| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec

Skoda Yeti to bez wątpienia porządny samochód, który jednak nie bryluje na listach bestsellerów. Czy lifting sprawi, że będziemy częściej oglądać Yeti na ulicach?

Od momentu pojawienia się plotek, że Skoda planuje wprowadzić do oferty SUV-a, motoryzacyjny światek uważnie śledził doniesienia na ten temat.
Czeski producent przyzwyczaił Europejczyków, że produkuje samochody solidne, ponadprzeciętnie praktyczne i dostępne za przeciętne ceny. Jednak wprowadzeniu Yeti na rynek towarzyszył dysonans. Z jednej strony Skoda znów stworzyła solidny, przestronny pojazd. Z drugiej strony, model nie powalał urodą i zaskakiwał wysoką ceną.

W efekcie Yeti, mimo dobrych recenzji w mediach i wielu zadowolonych użytkowników, nie był liderem w tabelach sprzedaży.
Jednak wszystko wskazuje na to, że producent nie zamierza oddać łatwo pola rywalom i niedawno odświeżył wygląd swojego SUV-a.

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – nadwozie

Zmiany w wyglądzie Yeti pozytywnie wpłynęły na wizerunek modelu. Dobrą decyzją była m.in. zmiana wyglądu przednich reflektorów. W obecnej formie są zintegrowane i mogą być wyposażone w listwy LED.
Wygładzono również tylną część nadwozia, m.in. lekko zmodyfikowano wygląd lamp. Ponadto w ofercie pojawiły się nowe wzory felg ze stopów lekkich oraz  nowa gama kolorów.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – wnętrze

Przy okazji liftingu odświeżono również wygląd tablicy przyrządów. Zastosowano lepszej jakości materiały wykończeniowe oraz poprawiono dokładność montażu. Zmodyfikowano także kierownicę.

Przedział pasażerski Skody Yeti jest przestronny. Fotele są wygodne, a zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o skrajnie różnym wzroście.
Na brak wygody nie będą narzekali również pasażerowie tylnej kanapy. Przestrzeni jest tam pod dostatkiem.
Bagażnik Skody Yeti ma objętość 416 l, a jego wykorzystanie ułatwiają duży otwór załadunku oraz regularny kształt.

Zobacz też: Test Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – napęd/układ jezdny

Wygląd najnowszej Skody Yeti sugeruje, że auto nie "boi" się wycieczek z dala od utwardzonych szklaków. Oczywiście tylko naiwniacy zobaczą w Skodzie pojazd do zabawy w trudnym terenie, ale właściciele domów zlokalizowanych w obszarach z ubogą infrastrukturą drogową powinni czuć się w Yeti bezpiecznie i to bez względu na to czy na drodze zalega śnieg, czy błoto.
Mimo wyposażenia opisywanego egzemplarza w napęd na jedną oś, podwyższona Skoda dzielnie pokonuje zarówno wysokie krawężniki, jak i wertepy na gruntowych drogach.
Recenzowane Yeti jest napędzane przez silnik Diesla o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 140 KM.
Czterocylindrowa jednostka stanowi dobre źródło napędu dla ważącej 1390 kg Skody. Według danych producenta pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s.
Fakt, samochód nie jest mistrzem sprintu, ale charakterystyka pracy jednostki napędowej umożliwia sprawną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i w trasie. Duża elastyczność silnika podczas jazdy z wyższymi prędkościami sprawia, że wyprzedzanie nie wymaga redukcji biegu, a samochód nie dostaje "zadyszki" nawet, gdy podróżujemy ze sporym bagażem na pokładzie.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Co prawda Skoda Yeti nie jest mistrzem sprintu, ale charakterystyka pracy jednostki napędowej umożliwia sprawną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i w trasie
Co prawda Skoda Yeti nie jest mistrzem sprintu, ale charakterystyka pracy jednostki napędowej umożliwia sprawną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i w trasie

Duża elastyczność silnika podczas jazdy z wyższymi prędkościami sprawia, że wyprzedzanie nie wymaga redukcji biegu, a samochód nie dostaje zadyszki nawet, gdy poruszamy się ze sporym bagażem na pokładzie.
Duża elastyczność silnika podczas jazdy z wyższymi prędkościami sprawia, że wyprzedzanie nie wymaga redukcji biegu, a samochód nie dostaje zadyszki nawet, gdy poruszamy się ze sporym bagażem na pokładzie.

Mimo wyposażenia opisywanego egzemplarza w napęd na jedną oś, podwyższona Skoda Yeti dzielnie pokonuje zarówno wysokie krawężniki, jak i wertepy na gruntowych drogach.
Mimo wyposażenia opisywanego egzemplarza w napęd na jedną oś, podwyższona Skoda Yeti dzielnie pokonuje zarówno wysokie krawężniki, jak i wertepy na gruntowych drogach.

Zmiany w wyglądzie Skody Yeti pozytywnie wpłynęły na wizerunek modelu. Dobrą decyzją była m.in. zmiana wyglądu przednich reflektorów. W obecnej formie są zintegrowane i mogą być wyposażone w listwy LED.
Zmiany w wyglądzie Skody Yeti pozytywnie wpłynęły na wizerunek modelu. Dobrą decyzją była m.in. zmiana wyglądu przednich reflektorów. W obecnej formie są zintegrowane i mogą być wyposażone w listwy LED.

Recenzowane Yeti jest napędzane przez silnik Diesla o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 140 KM.
Recenzowane Yeti jest napędzane przez silnik Diesla o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 140 KM.

Zmiany w wyglądzie Skody Yeti pozytywnie wpłynęły na wizerunek modelu. Dobrą decyzją była m.in. zmiana wyglądu przednich reflektorów. W obecnej formie są zintegrowane i mogą być wyposażone w listwy LED.
Zmiany w wyglądzie Skody Yeti pozytywnie wpłynęły na wizerunek modelu. Dobrą decyzją była m.in. zmiana wyglądu przednich reflektorów. W obecnej formie są zintegrowane i mogą być wyposażone w listwy LED.

Przy okazji liftingu odświeżono również wygląd tablicy przyrządów Skody Yeti. Zastosowano lepszej jakości materiały wykończeniowe oraz poprawiono dokładność montażu. Zmodyfikowano także kierownicę.
Przy okazji liftingu odświeżono również wygląd tablicy przyrządów Skody Yeti. Zastosowano lepszej jakości materiały wykończeniowe oraz poprawiono dokładność montażu. Zmodyfikowano także kierownicę.

Fotele Skody Yetią wygodne, a zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o skrajnie różnym wzroście.
Fotele Skody Yetią wygodne, a zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o skrajnie różnym wzroście.

Na brak wygody nie będą narzekali również pasażerowie tylnej kanapy Skody Yeti. Przestrzeni jest tam pod dostatkiem.
Na brak wygody nie będą narzekali również pasażerowie tylnej kanapy Skody Yeti. Przestrzeni jest tam pod dostatkiem.

Bagażnik Skody Yeti ma objętość 416 l, a jego wykorzystanie ułatwiają wysoko unoszona klapa oraz regularny kształt.
Bagażnik Skody Yeti ma objętość 416 l, a jego wykorzystanie ułatwiają wysoko unoszona klapa oraz regularny kształt.

Mocną stroną Skody Yeti 2.0 TDI jest zużycie paliwa. Podczas jazd po mieście auto zużywało średnio ok. 7 l na 100 km.
Mocną stroną Skody Yeti 2.0 TDI jest zużycie paliwa. Podczas jazd po mieście auto zużywało średnio ok. 7 l na 100 km.

Zawieszenie Skody Yeti zostało zestrojone łagodniej niż w modelu sprzed liftingu. Z większą miękkością tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni, co akurat w przypadku tego modelu było dobrym posunięciem.
Zawieszenie Skody Yeti zostało zestrojone łagodniej niż w modelu sprzed liftingu. Z większą miękkością tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni, co akurat w przypadku tego modelu było dobrym posunięciem.

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mec. Monika Brzozowska

Adwokat, dziennikarz, politolog, doradca i trener. Ekspert z zakresu prawa własności przemysłowej, prawa reklamy, znawca problematyki z zakresu prawa prasowego, prawa mediów, prawa autorskiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »