| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI L&K: nowe oblicze

Test Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI L&K: nowe oblicze

Skoda Yeti Outdoor to nowa wersja tego modelu jak pojawiała się przy okazji faceliftingu jaki miał miejsce pod koniec 2013 roku. Czym wyróżnia się ta odmiana? Jakie zmiany przeszedł Yeti w wyniku modernizacji?

Skoda Yeti Outdoor: cena i wyposażenie

Pod względem ceny Skoda Yeti nie należy do tanich aut, ale na tle klasowych rywali (Opla Mokki i Mitsubishi ASX) prezentuje podobny poziom cenowy. Choć prezentowany egzemplarz to topowa odmiana Laurin&Klement z prawie kompletnym wyposażeniem za blisko 150 000 zł, to zapewne pozytywne wyniki sprzedaży zapewnią temu modelowi jego tańsze warianty. Wersja L&K wyróżnia się za sprawą skórzanej tapicerki, kamery cofania, systemu bezkluczykowego czy 9 poduszek powietrznych. Nie zabrakło także elektrycznie sterowanego fotela kierowcy, nawigacji GPS, panoramicznego okna dachowego czy dwustrefowej klimatyzacji. Większym zainteresowaniem cieszyć się będą jednak wersje za około 100 000 zł wyposażone w 2-litrowy silnik Diesla o mocy 140 KM, manualną skrzynią biegów i całkiem niezłe wyposażenie. Trzeba jednak pamiętać, że podobnej cenie można nabyć Octavię 2.0 TDI 4x4, która co prawda w terenie może radzić sobie nieco gorzej od Yetiego  z uwagi na długość zwisów i gabaryty auta, ale oferuje bardziej przestronne wnętrze. Siłą Yetiego jest za to większa poręczność w mieście i większa uniwersalność.

Skoda Yeti Outdoor: opinia

Skoda Yeti Outdoor stanowi uzupełnienie gamy modeli czeskiego producenta o crossovera, który na tle rywali wyróżnia się bardzo mocnym silnikiem, dobrym wyciszeniem i zaskakująco pewnym i lekkim prowadzeniem. Wnętrze adresowane raczej do czwórki osób jest ergonomicznie wykonane i dobrze przeszklone. Sprawia wrażenie bardziej przestronnego niż jest w rzeczywistości. Pewne prowadzenie to nie tylko zasługa porządnego zawieszenia, ale i wydajnego układu hamulcowego. Największym mankamentem prezentowanej wersji jest cena pojazdu, która pozycjonuje ten model w gronie SUVów klasy premium takich jak BMW X3 czy Volvo XC60. Dlatego rozsądną decyzją wydaje się skonfigurowanie Skody Yeti z nieco słabszym silnikiem, manualną skrzynią biegów i nieco mniej bogatym wyposażeniem, tak aby cena nie przekroczyła 100 000 zł.

Samochód Skoda Yeti 2.0 TDI 170 KM L&K 4x4 2014
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką typu VGT (zmienna geometria kierownic)
Kod silnika b.d.
Położenie silnika z przodu, poprzecznie
Wtrysk paliwa Common Rail ciśnienie 1700 barów
Liczba cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa 1968 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 125/170 kW/KM przy 4200 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0.36
Napęd  4x4 (Haldex V)
Skrzynia biegów automatyczna DSG-6
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 8,6 s
Prędkość maksymalna 197 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 7,7/ 5,4/ 6,3 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: zawieszenie wielowahaczowe (po 4 wahacze: 1 wzdłużny i 3 poprzeczne)
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane / 312 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite / 272 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 222/ 1 793/ 1 691 mm
Rozstaw osi 2 578 mm
Masa własna 1490 kg (dow. rej.)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż./wyjętych 405-550/1 580/ 1 760 l
Ładowność 645 kg
Liczba obrotów kierownicy b.d.
Średnica zawracania 10,3 m
Pojemność baku 60 l
Cena egzemplarza testowego 149 300 zł (bez promocji) 

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014
Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 170 KM 2014

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu

Ekspert w dziedzinie ociepleń

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »