| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!

Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!

Volkswagen Amarok to pierwszy w historii marki pickup. Mimo niewielkiego doświadczenia w konstruowaniu tego typu aut, niemiecki koncern stworzył niezwykle konkurencyjne, zwłaszcza pod kątem wygody i komfortu, auto w tym segmencie.

Zobacz też: Test Mitsubishi L200: Sportowa lokomotywa

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI - hamulce

W parze z naprawdę porządnie zestrojonym zawieszeniem Amaroka, podąża układ hamulcowy. Choć i on nosi znamiona nieco archaicznej konstrukcji (w tylnych kołach znalazły się klasyczne bębny) to jednak trudno mieć zastrzeżenia do skuteczności z jaką niemiecki pickup wytraca prędkość. Wręcz przeciwnie, Amarok ze swoimi 303-milimetrowymi przednimi tarczami pozwala kierowcy wyraźnie opóźnić moment hamowania zachowując cały czas wysoki poziom bezpieczeństwa. Cecha tym istotniejsza, że pod maską pracuje wyjątkowo mocny 180-konny motor.

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI - silnik twin turbo Diesel

Prezentowany Amarok jest napędzany 2-litrowym, podwójnie doładowanym  silnikiem Diesla BiTDI oznaczonym kodem CSHA. Silnik, bardzo podobny do tego jaki występuje w Multivanie, zachwycą werwą, ale rozczarowuje dźwiękiem swej pracy. W trakcie dynamicznego przyspieszania jest on bardzo nieprzyjemny. Na całe szczęście producent wyposażył Amaroka w rewelacyjną 8-biegową skrzynię ZF, której ostatnie przełożenie stanowi swoisty nadbieg, skutecznie ograniczający obroty silnika (przy 120km/h na 7. biegu silnika ma 2500 obr./min, a na 8-mym tylko 2000 obr./min). W rezultacie do prędkości ok. 140 km/h w kabinie jest relatywnie cicho, zwłaszcza na tle japońskiej konkurencji (L200 czy Hilux). Do wspomnianej prędkości Amarok potrafi się także wyjątkowo szybko rozpędzić. To zasługa zarówno dużej mocy i momentu obrotowego motoru (180 KM i 420 Nm) jak i bardzo szybko zmieniającej przełożenia skrzyni ZF (praktycznie równie szybkiej co dwusprzęgłowa DSG). Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że Volkswagen zdecydowanie lepiej by postąpił gdyby pod maską najbogatszej wersji Amaroka zainstalował silnik 3.0 TDI o mocy ok. 200 KM.

Zobacz też: Test Toyota Hilux 3.0 D-4D: nie osiołek lecz Mustang

Choć na tle konkurencji 2-litrowy silnik Volkswagena ma małą pojemność to spalanie nie jest rekordowo niskie. W mieście kształtuje się ono na poziomie 10,5-13,5 l paliwa na 100 km, a na trasie spada do 7,7-8,8 l na 100 km.

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI - napęd 4x4 i właściwości terenowe

Największym rozczarowaniem okazały się możliwości VW Amaroka do rozprawiania się z trudnym terenem. O ile kąty natarcia i zejścia oraz głębokość brodzenia są bardzo dobre (odpowiednio 28o, 23,6o i 50 cm), o tyle zastosowany napęd rozczarowuje. Wszystko przez to, że do testu trafił egzemplarz ze stałym napędem 4x4 realizowanym przez mechanizm różnicowy typu torsen. W przeciwieństwie do Amaroka w wersji ze sprzęgłem Haldex (napęd 4x4 załączany przyciskiem) , prezentowany egzemplarz nie posiada centralnego dyferencjału, co w połączeniu z brakiem reduktora w skrzyni biegów oraz szosowymi oponami oznacza duże problemy z pokonaniem nawet grząskiego piachu. Funkcja off-road którą uruchamia się przyciskiem obok dźwigni biegów służy jedynie asystowaniu w trakcie zjazdu pojazdem ze wzniesienia. W mniej wymagających warunkach np. na śniegu czy deszczu Amarok  z mechanizmem typu torsen poradzi sobie doskonale, kładąc na łopatki każde auto typu SUV,  ale na najtrudniejszy teren lepiej wybrać Amaroka w wersji z dołączanym napędem 4x4 (Haldex), reduktorem i blokadą centralnego mechanizmu różnicowego.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline ogrzewanie postojowe
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline ogrzewanie postojowe

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline deska rozdzielcza
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline deska rozdzielcza

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline skrzynia biegów tryb off-road
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline skrzynia biegów tryb off-road

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline zegary prędkościomierz
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline zegary prędkościomierz

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Arkadiusz Dudkiewicz

Doradca podatkowy, agent celny, prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »