| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi A8 3.0 TDI 258 KM - komfort przede wszystkim

Test Audi A8 3.0 TDI 258 KM - komfort przede wszystkim

Audi A8 pod koniec 2013 roku przeszło facelifting. Czym wyróżnia się nowy model i co kryje pod tą potężną acz niepozorną sylwetką?

Zobacz też: Test BMW 428i xDrive - utalentowany debiutant

Nieźle prezentują się także wyniki spalania odświeżonego Audi A8, chociaż w tej klasie aut mają one drugorzędne znaczenie. Bardzo spokojna podróż po mieście pozwala ograniczyć zużycie paliwa do 9,9 l / 100 km, a na trasie do 7,5 l/100 km. Dynamiczna jazda podniesie te wyniki o ok. 3-4 l. Jeśli zatem kierowca się postara, to na jednym, 80-litrowym baku pokona dystans nawet 1100 km.

Test Audi A8 3.0 TDI D4: skrzynia biegów

Pozytywne wrażenia z jazdy Audi A8 to w dużej mierze zasługa także bardzo szybkiej, 8-stopniowej skrzyni biegów ZF. Choć jej oprogramowanie zostało bardziej podporządkowane wygodzie niż sportowym osiągom (nieco spokojniejsza i wolniejsza reakcja na gaz niż w BMW), to potrafi ona niezwykle sprawnie katapultować auto do przodu, sprawnie żonglując poszczególnymi biegami. Jednocześnie przy 140 km/h na najwyższym 8-mym przełożeniu silnik ma zaledwie 1800 obr./min (!) (np. BMW X5 3.0d 2100 obr./min) co pozwala zachować w kabinie kompletną ciszę nawet w trakcie bardzo szybkiej jazdy autostradą. Mankamentem jest jednak sterowanie skrzynią biegów, bowiem ułożenie poszczególnych jej trybów (D,N,R,P) w jednej linii sprawia, że w trakcie szybkiego manewrowania autem łatwo wybrać tryb parkowania zamiast biegu wstecznego. Identyczny problem spotkać można w Jeepie Cheeroke SRT8 czy Lancii Themie 3.6 również ze skrzynią ZF.

Test Audi A8 3.0 TDI D4: układ kierowniczy

W parze z mocnym silnikiem i bardzo dobrze funkcjonującym pneumatycznym zawieszeniem podąża układ kierowniczy. Z jednej strony pracuje on lekko i precyzyjnie, ale przy wyższym prędkościach przyjemnie się utwardza. Do charakteru limuzyny pasuje wręcz wybornie.

Test Audi A8 3.0 TDI D4: hamulce

Nieco gorsza ocena należy się za to układowi hamulcowemu Audi A8. Być może to cecha testowanego egzemplarza, ale w trakcie jazdy po mieście można było wyczuć zbyt małą skuteczność hamowania. Mimo że masa auta była znacznie niższa niż w przypadku testowanego praktycznie w tym samym okresie BMW X5 (Audi było lżejsze aż o 190 kg) to układ hamulcowy A8 sprawiał wrażenie jakoby został wcześniej mocno przegrzany. Szkoda, że w przeciwieństwie do modelu z silnikiem 4.2 TDI, nie można zamówić do prezentowanej odmiany A8 ceramicznych tarcz hamulcowych.

Zobacz też: Test BMW 320d Touring xDrive

Test Audi A8 3.0 TDI D4: napęd quattro

Pozytywne odczucia pozostawił po sobie napęd quattro. W modelu A8 jest on realizowany poprzez samoblokujący się mechanizm różnicowy typu Torsen. Bardziej skuteczny w działaniu niż Haldex, zapewnia stały napęd wszystkich kół w trakcie jazdy. Choć podnosi on nieco zużycie paliwa, to zapewnia autu fantastyczną trakcję przez cały czas. W szybko przejeżdżanych, ciasnych zakrętach Audi A8 ma tendencję do bezpiecznej podsterowności.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014 wydech
Audi A8 facelifting 2014 wydech

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014 kamera 360
Audi A8 facelifting 2014 kamera 360

Audi A8 facelifting 2014 Audi Matrix LED
Audi A8 facelifting 2014 Audi Matrix LED

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014 prędkościomierz komputer pokładowy
Audi A8 facelifting 2014 prędkościomierz komputer pokładowy

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014 wnętrze
Audi A8 facelifting 2014 wnętrze

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014 alufelga
Audi A8 facelifting 2014 alufelga

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ligęzowscy & Partnerzy. Adwokaci i Radcowie Prawni Spółka Partnerska.

Kompleksowa obsługa prawna na rzecz przedsiębiorców i klientów indywiduwalnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »