| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test BMW 435i: przepiękna moc!

Test BMW 435i: przepiękna moc!

BMW 435i ma wszelkie zadatki by stać się kultowe. Tylny napęd, rzędowy silnik o mocy 306 KM i przepiękne nadwozie coupe wzbogacone rasowymi akcentami. Czy faktycznie nowe BMW 435i jeździ równie dobrze jak wygląda?

BMW 435i : legendarny 6-cylindrowiec czyli N55

Kilka minut później ruch na drodze się zmniejsza, a silnik osiąga optymalną temperaturę pracy. Wjeżdżając na autostradę, postanawiam raz jeszcze zawierzyć w wyniesioną przez wielu do rangi kultu jakość prowadzenia aut BMW. Pokonując ostatni łuk drogi kierujący pojazdy bezpośrednio na autostradę, ustawiam tryb jazdy na Sport+ i wyłączam system DTC (Dynamic Traction Control). W ten sposób pozbawiam się jakiejkolwiek pomocy ze strony elektronicznych systemów bezpieczeństwa. Na wyjściu z wirażu mocno wciskam gaz a do moich uszu najpierw dobiega przyjemny tętent 306 koni mechanicznych, a po chwili dźwięk piszczących tylnych opon. Mimo ogromnej, 255-milimetrowej szerokości poddają się one ogromnej mocy turbodoładowanej jednostki. Później okaże się, że w dużej mierze o ich trakcji decyduje stopień ich rozgrzania.

Zobacz też: Test BMW 125d: skrojony na miarę

W chwili gdy auto delikatnie zarzuca tylną osią na łuku drogi, cały swój potencjał odkrywa porządne zawieszenie, idealny rozkład mas pomiędzy osiami (50:50) i bezpośredni układ kierowniczy. Nawet z wyłączoną kontrolą trakcji, tylnonapędowe BMW 435i pozwala nad sobą niezwykle łatwo zapanować. Auto błyskawicznie osiąga autostradową prędkość i zachwyca nie tylko wciskającym w fotele przyspieszeniem (lepszym aniżeli w przypadku BMW M3 e46), ale i wysoką precyzją kierowania w trakcie wymijania wolniej jadących pojazdów. Dziwi za to nieco spowolniona reakcja na ruch kierownicy w jej neutralnym położeniu (najprawdopodobniej wynika ona z zastosowania elektromechanicznego wspomagania), ale pewne i zdecydowane operowanie "fajerą", odwdzięcza się niezwykle bezpośrednią reakcją auta. Na tle poprzednika czuć nieco większą tendencję do podsterowności.

BMW 435i : układ hamulcowy

Kilka kilometrów dalej potężna ciężarówka wymusza pierwszeństwo i zajeżdżając mi drogę zmusza do gwałtownego zredukowania prędkości. W tym momencie swoje walory odkrywa opcjonalny, sportowy układ hamulcowy wyposażony z przodu w 370-, a z tylu w 345-milimetrowe tarcze hamulcowe. BMW 435i ani na moment nie zbacza z obranego wcześniej kierunku poruszania się, a ugięcie amortyzatorów jest ledwo wyczuwalne. Ogromna siła hamownia jaką zapewnia M-pakietowy układ hamulcowy, pozwala uniknąć niebezpieczeństwa, potwierdzając jednocześnie zasadność przeznaczenia na niego każdej wymaganej złotówki.

Gdy ruch na autostradzie się wzmaga, zjeżdżam na prawy pas i zmieniając ustawienia auta, koncentruje się na osiągnięciu jak największej wygody podróżowania. Tryb Comfort modyfikuje nastawy amortyzatorów czyniąc je bardziej miękkimi, a skrzynia biegów płynnie, wręcz niezauważalnie, wybiera najwyższe, 8-me przełożenie. W tym momencie dostrzegam, że 3-litrowy silnik pracuje ze zdecydowanie mniejszym obciążeniem niż jego mniejszy, 2-litrowy brat z wersji 428i. Przy 140 km/h motor ma zaledwie 2400 obr./min. To aż o 700 obrotów wału napędowego na minutę mniej niż w przypadku słabszej wersji, również wyposażonej w 8-stopniową skrzynię.

Co ciekawe dłuższe przełożenia skrzyni biegów w 435i wpływają korzystnie nie tylko na spalanie (przy ok. 150 km/h zużycie paliwa kształtuje się na poziomie ok. 8,5 l na 100 km) ale przede wszystkim na poziom hałasu w kabinie. Kierowca może albo delektować się ciszą jaka wypełnia wnętrze BMW, albo docenić jakość dźwięku sączącego się z głośników pokładowego systemu audio marki HarmanKardon. W trakcie spokojnej jazdy jest to ogromna zaleta, ale kierowca oczekujący stricte sportowych wrażeń może czuć się nader odizolowany od wydarzeń jakie rozgrywają się poza kabiną BMW.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

BMW 435i 2014 skrzynia biegów ZF
BMW 435i 2014 skrzynia biegów ZF

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014 kokpit
BMW 435i 2014 kokpit

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014 tarcza hamulcowa przednia
BMW 435i 2014 tarcza hamulcowa przednia

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014 sportowa kierownica pakiet M
BMW 435i 2014 sportowa kierownica pakiet M

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

BMW 435i 2014
BMW 435i 2014

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ligęzowscy & Partnerzy. Adwokaci i Radcowie Prawni Spółka Partnerska.

Kompleksowa obsługa prawna na rzecz przedsiębiorców i klientów indywiduwalnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »