| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test BMW 328i GT xDrive 2.0 245 KM aut.

Test BMW 328i GT xDrive 2.0 245 KM aut.

Linia modelowa Gran Turismo nie została dobrze przyjęta przez ortodoksyjnych fanów marki. Zarzutem do Serii 5 GT było pozbawienie jej sportowego DNA marki. Czy najnowsza Seria 3 GT z benzynowym silnikiem rozwijającym moc 245 KM zakończy narzekanie malkontentów?

Chyba żaden inny producent na świecie nie lubi tak bardzo pobudzać nerwów swoich wiernych klientów, jak BMW. Ortodoksyjni fani marki do dziś wspominają oburzenie, jakie towarzyszyło wprowadzeniu na rynek poprzedniej generacji serii 5 (E60). I choć po latach okazało się, że radykalna zmiana i zastosowanie awangardowej linii nadwozia było niezłym posunięciem, motoryzacyjny światek do dziś wspomina kontrowersje, jakie ówcześnie wzbudził model serii 5.

Zobacz też: Test Lexus IS300h – skrojony na miarę

Bawarskiemu producentowi trzeba oddać, że nie boi się wprowadzania na rynek modeli, które powodują zamieszanie. Co więcej, do tej pory okazywało się, że to właśnie BMW, a nie oburzające się media miało rację i wie najlepiej, jakich produktów oczekują ich klienci. Pomijając sukces wspomnianego wcześniej BMW E60, nikt nie wróżył powodzenia sprzedającemu się, jak świeże bułeczki, określanemu przez media jako bezsensowny, modelowi X6. Wielu ekspertów świata motoryzacji z żachnięciem spoglądało na widywany często na ulicach model X1, czy pukało się w głowy spoglądając na cenę i wygląd pierwszej generacji serii 1.

I gdy wydawało się, że po odsłonach najnowszych generacji serii 3 i 5, producent powrócił do produkowania przepięknych sedanów, Turingów i coupe, zaprezentował światu serię 5 GT.
I nie było to ostatnie słowo, bo niedawno w salonach sprzedaży pojawiło się kolejne Gran Turismo, tym razem serii 3.

Zobacz też: Test: Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut.

Test BMW 328i xDrive 2.0 245 KM aut. - nadwozie

W przeciwieństwie do BMW serii 5 GT, które zostało stworzone na bazie większej i bardziej prestiżowej serii 7, “Trójka” GT powstała na bazie serii 3. Ale dostępnej na rynku chińskim. Dlatego Seria 3 GT ma o 11 cm dłuższy rozstaw osi od tradycyjnej odmiany modelu, jest też o 20 cm dłuższa od sedana, wyższa o 8 cm i szersza o 2 cm.
I o ile napompowane nadwozie prezentuje się mniej urokliwie od mniejszych wersji serii 3, o tyle korzyści płynące z powiększenia nadwozia są odczuwalne wewnątrz.

Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

Test BMW 328i xDrive 2.0 245 KM aut. - wnętrze

Tablica przyrządów serii 3 GT jest niemal identyczna z tą znaną z wersji sedan i kombi. Porządnie wykonana, ładnie narysowana i przejrzysta.
Ale miłośnicy BMW zasiadając w środku GT mimo wszystko poczują się nieswojo. Pozycja za kierownicą absolutnie nie przypomina tej, do której przywykli fani marki. Siedzisko fotela w GT jest usytuowane wyżej, zatem prowadzący nie siedzi z lekko ugiętymi nogami w kolanach jak w samochodzie sportowym.
Obszerny fotel z szerokim zakresem regulacji zapewnia dobre podparcie dla ciała i wygodę nawet podczas wielogodzinnych podróży. Ale już od pierwszego kontaktu nie można się oprzeć wrażeniu, że ten model nie jest skierowany dla fanów emocjonującej jazdy po ciasnych łukach.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 18.06.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W przeciwieństwie do BMW serii 5 GT, które zostało stworzone na bazie większej i bardziej prestiżowej serii 7, “Trójka” GT powstała na bazie serii 3.
W przeciwieństwie do BMW serii 5 GT, które zostało stworzone na bazie większej i bardziej prestiżowej serii 7, “Trójka” GT powstała na bazie serii 3.

BMW 328i GT - przód
BMW 328i GT - przód

BMW 3 GT - "zegary"
BMW 3 GT - "zegary"

Siedzisko fotela w BMW 3 GT jest usytuowane wyżej, zatem prowadzący nie siedzi z lekko ugiętymi nogami w kolanach jak w samochodzie sportowym.
Siedzisko fotela w BMW 3 GT jest usytuowane wyżej, zatem prowadzący nie siedzi z lekko ugiętymi nogami w kolanach jak w samochodzie sportowym.

Tablica przyrządów BMW serii 3 GT jest niemal identyczna z tą znaną z wersji sedan i kombi. Porządnie wykonana, ładnie narysowana i przejrzysta.
Tablica przyrządów BMW serii 3 GT jest niemal identyczna z tą znaną z wersji sedan i kombi. Porządnie wykonana, ładnie narysowana i przejrzysta.

W tylnej części nadwozia BMW 328i GT elementem dodającym sportowego sznytu jest wysuwany elektrycznie spojler.
W tylnej części nadwozia BMW 328i GT elementem dodającym sportowego sznytu jest wysuwany elektrycznie spojler.

BMW Serii3 Gran Turismo
BMW Serii3 Gran Turismo

BMW 328i GT - tył
BMW 328i GT - tył

BMW 328i GT. Seria 3 GT ma o 11 cm dłuższy rozstaw osi od tradycyjnej odmiany modelu, jest też o 20 cm dłuższa od sedana, wyższa o 8 cm i szersza o 2 cm.
BMW 328i GT. Seria 3 GT ma o 11 cm dłuższy rozstaw osi od tradycyjnej odmiany modelu, jest też o 20 cm dłuższa od sedana, wyższa o 8 cm i szersza o 2 cm.

BMW 328i GT - tył
BMW 328i GT - tył

Bagażnik BMW 328i GT ma pojemność 320 l
Bagażnik BMW 328i GT ma pojemność 320 l

BMW 328i GT. Zwiększone gabaryty zewnętrze bezpośrednio przełożyły się na zwiększenie przestrzeni na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Szkoda, że producent nie zdołał poszerzyć przedziału pasażerskiego, tak by mogły z tyłu usiąść wygodnie trzy dorosłe osoby.
BMW 328i GT. Zwiększone gabaryty zewnętrze bezpośrednio przełożyły się na zwiększenie przestrzeni na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Szkoda, że producent nie zdołał poszerzyć przedziału pasażerskiego, tak by mogły z tyłu usiąść wygodnie trzy dorosłe osoby.

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PrawoSocjalne.pl

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »