| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test BMW 435i: przepiękna moc!

Test BMW 435i: przepiękna moc!

BMW 435i ma wszelkie zadatki by stać się kultowe. Tylny napęd, rzędowy silnik o mocy 306 KM i przepiękne nadwozie coupe wzbogacone rasowymi akcentami. Czy faktycznie nowe BMW 435i jeździ równie dobrze jak wygląda?

BMW 435i : wnętrze

Chwila wytchnienia pozwala zauważyć jak bardzo dopracowane jest wnętrze nowego BMW serii 4. Wystarczająco wygodne dla czwórki średniego wzrostu pasażerów, wykonane z bardzo dobrej jakości materiałów, skupione jest wokół deski rozdzielczej, żywcem przejętej z BMW serii 3. Centralna cześć kokpitu, lekko nachylona w stronę kierowcy, ozdobiona jest tylko najważniejszymi przyciskami i pokrętłami. Pozostałe funkcje zgrupowano w systemie iDrive obsługiwanym za pomocą specjalnego pokrętła. Wymaga on jednak pewnego obycia, bowiem niektóre zadania realizowane są w sposób zbyt skomplikowany. Zdefiniowanie np. sześciu ulubionych stacji radiowych zajęło mi nieco dłuższą niż zwykle chwilę. Porządnie dopracowano system nawigacyjny wyposażając go w pieczołowicie odwzorowanei mapy Polski. Po raz kolejny zachwycił mnie także moduł Connected Drive pozwalający m.in. na bezpłatną konsultację ze specjalistami z BMW w sprawie doboru najlepszej trasy dojazdu czy odnalezienia rozsądnego cenowo hotelu. Nie jest dla nich także problemem sprawdzenie wyników ostatnich meczy ligowych czy prognozowanej na najbliższe dni pogody. Zachowują spokój i profesjonalizm nawet przy analizowania repertuaru kinowego.

Zobacz też: Test BMW X5 xDrive30d 258 KM F15 : jakość limuzyny ukryta w nadwoziu SUV-a

BMW 435i : zużycie paliwa potrafi zaskoczyć - pozytywnie

Po niecałej godzinie jazdy, autostrada kończy swój bieg, a ja wraz z BMW 435i rozpoczynam eksplorację wyjątkowo krętych odcinków dróg gminnych. W trybie Comfort automatyczna przekładnia ZF żongluje biegami bardzo sprawnie, bez szarpnięć, pozostając cały czas czujna na ewentualną potrzebę nagłego przyspieszenia. Niestety ciągłe rozpędzanie i hamowanie wpływa niekorzystnie na wyniki spalania. Z bardzo rozsądnych autostradowych 9 litrów na 100 km podniosły się one w okolice 13 litrów. Próbując je skorygować aktywuję tryb ECO PRO oraz posiłkuję się gdzie tylko mogę tempomatem. Rezultaty są przygniatające. Komputer zdecydowanie delikatniej operuje przepustnicą gazu dzięki czemu przy jednostajnej jeździe spalanie oscyluje w granicy 5,5-6,0 litrów, co pozwala na obniżenie średniej do ok. 11 l na 100 km. I to w aucie, które w każdej chwili potrafi rozpędzić się 0-100 km/h w czasie 5,4 sekundy.

BMW 435i : idealny start czyli procedura Launch Control

Na pozbawionym życia odcinku drogi rezygnuję z walki o cenne litry paliwa i postanawiam sprawdzić możliwości tzw. procedury startu czyli Launch Control. Ponownie dezaktywuje systemy bezpieczeństwa, wybieram tryb Sport+, hamulec i gaz wciskam do podłogi. Tylne koła zaczynają tańczyć w miejscu, po czym zwalniam hamulec. Pod wpływem gwałtownie narastającego przyspieszenia, moje ciało wbija się w oparcie fotela, a dłonie odruchowo zaciskają się na grubym wieńcu kierownicy. Rozgrzane opony sprawnie przenoszą 400 Nm momentu obrotowego na koła, a skrzynia biegów z impetem wbija poszczególne biegi, czyniąc to tym razem w sposób zdecydowanie mniej wysublimowany. Po około 5 sekundach wskazówka licznika przekracza psychologiczną barierę 100 km/h.

Zobacz też: Test Lexus GS300h – ciekawa alternatywa

Całemu widowisku dramaturgi dodaje fakt, że w trybie Sport/Sport+ aktywny układ wydechowy rozbrzmiewa bardzo niskim, wręcz ochrypłym dźwiękiem wspieranym dodatkowo hukiem wystrzałów dopalającego się w tłumiku paliwa. Szkoda, że w kabinie dźwięk ten jest mniej spektakularny niż na zewnątrz pojazdu. Z uwagi na ryzyko przegrzania elementów przenoszących moc poprzez skrzynię biegów na koła w wyniku korzystania z procedury startowej, muszę nieco sfolgować, aby newralgiczne części układu przeniesienia napędu mogły się schłodzić.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

BMW 435i 2014 skrzynia biegów ZF
BMW 435i 2014 skrzynia biegów ZF

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014 kokpit
BMW 435i 2014 kokpit

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014 tarcza hamulcowa przednia
BMW 435i 2014 tarcza hamulcowa przednia

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014 sportowa kierownica pakiet M
BMW 435i 2014 sportowa kierownica pakiet M

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Pietrusiński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »