| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM

Niedawno Opel odświeżył wygląd swojego flagowego modelu. Sprawdziliśmy, jak jeździ najnowsza Insignia napędzana przez dwulitrowy silnik Diesla o mocy 195 KM.

Drobne zmiany stylizacyjne odmłodziły wygląd lubianego na polskim rynku Opla Insigni. Producent zmodyfikował m.in. kształt przednich reflektorów (wyposażając je w atrakcyjne listwy LED), przednich zderzaków oraz znacznie powiększył tylne lampy.
W ofercie pojawiły się również nowe kolory nadwozia oraz wzory obręczy ze stopów lekkich. I choć już przed liftingiem flagowy model Opla należał do najładniejszych samochodów na polskim rynku, delikatna korekta wyglądu pozwoli mu brylować w konkursach piękności jeszcze dłuższy czas.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – wnętrze

Zmiany przeprowadzono również we wnętrzu. Obecnie Insignia może być wyposażona w kolorowy wyświetlacz „zegarów”, który oprócz prędkościomierza pokazuje m.in. informacje z komputera pokładowego.
Jednak najwięcej zmian widać na środkowej konsoli. Zniknął nadmiar przycisków, a pojawił się m.in. zmodyfikowany, dotykowy wyświetlacz systemu nawigacji i komputera pokładowego. Działa bardzo sprawnie, a obsługa interfejsu jest intuicyjna. W opcji jest również dostępny panel dotykowy umieszczony w okolicach podłokietnika na środkowym tunelu. Działa analogicznie do touch padów znanych z komputerów przenośnych. Niestety obsługa systemu Isignii poprzez wspomniany panel jest irytująca i wymaga wprawy.
Za to nie zmieniła się obszerność wnętrza i przedziału bagażowego. W Insignii Liftback bagażnik ma objętość 530 l.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – napęd/układ jezdny

Podwójnie doładowany silnik Diesla stanowi doskonałe źródło napędu dla ważącego 1590 kg Opla. Jednostka napędowa dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm już od 1750 obr./min. Oznacza to, że auto sprawnie i z werwą przyspiesza już od dolnych zakresów obrotów. Nie dostaje zadyszki również w przypadku, gdy chcemy gwałtownie przyspieszyć poruszając się już z prędkościami przekraczającymi 100 km/h na szóstym biegu.

Ale nie oznacza to, że 195-konna Insignia prowokuje do dynamicznej jazdy. Wręcz przeciwnie. Dość miękko zestrojone aktywne zawieszenie i mało sportowy układ kierowniczy skutecznie zniechęcają kierowcę do sprintów na krótkich odcinkach. Z kolei podczas jazdy w trasie, opisywana Isignia przy prędkościach przekraczających 140 km/h robiła się zbyt głośna, co skutecznie studziło nasz temperament.
Pod względem zużycia paliwa jednostka napędowa wypada trochę słabiej niż przeciętnie. Podczas jazd w ruchu miejskim udało nam się osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 8,5 l na 100 km. W trasie spalanie malało o około 1,5 l na 100 km przy około 130 km/h. Za to cieszy duży zasięg na jednym baku.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Zawieszenie 195-konnego Opla Insigni jest zaskakująco miękko zestrojone.
Zawieszenie 195-konnego Opla Insigni jest zaskakująco miękko zestrojone.

Przy okazji liftingu nadwozia wyposażono Opla Insignię w reflektory ze światłami do jazdy dziennej w technologi LED.
Przy okazji liftingu nadwozia wyposażono Opla Insignię w reflektory ze światłami do jazdy dziennej w technologi LED.

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo

W tylnej części nadwozia Opla Insigni charakterystycznym elementem są lampy.
W tylnej części nadwozia Opla Insigni charakterystycznym elementem są lampy.

Tablica przyrządów Opla Insigni prezentuje się atrakcyjnie. Czarne słupki to element stylizacji OPC.
Tablica przyrządów Opla Insigni prezentuje się atrakcyjnie. Czarne słupki to element stylizacji OPC.

Na tylnej kanapie Opla Insigni siedzi się wygodnie. Wysokim pasażerom może brakować nieco miejsca nad głową.
Na tylnej kanapie Opla Insigni siedzi się wygodnie. Wysokim pasażerom może brakować nieco miejsca nad głową.

W miejscu tradycyjnych "zegarów" Opla Insignii może się pojawić kolorowy wyświetlacz.
W miejscu tradycyjnych "zegarów" Opla Insignii może się pojawić kolorowy wyświetlacz.

Nowy, dotykowy wyświetlacz systemu nawigacji i komputera pokładowego w najnowszym Oplu Insignia.
Nowy, dotykowy wyświetlacz systemu nawigacji i komputera pokładowego w najnowszym Oplu Insignia.

Przy okazji liftingu Opla Insigni z konsoli centralnej zniknęło wiele przycisków.
Przy okazji liftingu Opla Insigni z konsoli centralnej zniknęło wiele przycisków.

Opel Insignia to wciąż jeden z najładniejszych modeli w klasie.
Opel Insignia to wciąż jeden z najładniejszych modeli w klasie.

Silnik o mocy 195 KM sprawnie napędza Opla Insignię, szkoda że producent nie przyłożył większej wagi do wyciszenia wnętrza.
Silnik o mocy 195 KM sprawnie napędza Opla Insignię, szkoda że producent nie przyłożył większej wagi do wyciszenia wnętrza.

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo

CIT 2018. Komentarz299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dr Katarzyna Pawłowska

Doradca Podatkowy (nr wpisu 11638)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK