REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut.

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Szwedzi dążą do wyeliminowania ze swojej oferty cenionych silników pięciocylindrowych. Zastąpią je skonstruowane przez inżynierów Volvo silniki czterocylindrowe. Sprawdziliśmy, jak jeździ najnowsze V60 z turboładowaną jednostką benzynową o pojemności 2l i mocy maksymalnej 245 KM wyposażone w ośmiobiegowy automat.

Fani marki ze smutkiem przyjęli informację, że szwedzki koncern zmierza, a raczej został zmuszony do stopniowego wycofania z oferty niemal kultowych jednostek pięciocylindrowych. Silniki przez lata eksploatacji zyskały sobie sympatię miłośników motoryzacji wysoką kulturą pracy, dobrymi osiągami, umiarkowanym apetytem na paliwo oraz solidnością. Niestety coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin zmusiły producenta do prac nad jednostkami czterocylindrowymi.

REKLAMA

Według zapewnień szwedzkich inżynierów użytkownicy nie odczują zmian w napędzie swoich ulubionych modeli Volvo po zakupie egzemplarzy z jednostkami czterocylindrowymi jednak motoryzacyjny światek podszedł do tych informacji nieufnie.

Niedawno mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ Volvo V60 napędzane właśnie przez jedną z nowych czterocylindrowych jednostek napędowych, wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Przyznajemy, że mimo że szkoda nam odchodzących do lamusa konstrukcji, nowy silnik Volvo pisząc kolokwialnie – daje radę!

Zobacz też: Test Lexus IS300h – skrojony na miarę

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut. - napęd/układ jezdny

Turbodoładowana jednostka benzynowa osiąga moc maksymalną 245 KM przy 5600 obr./min oraz rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm już od 1550 obr./min i dyponuje nim aż do wartości 4800 obr./min.

Według danych producenta silnik jest w stanie rozpędzić ważące aż 1639 kg V60 T5 od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 s. Obiecująco.

Rzeczywiście kierowca najnowszego V60 T5 ma wiele powodów do dobrego samopoczucia. Przedział pasażerski jest zaprojektowany ładnie i wykonany z materiałów wysokiej jakości, a fotele kierowcy i pasażera zapewniają wysoki komfort jazdy nawet podczas wielogodzinnych podróży. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, z tyłu – tradycyjnie już dla Volvo z serii 60 mogłoby go być nieco więcej. Przedział bagażowy jest umiarkowanie obszerny – bagażnik pomieści 430 l pakunków. Nie jest to najlepszy wynik w klasie ale i tak zupełnie wystarczający do spakowania czteroosobowej rodziny na bardzo długie wakacje.

Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

REKLAMA

Jednak najwięcej zalet Volvo ujawnia się podczas prowadzenia. Silnik pracuje bardzo cicho i odznacza się bardzo wysoką kulturą pracy. Co więcej, gdy kierowca wkręci go na wyższe obroty jest w stanie wydobyć z siebie przyjemny warkot, gdy wskazówka obrotomierza zbliży się do końca skali.

V60 T5 rozpędza się błyskawicznie i to bez względu na to od jakiej prędkości każemy mu przyspieszyć. Po wciśnięciu gazu do końca ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów błyskawicznie redukuje przełożenia (nawet o 3), a samochód od razu z werwą wyrywa do przodu.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na nasz newsletter

Z napędem zostało świetnie zestrojone zawieszenie. Kierowca Volvo pewnie przejeżdża ciasne zakręty, jednocześnie nie zmaltretuje go jazda po nierównościach. Wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni tłumione są cicho i należytą miękkością pomimo zastosowania opon o niskim profilu.

Volvo V60 T5 wyróżnia się również umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 10,5 l na 100 km. Jadąc z prędkościami autostradowymi poza miastem zużycie paliwa oscyluje wokół 7,5 l na 100 km. Jak na 245 konny samochód naprawdę nieźle, choć to bardzo daleko od deklaracji producenta.

Zobacz też: Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid

Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut.  - podsumowanie

Malkontenci nie mają podstaw do narzekań. Volvo V60 T5 z czterocylindrowym silnikiem benzynowym to samochód szybki i świetnie wykończony. Do napędu doskonale pasuje sprawny, ośmiobiegowy automat.

 Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut. - dane techniczne

Volvo V60 T5 Drive-E 2.0/245 KM aut.
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1999 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 245 KM/5600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4800 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 463,5/186,5/148,4 cm
Rozstaw osi 277,6 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Zużycie paliwa* 8,5/4,9/6,2 l/100 km
Cena od 148 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Malkontenci będą zaiwedzeni. Volvo V60 T5 z czterocylindrowym silnikiem benzynowym to samochód szybki i świetnie wykończony. Do napędu doskonale pasuje sprawny, ośmiobiegowy automat.
Tomasz Korniejew
Volvo V60 T5 wyróżnia się również umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 10,5 l na 100 km.
Tomasz Korniejew
Tablica przyrządów Volvo V60 jest uporządkowana i wykonana z materiałów odpowiedniej jakości.
Volvo
Zestaw elektronicznych wyświetlaczy trafił do modelu V60 przy okazji liftingu.
Volvo
Według danych producenta silnik jest w stanie rozpędzić ważące aż 1639 kg V60 T5 od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 s.
Tomasz Korniejew
Volvo V60 T5 - w tylnej części nadwozia pikanterii dodają dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach.
Tomasz Korniejew
Sylwetka Volvo V60 T5 prezentuje się zgrabnie. Delikatny lifting nadwozia odmłodził wygląd auta.
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA