| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM

Test Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM

Mitsubishi ASX po liftingu zmienił delikatnie swój wygląd przez co nadal wygląda nowocześnie i oryginalnie. Jakie są jego największe wady i zalety?

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: wnętrze

Zdecydowanie inaczej na tle obecnych rywali wygląda wnętrze Mitsubishi ASX. To właśnie m.in. ten element auta tak mocno rozbudza wspomnienia przywołując lata 90-te. W kabinie dominują proste kształty, a kokpit wykonany jest z jednolitego, przeciętnej jakości czarnego plastiku. Drobnym urozmaiceniem prezentowanej wersji są chromowane inkrustacje wokół lewarka skrzyni biegów i zegarów. Liczba przycisków i pokręteł zgromadzonych na desce rozdzielczej została ograniczona do minimum, a z odnalezieniem konkretnej funkcji nie ma żadnego problemu, bowiem są one duże i świetnie opisane. Na tunel środkowym króluje duży lewarek skrzyni biegów i zapewniający pewny chwyt tradycyjny hamulec postojowy. Pomiędzy nimi znalazł się przycisk sterujący napędem wszystkich kół.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: deska rozdzielcza

Środkową cześć deski rozdzielczej zdominował wyświetlacz radia z odtwarzaczem płyt kompaktowych, którego prosty wyświetlacz przypomina dawne produkty Kenwooda, Alpine czy Clariona. Choć na tle rozwiązań stosowanych w konkurencyjnych SUV-ach wydaje się on nieco przestarzały, to w gruncie rzeczy po tygodniu jazd testowych budzi pozytywne odczucia. Obsługa jest bajecznie łatwa, a wybieranie i zapamiętywania poszczególnych stacji bardzo szybkie. Na dodatek w nocy ekran rozświetla się przyjemnymi barwami, a dźwięk jaki emituje system audio jest całkiem przyzwoity.

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: fotele

Czerń zdominowała nie tylko kokpit Mitsubishi, ale także fotele i boczki drzwi. Zaletą kolorystycznej monotonni jest jednak duża łatwość utrzymania kabiny w pozornej czystości. Co się tyczy samych foteli, to te z przodu przypadną do gustu osobom lubiącym siedzieć wysoko. Zapewniają dobrą widoczność do przodu i na boki pojazdu, niestety widok do tyłu jest już utrudniony za sprawą małej powierzchni tylnych okien.

Zobacz też: Test Mitsubishi Lancer Sedan: Mistrz oszczędności

Z przodu miejsca nie zabraknie nawet wysokim osobom, ale z tyłu pod tym względem sytuacja może nie wyglądać już tak dobrze. Jeśli pasażerowie będą mierzyć ponad 185 cm wzrostu to będą dotykać głową podsufitki. Także szerokość auta predestynuje go do bycia pojazdem raczej 4-osobowym. Na tle rywali bagażnik Mitsubishi ASX nie zachwyca. Ma pojemność 442 l (np. Honda Civic 589 l, Mazda CX-5 503l ).

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: silnik Diesla

Silnik Diesla, mało reprezentacyjny dla limuzyny, budzi zazwyczaj pozytywne skojarzenia w odniesieniu do aut terenowych i SUV-ów. Pod maską testowanego Mitsubishi ASX zagościł japoński motor 1.8 DI-D o mocy 150 KM, który generuje 300 Nm w zakresie od 2000 do 3000 obr./min. Silnik przypomina swym charakterem nieśmiertelne 1.9 TDI z lat 90-tych. Jest jednak od niego znacznie bardziej dynamiczny (świetnie przyspiesza w zakresie 80-150 km/h), pracuje kulturalniej a przy tym potrafi się zadowolić małymi ilościami paliwa. Średnie zużycie w teście wyniosło 6,9 l na 100 km, ale auto pokonało 640-kilometrowy dystans w większości na terenie miasta. Na trasie można ograniczyć zużycie paliwa nawet do 5,1 l/100 km, ale przeciętnie kształtuje się ono na poziomie 5,6 l/100 km. Jazda stricte miejska podniesie spalania do 7,0-8,3l/100 km (zwłaszcza ta dynamiczna z uaktywnionym napędem 4x4). Co ciekawe w trakcie przyspieszania słychać delikatny świst pracującej turbosprężarki.

Zobacz też: Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: o rozmiar mniejsze kombi

Silnik ma jednak też pewne wady, takie jak turbodziurę wyczuwalną poniżej 1700 obr./min oraz nieco zbyt głośną pracę na wyższych obrotach. Skrzynia biegów pracuje solidnie i jest precyzyjna, ale jej krótkie zestopniowanie (przy 140 km/h na 6-tym przełożeniu auto ma już 2800 obr./min) wpływa na zwiększony hałas w kabinie w trakcie szybkiej jazdy autostradą.

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: zawieszenie

Zawieszenie ASX ma miękkie nastawy i całkiem nieźle radzi sobie z wybieraniem niedużych nierówności, ale na większych potrafi nieco hałasować. Układ wahaczy na tylnej osi i kolumny Macphersona na przedniej dość sprawnie utrzymują auto w ryzach w trakcie dynamicznej jazdy po zakrętach. Choć przechyły nadwozia są odczuwalne, to łatwo wyczuć ASX-a. I nie przeszkadza w tym nawet jego nieco „gumowato” pracujący układ kierowniczy. Plus za porządna kierownicę.

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM: napęd 4x4

Napęd 4x4 Mitsubishi ASX jest sterowany elektronicznie. W zależności od preferencji kierowy może on działać w trybie 2WD (tylko przedni napęd), 4WD Lock (napęd na wszystkie kołą), 4WD Auto (dołączany w razie potrzeby napęd tylnych kół). Na mokrej nawierzchni działa on bardzo przewidywalnie i mimo pewnej podsterowności wyraźnie poprawia trakcję auta. Prześwit równy 17 cm pozwala spróbować możliwości napędu w lekkim terenie.

Zobacz też: Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014
Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 2014

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Siwek

Specjalista Home broker

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »