenie jest sztywne, ale wystarczająco komfortowe. Jazda Infiniti z napędzaną tylną osią daje nieporównywalnie większą frajdę niż jakimkolwiek, przednionapędowym Audi o podobnej czy nawet nieco większej mocy.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

Choć czuć, że nieco większa masa spoczywa na przedniej osi, to wyczucie granicy przyczepności tylnych opon jest niezwykle łatwe. Doświadczonym kierowcom auto pozwala nawet na płynną jazdę w lekkim poślizgu, o ile wyłączone zostaną wszystkie systemy bezpieczeństwa. A tych w Infiniti Q50 po prostu nie brakuje!

Test Infiniti Q50 2.2d: Tarcza Bezpieczeństwa

Infiniti Q50 można wyposażyć w tzw. Tarczę Bezpieczeństwa, stanowiącą jeden z najbardziej zaawansowanych układów monitorujących zachowanie zarówno samego auta jak i innych obiektów wokół niego! Najciekawszym systemem jest układ o nazwie Forward Collision Warning obserwujący ruch nie tylko auta znajdującego bezpośrednio przed nami, ale również przed pojazdem, za którym się poruszamy. W rezultacie auto potrafi rozpocząć gwałtowne hamowanie nawet wtedy, gdy pojazd jadącymi przed nami, nie zareagował jeszcze na niebezpieczeństwo.

Oprócz tego Infiniti Q50 potrafi samoczynnie zatrzymać się w trakcie wyjeżdżania tyłem zza szpaleru aut, jeśli dostrzeże szybko jadące z tyłu auto czy zwolnić jeśli za szybko zbliżamy się do przeszkody przed nami (mimo wyłączonej Tarczy Bezpieczeństwa układ ten i tak zareaguje, co w niektórych sytuacjach potrafi przeszkadzać). Cieszy także asystent martwego pola, aktywny tempomat czy asystent świateł drogowych. Zawsze można też liczyć na porządny układ hamulcowy.

Test Infiniti Q50 2.2d: cena i wyposażenie

Aby powalczyć na rynku o klienta, Infiniti musiało zaoferować model Q50 w nieco niższej cenie niż uznana konkurencja pokroju BMW serii 3 czy Audi A4. Mimo wyższej opłaty akcyzowej za silnik 2.2d udało się to zadanie wykonać. Podstawowa wersja Q50 2.2d kosztuje 144 493 zł. Prezentowany egzemplarz to wersja Premium z automatyczną skrzynią biegów wzbogacona dodatkowo o 14-głośnikowy sprzęt audio marki BOSE, nawigację GPS, Tarczę Bezpieczeństwa (7 systemów bezpieczeństwa), kamerę 360°, elektrycznie sterowaną kolumnę kierowniczą, automatyczną klimatyzację czy w potężne 18-calowe koła z oponami typu Run Flat. Jego cena to 220 427 zł. Podobnie skonfigurowane BMW 320d 163 KM z M-pakietem kosztuje co najmniej 245 000 zł.

Zobacz też: Test BMW X5 xDrive30d 258 KM F15 : jakość limuzyny ukryta w nadwoziu SUV-a

Test Infiniti Q50 2.2d: opinia

Jakie jest zatem najnowsze Infiniti Q50? Niesztampowe. Czerpie garściami z najlepszych wzorców w klasie, oferując bardzo dobrze wykończone wnętrze, klasyczny układ napędowy i pewne prowadzenie.Od siebie Japończycy dodali bardzo zaawansowane systemy bezpieczeństwa i niezwykle piękną sylwetkę, pełną dynamiki i elegancji zarazem. Szkoda tylko, że silnik Diesla z Mercedesa jest mało kulturalny, a skrzynia biegów nieco za wolna na tle konkurencji. Stabilność w zakrętach, świetna trakcja i przyjemnie działający układ kierowniczy rekompensuje jednak po części te braki. Infiniti nigdy nie było tak blisko wyższej klasy jak teraz. Przy odpowiednich usprawnieniach Q50 może poważnie zagrozić niemieckiej arystokracji i wyraźnie osłabić jej dominację w klasie.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 21.07.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Infiniti Q50 2.2d 2014
Infiniti Q50 2.2d 2014

Infiniti Q50 2.2d 2014
Infiniti Q50 2.2d 2014

Infiniti Q50 2.2d 2014
Infiniti Q50 2.2d 2014

Infiniti Q50 2.2d 2014
Infiniti Q50 2.2d 2014

Infiniti Q50 2.2d 2014
Infiniti Q50 2.2d 2014

Infiniti Q50 2.2d 2014 deska rozdzielcza
Infiniti Q50 2.2d 2014 deska rozdzielcza

Infiniti Q50 2.2d 2014 kokpit
Infiniti Q50 2.2d 2014 kokpit

Infiniti Q50 2.2d 2014 przedni fotel
Infiniti Q50 2.2d 2014 przedni fotel

Infiniti Q50 2.2d 2014 tylna kanapa
Infiniti Q50 2.2d 2014 tylna kanapa

Infiniti Q50 2.2d 2014 zegary
Infiniti Q50 2.2d 2014 zegary

Infiniti Q50 2.2d 2014 dotykowy ekran
Infiniti Q50 2.2d 2014 dotykowy ekran

Infiniti Q50 2.2d 2014 klimatyzacja
Infiniti Q50 2.2d 2014 klimatyzacja

Infiniti Q50 2.2d 2014 kompas
Infiniti Q50 2.2d 2014 kompas

Infiniti Q50 2.2d 2014
Infiniti Q50 2.2d 2014

Infiniti Q50 2.2d 2014 kamera 360
Infiniti Q50 2.2d 2014 kamera 360

Infiniti Q50 2.2d 2014
Infiniti Q50 2.2d 2014

Infiniti Q50 2.2d 2014
Infiniti Q50 2.2d 2014

Infiniti Q50 2.2d 2014 przełącznik trybów jazdy
Infiniti Q50 2.2d 2014 przełącznik trybów jazdy

Infiniti Q50 2.2d 2014 głośnik BOSE
Infiniti Q50 2.2d 2014 głośnik BOSE

Infiniti Q50 2.2d 2014
Infiniti Q50 2.2d 2014

Infiniti Q50 2.2d 2014 alufelga ENKEI 18"
Infiniti Q50 2.2d 2014 alufelga ENKEI 18"

Infiniti Q50 2.2d 2014
Infiniti Q50 2.2d 2014

Infiniti Q50 2.2d 2014 bagażnik
Infiniti Q50 2.2d 2014 bagażnik

Infiniti Q50 2.2d 2014 tylna lampa
Infiniti Q50 2.2d 2014 tylna lampa

Infiniti Q50 2.2d 2014 atrapa chłodnicy
Infiniti Q50 2.2d 2014 atrapa chłodnicy

Infiniti Q50 2.2d 2014
Infiniti Q50 2.2d 2014

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Meritoros

Biura rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »