| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM XL: piękna i dobrze wykonana

Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM XL: piękna i dobrze wykonana

KIA Optima to ogromne auto o wyjątkowo pięknej linii nadwozia. Pod koniec 2013 roku zostało poddane modernizacji. Jak sprawuje się jej nowa wersja?

Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM: hamulce

Fantastyczny jest za to nowy układ hamulcowy KII Optimy. Z przodu pracują 320 mm, wentylowane tarcze hamulcowe (przy 17" kołach: 300 mm), z kolei z tylu 284 mm lite ich odpowiedniki. O ile pedał hamulca ma całkiem duży skok pozwalający płynnie dozować siłę hamowania, o tyle mocne dociśnięcie pedału do podłogi uwalnia ogromną siłę hamowania.

Łatwość i stabilność z jaką auto wytraca prędkość jest po prostu zaskakująca! Efekt jest tym bardziej spektakularny, że układ hamulcowy wyposażono w porządny korektor hamowania utrzymujący auto w prostej linii nawet wtedy, gdy jedno z kół porusza się na mniej przyczepnej nawierzchni.

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K

Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM: nowy układ kierowniczy

Kia Optima po faceliftingu wyposażona została w nowy układ kierowniczy z regulacją siły jego wspomagania. Kierowca może wybierać pomiędzy trybem ECO, Comfort, Sport. Oprócz zmian w działaniu przekładni kierowniczej wybór jednego z programów wpływa na działanie silnika czy skrzyni biegów (mniej lub bardziej dynamiczna praca).

Niestety układowi kierowniczemu brakuje bezpośredniości. Auto reaguje powolnie na ruchy kierownicą niezależnie od wybranego trybu . Nawet po aktywacja opcji Sport działanie przekładni nie ulega poprawie, za to kręcenie kierownicą wymaga wtedy włożenia przesadnie dużej siły.

Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM: zawieszenie

Zawieszenie KII Optimy także zostało nieco przeprojektowane (głównie pod kątem wyciszenia jego pracy). Amortyzatory miękko tłumią nierówności, ale na poprzecznych nierównościach przeszkadzają nieco zbyt sztywne opony o nisku profilu. Sytuację poprawiłyby amortyzatory o nieco mniejszym skoku i twardszych nastawach. Zawsze można zdecydować się także na opony o nieco większym profilu. Na dobrych jakościowo drogach trudno mieć jednak jakiekolwiek uwagi do zachowania Optimy. Auto po prostu "płynie" po asfalcie. KIA Optima to auto idealne do pokonywania długich dystansów. Nawet 700-kilometrowa trasa nie stanowi wyzwania dla jego kierowcy.

Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM: cena i wyposażenie

Dynamiczna sylwetka, bogate wyposażenie (m.in. nawigacja, podgrzewane fotele, dach panoramiczny, system audio marki Infinity czy układ automatycznego parkowania), silnik Diesla i ogromne gabaryty auta sugerują cenę auta bliską 160-170 tys. zł. Okazuję się jednak, że cena KII Optimy jest naprawdę uczciwie skalkulowana. Prezentowany egzemplarz posiadający praktycznie wszystkie opcje poza pakietem stylizacyjnym Touring kosztuje 131 400 zł. Dla porównania VW Passat Highline 2.0 TDI 177 KM użyczony naszej redakcji do testów został wyceniony na 175 250 zł. Różnica przekracza zatem 40 000 zł!

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 17.07.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting - system automatycznego parkowania
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting - system automatycznego parkowania

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 posiada niebywale wygodny i świetnie podpierające ciało fotel kierowcy
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 posiada niebywale wygodny i świetnie podpierające ciało fotel kierowcy

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 dysponuje obszerną kanapą z charakterystycznym dla aut klasy premium nachylonym siedziskiem
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 dysponuje obszerną kanapą z charakterystycznym dla aut klasy premium nachylonym siedziskiem

KIA Optima 1.7 CRDi 2014
KIA Optima 1.7 CRDi 2014

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mirek Gumula

Szkoła Jazdy Subaru

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »