| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi A8 3.0 TDI 258 KM - komfort przede wszystkim

Test Audi A8 3.0 TDI 258 KM - komfort przede wszystkim

Audi A8 pod koniec 2013 roku przeszło facelifting. Czym wyróżnia się nowy model i co kryje pod tą potężną acz niepozorną sylwetką?

Test Audi A8 3.0 TDI D4: materiały wykończeniowe

Materiały jakich użyto do wykończenia wnętrza są miłe dotyku, przyjemnie pachną i są świetnie zestawione kolorystycznie ze sobą. Trudno jednak oczekiwać czegoś innego jeśli producent nie szczędził prawdziwego drewna, aluminium i skóry. Na dodatek spasowanie poszczególnych elementów wnętrza jest perfekcyjne. Nawet na totalnie zniszczonych nawierzchniach nic w kabinie nie skrzypi i nie popiskuje.

Test Audi A8 3.0 TDI D4: deska rozdzielcza

Konsola centralna nowego Audi A8 - majestatyczna, potężna i mocno rozbudowana – wydaje się z początku przeładowana przyciskami, ale szybko można do niej przywyknąć. Wyświetlacz systemu multimedialnego MMI prezentuje obraz cechujący się pięknym oddaniem barw i dobrą rozdzielczością, ale jeśli przeszkadza kierowcy z jakiegoś powodu, może on  go schować jednym wciśnięciem przycisku. Obsługa MMI jest prosta i wygodna dzięki zastosowaniu pokrętła z dotykowym gładzikiem, ale z początku nieco irytuje charakterystyczny dla Audi przeciwny kierunek poruszania się po menu.

Zobacz też: Test Lexus GS300h – ciekawa alternatywa

Wysokie noty zbierają za to system audio marki Bose (pokrętło od głośności mogłoby jednak być położone nieco bliżej kierowcy), zaawansowany układ kamer pozwalający na wyświetlenie widoku panoramicznego wokół pojazdu, asystent parkowania (równoległego i prostopadłego) i wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Prawdziwym audiofilom polecamy wybór opcjonalnego sprzętu muzycznego Bang & Olufsen Advanced Sound System za bagatela 36 310 zł.

Test Audi A8 3.0 TDI D4: komfort jazdy

O wartości nowego Audi A8 w największej mierze decydują jednak dwie jego cechy – wzorowe tłumienie nawet największych nierówności na drodze i fantastyczne wyciszenie kabiny. Nawet jazda po kompletnie zdezelowanej nawierzchni nie wprawi kierowcy w zły nastrój, bowiem wielowahaczowe zawieszenie A8 (z przodu każde koło podtrzymuje aż 5 wahaczy!) oparte dodatkowo na pneumatycznych amortyzatorach kompletnie izoluje kierowcę od wszelkich nierówności na drodze. Jednocześnie gwarantuje prawidłową przyczepność kół do nawierzchni i pewne prowadzenie. Sztywność amortyzatorów oraz prześwit auta są na dodatek w pełni regulowane i to zarówno w sposób automatyczny jak i manualny.

Test Audi A8 3.0 TDI D4: silnik

Poziom wygłuszenia kabiny nowego Audi A8 stoi na tak wysokim poziomie, że kierowca nie jest w stanie określić (bez patrzenia na obrotomierz) jaki rodzaj silnika pracuje pod maską. Mimo że testowany egzemplarz został wyposażony w mało reprezentacyjny jak na limuzynę silnik wysokoprężny, to w kabinie auta nie dało się tego poznać. Motor 3.0 TDI o mocy 258 KM przyjemnie brzmi (choć zawdzięcza to dźwiękowi  emitowanemu z głośników), ma wysoką kulturę pracy i generuje aż 580 Nm momentu obrotowego  w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Choć przedział ten jest bardzo wąski, zwłaszcza na tle tego co oferuje konkurencyjna jednostka napędowa BMW 3.0d o identycznej mocy (258 KM i 560 Nm dostępne od 1500 do 3000 obr./min), to silnik Audi nadaje tej dużej limuzynie wręcz sportowe osiągi. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje jej tylko 5,9 s a prędkość maksymalna jest elektrycznie ograniczona do 250 km/h.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014 wydech
Audi A8 facelifting 2014 wydech

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014 kamera 360
Audi A8 facelifting 2014 kamera 360

Audi A8 facelifting 2014 Audi Matrix LED
Audi A8 facelifting 2014 Audi Matrix LED

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014 prędkościomierz komputer pokładowy
Audi A8 facelifting 2014 prędkościomierz komputer pokładowy

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014 wnętrze
Audi A8 facelifting 2014 wnętrze

Audi A8 facelifting 2014
Audi A8 facelifting 2014

Audi A8 facelifting 2014 alufelga
Audi A8 facelifting 2014 alufelga

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Onwelo

Onwelo to nowoczesna polska spółka technologiczna, która specjalizuje się w budowaniu innowacyjnych rozwiązań IT dla firm z branży finansowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, farmaceutycznej oraz FMCG.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »