| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test BMW 435i: przepiękna moc!

Test BMW 435i: przepiękna moc!

BMW 435i ma wszelkie zadatki by stać się kultowe. Tylny napęd, rzędowy silnik o mocy 306 KM i przepiękne nadwozie coupe wzbogacone rasowymi akcentami. Czy faktycznie nowe BMW 435i jeździ równie dobrze jak wygląda?

BMW 435i : zadziwiająco funkcjonalne

Gdy dzień zmierza ku końcowi, a pomarańczowa łuna na niebie ustępuje miejsca czarnej czeluści nocy, swoje możliwości odsłaniają w pełni LED-owe, adaptacyjne reflektory. Pozwalają one na ciągłą pracę w trybie świateł drogowych (długich), bez ryzyka oślepienia kierowców poruszających się przed naszym autem. Za pomocą systemu kamer i procesorów wiązka światła omija inne pojazdy, skupiając się na poboczach oraz strefie przed autem. System działa bardzo precyzyjnie i skutecznie, ale trzeba pamiętać, że nie rozpoznaje idących poboczem ludzi. W rezultacie mogą zostać oni chwilowo oślepieni.

Dojeżdżając do celu podróży doceniam porządnej jakości kamerę cofania, która dobrze spisuje się nawet po zapadnięciu zmroku, pomagając tym samym w manewrowaniu na ciasnym parkingu. Jednocześnie żałuję, że w aucie za ponad 345 tys. zł zabrakło układu prezentującego obraz wokół całego auta. Wypakowując bagaże z ponad 445-litrowego bagażnika podziwiam wysokie walory użytkowe pojazdu, który w odpowiednich rękach pokonałby zapewne legendarną pętle toru Nurburgring w czasie około 8 minut. Siatki zabezpieczające ładunek przed przesuwaniem, składane za pomocą dźwigni oparcia tylnej kanapy i wiele schowków na drobne przedmioty to rozwiązania niespotykane zbyt często w tego typu samochodach.

Zobacz też: Test Audi A8 3.0 TDI 258 KM - komfort przede wszystkim

BMW 435i : kolejne Gran Turismo?

Tuż przed snem postanawiam jeszcze przejrzeć specyfikację dostarczonego do testu BMW 435i. Sportowe zawieszenie, sportowe hamulce, sportowa skrzynia biegów...mimo wielu rozwiązań nacechowanych bezkompromisowym charakterem, ogólny obraz auta jawi się dwuznacznie. Z jednej strony auto dysponuje osiągami potrafiącymi skutecznie zakłócić działanie ludzkiego błędnika i wprowadzić w stan żywej ekscytacji z jazdy, a z drugiej zapewnia komfort nieustępujący autom średniej klasy. W całym gąszczu nowoczesnej technologii chyba najbardziej zadziwia mnie jego zawieszenie. Zadziwiająco miękkie na nierównościach i wystarczająco sztywne na zakrętach. BMW 435i nawet w mniej wprawnych rękach staje się niezwykle skuteczną maszyną do szybkiego rozprawiania się z dużymi dystansami. Choć jego projektanci mocno się starali aby stworzyć typowe Gran Turismo stanowiące alternatywę dla nowe M4, to nadal czuć w nim zapał i pasję garstki osób ceniących jeszcze autentyczną radość z jazdy. Choć mniej bezkompromisowe niż poprzednicy, BMW 435i nadal jest mistrzem w swojej klasie.

Serdecznie dziękuję Pani Katarzynie Goc, koordynatorowi Pałacu Chojnata, za pomoc przy realizacji sesji zdjęciowej BMW 435i.

Dane techniczne BMW 435i

Samochód BMW 435i M pakiet
Rodzaj silnika benzynowy z turbosprężarką typu twin scroll
Kod silnika N55
Położenie silnika wzdłużnie
Wtrysk paliwa bezpośredni
Liczba cylindrów 6
Pojemność skokowa 2979 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 225/306 kW/KM w zakresie 5800-6000 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie 1200-5000 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,30
Napęd  tylny
Skrzynia biegów automatyczna 8. biegowa (jednosprzęgłowa) z manetkami przy kierownicy
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 5,4 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 10,2 / 5,5 / 7,2 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: 5-wahaczowe (przy każdym kole)
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane, 370 mm (pakiet M)
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane, 345 mm (pakiet M)
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 638/ 1 825/ 1 377 mm
Rozstaw osi 2 810 mm
Masa własna 1525 kg (dowód rejestracyjny)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 445 l
Ładowność 520 kg
Liczba obrotów kierownicy b.d.
Średnica zawracania 11,3 m (11,8 m z xDrive)
Pojemność baku 60 l
Cena od 230 900 zł (podstawowa wersja BMW 435i)
Cena egzemplarza testowego 345 596 zł

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

BMW 435i 2014 skrzynia biegów ZF
BMW 435i 2014 skrzynia biegów ZF

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014 kokpit
BMW 435i 2014 kokpit

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014 tarcza hamulcowa przednia
BMW 435i 2014 tarcza hamulcowa przednia

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014 sportowa kierownica pakiet M
BMW 435i 2014 sportowa kierownica pakiet M

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kapała-Sokalska

Adwokat, właściciel Kancelarii Adwokackiej AKS

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »