| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM XL: piękna i dobrze wykonana

Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM XL: piękna i dobrze wykonana

KIA Optima to ogromne auto o wyjątkowo pięknej linii nadwozia. Pod koniec 2013 roku zostało poddane modernizacji. Jak sprawuje się jej nowa wersja?

Do poprawy kwalifikują się za to zbyt wąskie uchwyty na butelki w drzwiach, w których nie mieszczą się 1,5-litrowe butelki z napojem oraz zbyt słabe wyciszenie silnika przy jego wyższych obrotach. Bardziej zdecydowanie mogłoby też działać podgrzewanie foteli i lusterek bocznych.

Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM: przestronność kabiny

Wyjątkowo mocną stroną KII Optimy jest przestronność kabiny pasażerskiej. W samochodzie jednocześnie mogą podróżować cztery osoby o wzroście ok. 185 cm i żadnej z nich nie będzie brakować miejsca nad głową czy na wysokości kolan lub barków! W drugim rzędzie siedzeń miejsca jak tak wiele, że można wręcz pokusić się o założenie nogi na nogę!

Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Także półleżąca pozycja za kierownicą Optimy przywodzi na myśl auta z segmentu premium. Fotel umieszczony jest nisko, a szeroki podłokietnik pozwala wygodnie podeprzeć rękę. Bagażnik KII Optimy jest bardzo duży (505 litrów), ale nie zakryta blacha i odsłonięte przewody głośników systemu audio nie pasują do charakteru auta. Przydałyby się także siatki mocujące bagaż.

Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM: silnik Diesla

Pod maską prezentowanej Optimy zagościł silnik Diesla 1.7 CRDi o mocy 136 KM. Jednostka charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym (325 Nm) dostępnym od 2 do 2,5 tys. obr./min. O ile silnik mimo niedużej mocy całkiem sprawnie radzi sobie z napędzaniem tego 1,5-tonowego auta, o tyle jego potencjał marnowany jest przez wyraźnie ospałą skrzynię automatyczną. W trakcie ruszania czy dynamicznego przyspieszania irytuje przede wszystkim wyraźnie wyczuwalna i słyszalna praca jej konwertera.

Sytuację próbują ratować manetki przy kierownicy służące ręcznej zmianie przełożeń skrzyni, ale także i one reagują ze sporym opóźnieniem na sygnały przekazywane przez kierowcę. Na całe szczęście wysoki moment obrotowy pozwala rozpędzac auto nawet na wysokich przełożeniach dzięki czemu na trasie konwerter jest rzadziej wykorzystywany. Wersja ze skrzynią manualną jest jednak zdecydowanie bardziej dynamiczna i przyjemniejsza w eksploatacji.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI 150 KM

Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM: zużycie paliwa

Skrzynia automatyczna ma także swój negatywny wkład w podwyższone zużycie paliwa. W mieście silnik potrzebuje od 8,2 do 9,9 litrów ropy na 100 km. Poza miastem kształtuje się ono na poziomie 5,5-7,3 l / 100 km. Zaletą Optimy jest dobre wyciszenie wnętrza przy wyższych prędkościach. Przy 140 km/h silnik ma tylko 2400 obr./min (na 6-biegu) a opływające auto powietrze nie zakłóca rozmowy.

reklama

Aktualizacja: 17.07.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting - system automatycznego parkowania
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting - system automatycznego parkowania

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 posiada niebywale wygodny i świetnie podpierające ciało fotel kierowcy
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 posiada niebywale wygodny i świetnie podpierające ciało fotel kierowcy

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 dysponuje obszerną kanapą z charakterystycznym dla aut klasy premium nachylonym siedziskiem
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 dysponuje obszerną kanapą z charakterystycznym dla aut klasy premium nachylonym siedziskiem

KIA Optima 1.7 CRDi 2014
KIA Optima 1.7 CRDi 2014

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Szulikowski

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »