| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Auris Touring Sports (kombi) Hybrid: najlepsza w mieście

Test Toyota Auris Touring Sports (kombi) Hybrid: najlepsza w mieście

Toyota Auris TS Hybrid to kombi z hybrydowym układem napędowym, które pod względem ceny jest droższe od wersji wysokoprężnej niespełna 3500 zł. Czy warto zatem dopłacić do tej niekonwencjonalnej wersji?

Trudno mieć większe zastrzeżenia do dynamiki jaką zapewnia autu spalinowo-elektryczny duet (zwłaszcza w trybie Sport), bowiem rezerwy mocy wystarczają aby bez większych problemów rozpędzić pojazd do prędkości ok. 150-160 km/h. Wyraźne zastrzeżenia budzi jednak bezstopniowa skrzynia biegów CVT, która w trakcie przyspieszania wkręca silnik benzynowy na najwyższe obroty i utrzymuje je na stałym poziomie do chwili, gdy kierowca odpuści nieco gaz. W rezultacie w trakcie dynamicznej jazdy poza miastem kabinę przeszywa mało przyjemne„wycie” silnika. Na całe szczęście jednostajnej jeździe z autostradowymi prędkościami nie towarzyszy nadmierny hałas. W kabinie jest naprawdę cicho, a delikatny szum opływający kabinę i lusterka nie przeszkadza w rozmowie z pasażerami.

Toyota Auris Touring Sports Hybrid: zużycie paliwa

Zdecydowanie lepsze noty Auris TS Hybrid zdobywa w trakcie miejskiej jazdy. Tutaj jego hybrydowy napęd potrafi z jednej strony ograniczyć hałas dobywający się spod maski pojazdu (dzięki pracy na jednostce elektrycznej), a z drugiej wyraźnie zmniejszyć zużycie paliwa. Choć w trakcie jazd testowych nie udało się naszej redakcji osiągnąć deklarowanego przez producenta spalania w mieście na poziomie 3,7 l paliwa na 100 km, to nasz wynik wyższy o 1 litr, mimo wszystko robi wrażenie. Oczywiście w trakcie jazdy poza miastem podniesie się ono do ok. 6,5 -7,0 l na 100 km, ale nadal trudno odmówić silnikowi wysokiej ekonomiczności. Średnie spalanie oscylowało wokół 5,0 l na 100 km.

Toyota Auris Touring Sports Hybrid: zawieszenie

Hybrydowy zespół napędowy Toyoty Auris TS Hybrid wpłynął zarówno na podwyższenie masy pojazdu jak i na ograniczenie o 5 litrów pojemności zbiornika paliwa. Co istotniejsze, modyfikacje nie spowodowały jednak wyraźnego pogorszenia jakości prowadzenia auta. Tylko naprawdę gwałtowny manewr pozwala wyczuć dodatkowe kilogramy zaimplementowane do samochodu w postaci akumulatorów. Na jakości nie stracił także zbyt wiele układ resorujący nierówności. Zawieszenie jest nieco twardsze niż Aurisie z napędem konwencjonalnym, ale różnica jest w pełni akceptowalna.

Wersja hybrydowa Aurisa (podobnie jak mocniejsze odmiany wysokoprężne i benzynowe) została wyposażona z tyłu w bardziej zaawansowane zawieszenie wielowahaczowe.

Toyota Auris Touring Sports Hybrid: układ kierowniczy

Szkoda, że przy projektowaniu wersji hybrydowej Aurisa TS konstruktorzy nie poprawili działania układu kierowniczego. Działa on precyzyjnie, ale siła jego wspomagania jest nadal zbyt duża.

reklama

Aktualizacja: 26.08.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Struzik

Dyrektor Zarządzający internetowego serwisu pracy MonsterPolska.pl, polskiego oddziału międzynarodowej grupy Monster.com.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »