| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Seat Leon FR 1.8 TSI - wyraźna alternatywa

Test Seat Leon FR 1.8 TSI - wyraźna alternatywa

Nowy Seat Leon wygląda niezwykle dynamicznie, dysponuje nowoczesnymi i mocnymi silnikami a przy tym nie odstaje od konkurencji pod względem zaawansowanych rozwiązań technicznych. Czy w wersji ze 180-konnym motorem TSI może stanowić alternatywę dla hothatchy?

Sama kierownica pewnie leży w dłoniach, ale jej wieniec mógłby być nieco grubszy (najlepiej taki jak w testowanym przez nas Seacie Alhambra). Co ciekawe chromowane logo umieszczone na kierownicy potrafi wyjątkowo mocno odbijać światło słoneczne, przez co w niektórych sytuacjach oślepia ono kierowcę.

Pod względem przestronności nowy Leon prezentuje niezły poziom. Zarówno z przodu jak i z tyłu mogą w tym samym czasie podróżować cztery osoby o wzroście ok. 185 cm, choć w drugim rzędzie foteli zostanie wtedy tylko kilka centymetrów przestrzeni na kolana pasażerów. Jednak na tle np. Toyoty Auris Leon jest wręcz limuzyną. Bagażnik jest duży (380 l) i ma foremny kształt, ale wysoki próg załadunkowy utrudnia wkładanie i wyjmowanie ciężkich przedmiotów.

Seat Leon FR 1.8 TSI - silnik z hybrydowym układem wtryskowym

Kwintesencją prezentowanego Seata Leona jest jednak jego układ napędowy. Silnik 1.8 TSI wyposażony w podwójny układ wtryskowy (wielopunktowy i bezpośredni wtrysk paliwa) generuje nie tylko 180 KM mocy, ale przede wszystkim stały w szerokim zakresie obrotów moment obrotowy. 250 Nm dostępnych jest od zaledwie 1250 obr./min do aż 5000 obr./min. W rezultacie jednostka napędowa jest skora do szaleństw praktycznie w każdej chwili i z ogromną ochotą nabiera obrotów.

Kulminacyjny punkt nadchodzi przy ok. 4 tys. obr/min kiedy to motor łapie drugi oddech a wskazówka obrotomierza błyskawicznie nabierając prędkości przekracza granicę czerwonego pola (!). Wrażenie buduje także układ wydechowy, który po prostu eksploduje symfonią wysokich i rasowych dźwięków. Pod względem doznań akustycznych Leon 1.8 TSI przewyższa moim zdaniem to co prezentuje najnowszy Golf GTI bowiem jego dźwięk sprawia wrażenie bardziej naturalnego i bliższemu temu jakie wydają auta wyścigowe. Na dodatek motor brzmi zupełnie inaczej niż w Audi A3 1.8 TSI - przy spokojnej jeździe nie męczy pasażerów niepotrzebnym hałasem, natomiast przy sportowej wyraźnie podkreśla rasowy charakter Leona.

Jako zwolennik skrzyń manualnych muszę przyznać, że zautomatyzowana, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG-7 jaka znalazła się w prezentowanym Seacie spisuje się rewelacyjnie. Przełożenia zmienia ona praktycznie bez jakiejkolwiek zwłoki, zapewniając zaskakująco jednostajny ciąg silnika w trakcie dynamicznego przyspieszania (wrażenie robi zwłaszcza niewyczuwalna zmiana przełożeń pomiędzy 2-4 biegem przy pełnym otwarciu przepustnicy). Automat świetnie dobiera przełożenia do aktualnych potrzeb kierowcy, pozwalając jednocześnie na błyskawiczne wybieranie biegów za pomocą łopatek. W silniach TDI skrzynia DSG nie pracuje aż tak dobrze i czuć, że została ona zaprojektowana przede wszystkim pod jednostki benzynowe.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 14.07.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014 deska rozdzielcza
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014 deska rozdzielcza

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014 sportowe fotele
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014 sportowe fotele

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014 tylna kanapa
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014 tylna kanapa

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014 system multimedialny nawigacja GPS
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014 system multimedialny nawigacja GPS

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014 bagażnik o pojemności 380 l
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014 bagażnik o pojemności 380 l

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014 tłumik
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014 tłumik

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014

Seat Leon FR 1.8 TSI 2014 alufelgi 18"
Seat Leon FR 1.8 TSI 2014 alufelgi 18"

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Monika Chylińska

Architekt

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »