| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test BMW 328i GT xDrive 2.0 245 KM aut.

Test BMW 328i GT xDrive 2.0 245 KM aut.

Linia modelowa Gran Turismo nie została dobrze przyjęta przez ortodoksyjnych fanów marki. Zarzutem do Serii 5 GT było pozbawienie jej sportowego DNA marki. Czy najnowsza Seria 3 GT z benzynowym silnikiem rozwijającym moc 245 KM zakończy narzekanie malkontentów?

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K

Za to został stworzony, by zapewnić należyty komfort pasażerom.
Zwiększone gabaryty zewnętrze bezpośrednio przełożyły się na zwiększenie przestrzeni na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Szkoda, że producent nie zdołał poszerzyć przedziału pasażerskiego, tak by mogły z tyłu usiąść wygodnie trzy dorosłe osoby. W efekcie Trójką GT w najbardziej komfortowych warunkach pojedzie na tylnej kapie dwójka dorosłych pasażerów.
Opisywana wersja BMW oferuje też imponujący pod względem obszerności bagażnik. 520 l przy normalnym położeniu siedzeń i 1600 l po rozłożeniu to wartości, którymi nie może się poszczycić niejedno kombi.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

Test BMW 328i xDrive 2.0 245 KM aut. - Napęd/układ jezdny

Na tylnej klapie opisywanej wersji BMW serii 3 GT dumnie błyszczy emblemat 328i xDrive. Oznacza to że opisywany egzemplarz jest napędzany przez benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2l, który rozwija moc maksymalną 245 KM i jest wyposażony w sterowany elektronicznie napęd na obie osie.

Doskonale wyciszonej jednostce napędowej nie brakuje wigoru i to bez względu na to, od jakiej prędkości zmuszamy ją do rozpędzenia ważącego 1645 kg BMW.
Według danych producenta opisywana wersja Trójki GT „setkę” osięga po 6,2 s i może się rozpędzić do 247 km/h. Faktycznie, BMW nabiera prędkości z lekkością i bez zadyszki. Co więcej przedział pasażerski jest doskonale wyciszony, nawet gdy obroty silnika sięgają czerwonego pola lub w przypadku gdy pędzimy z prędkością znacznie przekraczającą 100 km/h.

A są momenty, w których czuć zwiększoną masę pojazdu. Po pierwsze ciężar daje o sobie znać w zużyciu paliwa, które w ruchu miejskim przekracza 12 l/100 km i bez problemu może powędrować w granice 16 l na 100 km gdy tylko będziemy startować z werwą spod każdych świateł. Po drugie, podczas jazdy po ciasnych zakrętach. Co prawda, systemy elektrycznie wyczuwają zawczasu podsterowność BMW i sprawnie korygują tor jazdy, a nadwozie wcale nie za bardzo przechyla się na zakrętach, ale w „zachowaniu” pojazdu w takich sytuacjach daje się wyczuć masę tankowca.

Porównując – „Trójka” sedan z tym samym silnikiem jeździ po zakrętach jak rasowe auto sportowe, z kolei seria 3 Gran Turismo radzi sobie na szybko pokonywanych ciasnych łukach często lepiej niż niejedno auto, ale nie tak dobrze jak pozostałe odmiany modelu.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM

reklama

Aktualizacja: 18.06.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W przeciwieństwie do BMW serii 5 GT, które zostało stworzone na bazie większej i bardziej prestiżowej serii 7, “Trójka” GT powstała na bazie serii 3.
W przeciwieństwie do BMW serii 5 GT, które zostało stworzone na bazie większej i bardziej prestiżowej serii 7, “Trójka” GT powstała na bazie serii 3.

BMW 328i GT - przód
BMW 328i GT - przód

BMW 3 GT - "zegary"
BMW 3 GT - "zegary"

Siedzisko fotela w BMW 3 GT jest usytuowane wyżej, zatem prowadzący nie siedzi z lekko ugiętymi nogami w kolanach jak w samochodzie sportowym.
Siedzisko fotela w BMW 3 GT jest usytuowane wyżej, zatem prowadzący nie siedzi z lekko ugiętymi nogami w kolanach jak w samochodzie sportowym.

Tablica przyrządów BMW serii 3 GT jest niemal identyczna z tą znaną z wersji sedan i kombi. Porządnie wykonana, ładnie narysowana i przejrzysta.
Tablica przyrządów BMW serii 3 GT jest niemal identyczna z tą znaną z wersji sedan i kombi. Porządnie wykonana, ładnie narysowana i przejrzysta.

W tylnej części nadwozia BMW 328i GT elementem dodającym sportowego sznytu jest wysuwany elektrycznie spojler.
W tylnej części nadwozia BMW 328i GT elementem dodającym sportowego sznytu jest wysuwany elektrycznie spojler.

BMW Serii3 Gran Turismo
BMW Serii3 Gran Turismo

BMW 328i GT - tył
BMW 328i GT - tył

BMW 328i GT. Seria 3 GT ma o 11 cm dłuższy rozstaw osi od tradycyjnej odmiany modelu, jest też o 20 cm dłuższa od sedana, wyższa o 8 cm i szersza o 2 cm.
BMW 328i GT. Seria 3 GT ma o 11 cm dłuższy rozstaw osi od tradycyjnej odmiany modelu, jest też o 20 cm dłuższa od sedana, wyższa o 8 cm i szersza o 2 cm.

BMW 328i GT - tył
BMW 328i GT - tył

Bagażnik BMW 328i GT ma pojemność 320 l
Bagażnik BMW 328i GT ma pojemność 320 l

BMW 328i GT. Zwiększone gabaryty zewnętrze bezpośrednio przełożyły się na zwiększenie przestrzeni na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Szkoda, że producent nie zdołał poszerzyć przedziału pasażerskiego, tak by mogły z tyłu usiąść wygodnie trzy dorosłe osoby.
BMW 328i GT. Zwiększone gabaryty zewnętrze bezpośrednio przełożyły się na zwiększenie przestrzeni na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Szkoda, że producent nie zdołał poszerzyć przedziału pasażerskiego, tak by mogły z tyłu usiąść wygodnie trzy dorosłe osoby.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Artur Dawid Samek

radca prawny, ekspert z zakresu prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »