| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic

Test Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic

Pod maską poliftingowego Volvo XC60 zagościły czterocylindrowy silnik Diesla o mocy 181 KM i nowa ośmiobiegowa automatyczna przekładnia. W duecie sprawują się świetnie.

Silnik jest doskonale wyciszony, a automatyczna przekładnia błyskawicznie zmienia poszczególne przełożenia. Według danych producenta sprint od 0 do 100 km/h trwa 8,5 s, co jest wynikiem bardzo przyzwoitym.

Po wciśnięciu pedału gazu do końca, XC60 rozpędza się szybko i pewnie prze do przodu ale… traci wigor podczas prób zdecydowanego przyspieszania od prędkości przekraczających 150 km/h. I to właśnie w tym momencie widać jedyną różnicę pomiędzy jednostkami czterocylindrową, a pięciocylindrową, w której zapas momentu obrotowego pozwalał na sprawne przyspieszanie nawet od bardzo wysokich prędkości.

Oczywiście, nie oznacza to, że Volvo, gdy chcemy zwiększyć prędkość od 150 km/h do na przykład 180 km/h zaczyna poruszać się jak ślimak. Nie. Po prostu dynamika spada wyczuwalnie mocniej niż dzieje się to w przypadku XC60 napędzanego przez jednostkę pięciocylindrową o większej pojemności skokowej.

Volvo XC60 D4 bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności i jazdą w koleinach. Te pierwsze tłumione są cicho i z należyta miękkością, a tych drugich układ jezdny zdaje się nie zauważać.

Zużycie paliwa nowego silnika Volvo jest umiarkowane. Jeżdżąc dynamicznie w ruchu miejskim łatwo uzyskać wynik przekraczający 10 l na 100 km. Ale stosując płynną technikę jazdy bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 7 l na 100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test BMW 320d Touring xDrive

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volvo XC60 D4 Drive-E prezentuje się bardzo atrakcyjnie, to jeden z najładniejszych modeli w klasie.
Volvo XC60 D4 Drive-E prezentuje się bardzo atrakcyjnie, to jeden z najładniejszych modeli w klasie.

Bagażnik Volvo XC60 D4 Drive-E ma pojemność 495 l.
Bagażnik Volvo XC60 D4 Drive-E ma pojemność 495 l.

W tylnej części nadwozia Volvo XC60 D4 Drive-E najciekawszym elementem stylizacyjnym są tylne lampy.
W tylnej części nadwozia Volvo XC60 D4 Drive-E najciekawszym elementem stylizacyjnym są tylne lampy.

Tablica przyrządów Volvo XC60 D4 Drive-E jest przejrzysta. Do sprawnej obsługi konsoli centralnej trzeba się przyzwyczaić.
Tablica przyrządów Volvo XC60 D4 Drive-E jest przejrzysta. Do sprawnej obsługi konsoli centralnej trzeba się przyzwyczaić.

Volvo XC60 D4 Drive-E - tył
Volvo XC60 D4 Drive-E - tył

Volvo XC60 D4 Drive-E - przód
Volvo XC60 D4 Drive-E - przód

Volvo XC60 D4 Drive-E - tył
Volvo XC60 D4 Drive-E - tył

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Effect Group

firma szkoleniowo-doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »