| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo przeszedł na początku 2014 roku facelifting. Czy nowa wersja jest dużo lepsza od poprzednika? Jakie są jej mocne i słabe punkty?

Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: silnik

Modernizacja Volkswagena Polo wpłynęła również na jego gamę silnikową. W prezentowanym modelu pracował nowy, turbodoładowany silnik 1.2 TSI (CJZD), którego moc na tle poprzednika wzrosła ze 105 do 110 koni mechanicznych. Poprawie uległy zarówno osiągi auta (0-100 km/h nowe Polo przyspiesza w 9,3 s zamiast 9,7 s) jak i krzywa przebiegu momentu obrotowego motoru. Jego maksymalna wartość równa 175 Nm dostępna jest teraz od 1400-4000 obr./min (poprzednio od 1550-4100 obr./min). Silnik dobrze reaguje na dodanie gazu i bardzo sprawnie napędza auto. Swoją elastycznością i zakresem użytecznych obrotów przypomina jednostki wysokoprężne i podobnie jak one potrafi być oszczędny.

W starym modelu spalanie w mieście kształtowało się na poziomie 8-9 l na 100 km i było dla nas nieprzyjemnym zaskoczeniem. W nowym Polo zużycie paliwa zauważalnie spadło - w mieście oscylowało w granicy 7,2 l na 100 km a na trasie nie przekraczało 6,3 l/100 km. Należy jednak pamiętać, że zbyt gwałtowne wciskanie gazu w trakcie miejskiej jazdy nadal może ten wynik podnieść nawet do 11,0 l /100 km! Pewnym mankamentem silnika 1.2 TSI jest jego nierówna praca odczuwalna w czasie postoju na światłach.

Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: manualna skrzynia biegów

Z jednostką napędową dobrze współpracuje 6-stopniowa, manualna skrzynia biegów. Choć jej pierwszy bieg potrafi haczyć, to konfiguracja pozostałych przełożeń nie budzi zastrzeżeń. Nawet na 6-biegu silnik potrafi sprawnie rozpędzać Polo. Przy 140 km/h na najwyższym przełożeniu silnik ma 2900 obr./min. Do tej prędkości w kabinie auta jest relatywnie cicho, a hałas nie zakłóca rozmowy pomiędzy pasażerami.

Przy 140 km/h na najwyższym przełożeniu silnik ma 2900 obr./min. Do tej prędkości w kabinie auta jest relatywnie cicho, a hałas nie zakłóca rozmowy pomiędzy pasażerami.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 03.07.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

ManaGame.pl

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »