| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!

Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!

Volkswagen Amarok to pierwszy w historii marki pickup. Mimo niewielkiego doświadczenia w konstruowaniu tego typu aut, niemiecki koncern stworzył niezwykle konkurencyjne, zwłaszcza pod kątem wygody i komfortu, auto w tym segmencie.

Indywidualny i bardzo ciekawy jest za to projekt deski rozdzielczej. Choć w całości wykonana jest ona z bardzo twardego plastiku to jej spasowanie nie budzi żadnych zastrzeżeń. Jej wygląd świetnie komponuje się z pokładowymi urządzeniami tworząc harmonijną i spójną stylizacyjnie całość. Na dodatek nawet na dziurawej drodze na próżno nasłuchiwać odgłosów skrzypienia czy trzasków wydobywających się z jej okolic. Mankamentem jest za to zaskakująco mały schowek jaki udało się wkomponować w tak potężny kokpit. Świetna jest za to pozycja za kierownicą (reg. w dwóch płaszczyznach). Kierowca za sprawą odkrytej "paki" i potężnych lusterek, wspomagany czujnikami parkowania nie powinien mieć problemów z parkowaniem Amaroka (przeszkadzać może za to prawie 13-metrowa średnica zawracania).

Zobacz też: Test Nowy Isuzu D-Max: zaskakująco przemyślany

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI - kabina

Wyjątkowo użyteczny okazał się za to opcjonalny system ogrzewania postojowego (zobacz w galerii), dzięki któremu kierowca może określić porę, o której auto rozpocznie samoczynne nagrzewanie kabiny. A ta ostania przyznać trzeba, że jest obszerna. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie brakuje miejsca dla czterech wysokich osób, a na krótkich dystansach także piąta osoba nie będzie bardzo narzekać na ciasnotę. Szkoda tylko, że oparcie kanapy jest zbyt wyprostowane, ale to cecha wspólna dla wszystkich pickupów. Ciekawym patentem jest za to składane siedzisko, które pozwala na transport dużych przedmiotów w kabinie Amaroka. Paka jest obszerna i porządnie wykończona ochronnym plastikiem. Zmieści się na niej cała europaleta towaru.

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI - zawieszenie i układ kierowniczy

Kontynuując tezę o ponad przeciętnej wygodzie Amaroka nie sposób nie wspomnieć o jego zawieszeniu. Choć z tyłu opiera się ono na resorach piórowych, to komfort tłumienia nierówności po prostu zadziwia. Nawet w trakcie szybkiego wjeżdżania pod wysoki krawężnik pasażerowie właściwie nie czują i nie słyszą pracy zawieszenia.Tylko naprawdę duże nierówności potrafią nieco rozbujać kabiną. Przechyły nadwozia w zakrętach, choć wyraźne, nie ograniczają kierowcy w odważnym atakowaniu Amarokiem nawet ciasnych szykan na drodze.To prawdziwa niespodzianka. Osoby które chcąc używać tego auta do przewozu ciężkich ładunków muszą jednak wybrać wersję ze wzmocnionym zawieszeniem. Ładowność prezentowanego egzemplarza to zaledwie 688 kg (zamiast nawet 1151 kg). Układ kierowniczy jest ciasno zestopniowany (2,9 obrotu pomiędzy skrajnymi położeniami) i pracuje ciężej niż w autach osobowych, ale nie przekazuje dokładnych informacji ze styku opon z nawierzchnią.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline ogrzewanie postojowe
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline ogrzewanie postojowe

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline deska rozdzielcza
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline deska rozdzielcza

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline skrzynia biegów tryb off-road
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline skrzynia biegów tryb off-road

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline zegary prędkościomierz
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline zegary prędkościomierz

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Integral Collections

Dział Bibby Financial Services Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »