REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut.

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Szwedzi dążą do wyeliminowania ze swojej oferty cenionych silników pięciocylindrowych. Zastąpią je skonstruowane przez inżynierów Volvo silniki czterocylindrowe. Sprawdziliśmy, jak jeździ najnowsze V60 z turboładowaną jednostką benzynową o pojemności 2l i mocy maksymalnej 245 KM wyposażone w ośmiobiegowy automat.

Fani marki ze smutkiem przyjęli informację, że szwedzki koncern zmierza, a raczej został zmuszony do stopniowego wycofania z oferty niemal kultowych jednostek pięciocylindrowych. Silniki przez lata eksploatacji zyskały sobie sympatię miłośników motoryzacji wysoką kulturą pracy, dobrymi osiągami, umiarkowanym apetytem na paliwo oraz solidnością. Niestety coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin zmusiły producenta do prac nad jednostkami czterocylindrowymi.

REKLAMA

Według zapewnień szwedzkich inżynierów użytkownicy nie odczują zmian w napędzie swoich ulubionych modeli Volvo po zakupie egzemplarzy z jednostkami czterocylindrowymi jednak motoryzacyjny światek podszedł do tych informacji nieufnie.

Niedawno mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ Volvo V60 napędzane właśnie przez jedną z nowych czterocylindrowych jednostek napędowych, wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Przyznajemy, że mimo że szkoda nam odchodzących do lamusa konstrukcji, nowy silnik Volvo pisząc kolokwialnie – daje radę!

Zobacz też: Test Lexus IS300h – skrojony na miarę

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut. - napęd/układ jezdny

Turbodoładowana jednostka benzynowa osiąga moc maksymalną 245 KM przy 5600 obr./min oraz rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm już od 1550 obr./min i dyponuje nim aż do wartości 4800 obr./min.

Według danych producenta silnik jest w stanie rozpędzić ważące aż 1639 kg V60 T5 od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 s. Obiecująco.

Rzeczywiście kierowca najnowszego V60 T5 ma wiele powodów do dobrego samopoczucia. Przedział pasażerski jest zaprojektowany ładnie i wykonany z materiałów wysokiej jakości, a fotele kierowcy i pasażera zapewniają wysoki komfort jazdy nawet podczas wielogodzinnych podróży. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, z tyłu – tradycyjnie już dla Volvo z serii 60 mogłoby go być nieco więcej. Przedział bagażowy jest umiarkowanie obszerny – bagażnik pomieści 430 l pakunków. Nie jest to najlepszy wynik w klasie ale i tak zupełnie wystarczający do spakowania czteroosobowej rodziny na bardzo długie wakacje.

Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

REKLAMA

Jednak najwięcej zalet Volvo ujawnia się podczas prowadzenia. Silnik pracuje bardzo cicho i odznacza się bardzo wysoką kulturą pracy. Co więcej, gdy kierowca wkręci go na wyższe obroty jest w stanie wydobyć z siebie przyjemny warkot, gdy wskazówka obrotomierza zbliży się do końca skali.

V60 T5 rozpędza się błyskawicznie i to bez względu na to od jakiej prędkości każemy mu przyspieszyć. Po wciśnięciu gazu do końca ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów błyskawicznie redukuje przełożenia (nawet o 3), a samochód od razu z werwą wyrywa do przodu.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na nasz newsletter

Z napędem zostało świetnie zestrojone zawieszenie. Kierowca Volvo pewnie przejeżdża ciasne zakręty, jednocześnie nie zmaltretuje go jazda po nierównościach. Wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni tłumione są cicho i należytą miękkością pomimo zastosowania opon o niskim profilu.

Volvo V60 T5 wyróżnia się również umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 10,5 l na 100 km. Jadąc z prędkościami autostradowymi poza miastem zużycie paliwa oscyluje wokół 7,5 l na 100 km. Jak na 245 konny samochód naprawdę nieźle, choć to bardzo daleko od deklaracji producenta.

Zobacz też: Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid

Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut.  - podsumowanie

Malkontenci nie mają podstaw do narzekań. Volvo V60 T5 z czterocylindrowym silnikiem benzynowym to samochód szybki i świetnie wykończony. Do napędu doskonale pasuje sprawny, ośmiobiegowy automat.

 Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut. - dane techniczne

Volvo V60 T5 Drive-E 2.0/245 KM aut.
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1999 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 245 KM/5600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4800 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 463,5/186,5/148,4 cm
Rozstaw osi 277,6 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Zużycie paliwa* 8,5/4,9/6,2 l/100 km
Cena od 148 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Malkontenci będą zaiwedzeni. Volvo V60 T5 z czterocylindrowym silnikiem benzynowym to samochód szybki i świetnie wykończony. Do napędu doskonale pasuje sprawny, ośmiobiegowy automat.
Tomasz Korniejew
Volvo V60 T5 wyróżnia się również umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 10,5 l na 100 km.
Tomasz Korniejew
Tablica przyrządów Volvo V60 jest uporządkowana i wykonana z materiałów odpowiedniej jakości.
Volvo
Zestaw elektronicznych wyświetlaczy trafił do modelu V60 przy okazji liftingu.
Volvo
Według danych producenta silnik jest w stanie rozpędzić ważące aż 1639 kg V60 T5 od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 s.
Tomasz Korniejew
Volvo V60 T5 - w tylnej części nadwozia pikanterii dodają dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach.
Tomasz Korniejew
Sylwetka Volvo V60 T5 prezentuje się zgrabnie. Delikatny lifting nadwozia odmłodził wygląd auta.
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA