REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: o rozmiar mniejsze kombi

Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Auris Touring Sports swoją nazwą sugeruje konotacje ze sportem. Czy pod rodzinnym nadwoziem typu kombi faktycznie drzemie dynamika i wysokie osiągi?

Toyota Auris Touring Sports 2.0 D-4D

Toyota Auris w wersji kombi czyli Touring Sports pojawiła się na rynku razem z odmianą hatchback w 2012 roku. Od mniejszego modelu różni ją w zasadzie tylko długość nadwozia i pojemność bagażnika, bowiem rozstaw osi (2600 mm) w obu modelach jest identyczny. To co dystansuje obie wersje to także kształt ich nadwozi w tylnej części, choć i tu łatwo dostrzec wspólne podzespoły jakie oba auta dzielą ze sobą (np. tylne światła).

REKLAMA

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: nadwozie

Na tle poprzednika czyli Corolli kombi, Auris prezentuje się dużo lepiej, zwłaszcza z przodu. Ostrzejszy rys przednich reflektorów, mocniej zaakcentowane wypukłości maski silnika i ciekawy kształt zderzaka z potężnym wlotem powietrza do intercoolera i chłodnicy nadają autu więcej indywidualności i wyrazu aniżeli go miała sportowa Corolla TS. Tylna część nowego Aurisa TS z mocno wyciągniętym do tyłu bagażnikiem wygląda już zdecydowanie mniej spektakularnie, a nisko poprowadzona krawędź tylnej klapy podkreśla niejako użytkowy charakter samochodu.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: wnętrze

Wnętrze Toyoty Auris TS nie przypadnie do gustu każdemu, ale ma swój charakter i styl. Deska rozdzielcza o ostrych liniach, choć mało finezyjna, jest przejrzysta i uporządkowana, a obsługa poszczególnych urządzeń (jak np. komputera pokładowego czy radia) bardzo łatwa. Nieco gorsze wrażenie robią plastiki jakich użyto do jej wykończenia, bowiem nie brakuje wśród nich tych tanich i twardych. Przeciętnie prezentuje się również gumowa zaślepka portu USB. Cieszy za to solidny montaż i spasowanie poszczególnych elementów kokpitu oraz duże przyciski i pokrętła służące sterowaniu klimatyzacją.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: przestronność kabiny

Kabina Aurisa II TS dość przeciętnie wypada na tle klasowych rywali pod względem przestronności. O ile z przodu, za sprawą m.in. pionowo opadającej w dół deski rozdzielczej, miejsca nie powinno zabraknąć nawet osobom o wzroście ok. 190 cm, o tyle na tylnej kanapie wygodnie będzie jedynie niskim pasażerom (osobie o wzroście ok. 185 cm zabraknie miejsca nad głową i na wysokości kolan). Na dodatek mała szerokość wnętrza uniemożliwia wygodną podróż w komplecie osób. Dodatkowe centymetry nadwozia w stosunku do odmiany hatchback zaowocowały za to zwiększeniem pojemności bagażnika z 360 do aż 530 litrów.

Pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna, bowiem siedzisko umieszczone jest nisko nad ziemią, a płaszczyzna kierownicy przebiega prawie prostopadle do ziemi. Mankamentem typowym dla aut japońskich czy koreańskich jest za to zbyt krótkie siedzisko fotela i słabe podparcie ud.

Nisko poprowadzona linia dachu i potężne wsteczne lusterko utrudniają obserwację sygnalizatorów na skrzyżowaniu. Widoczność do tyłu poprawia opcjonalna kamera cofania. Jakość dźwięku jaką prezentuje 6-głośnikowy "nieobrandowany" system audio jest przeciętna, ale ten sygnowany logiem JBL również nie zachwyca, a wymaga aż 6000 zł dopłaty.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: silnik 2.0 D-4D 124 KM

Wysokie noty zebrał za to układ napędowy Toyoty Auris TS. Silnik 2.0 D-4D ma moc zaledwie 124 KM, ale zapewnia autu bardzo dobrą dynamikę i niskie zużycie paliwa. Motor najlepiej się czuje w średnim zakresie obrotów 1800-3000 obr./min. i w połączeniu z bardzo dobrze zestopniowaną skrzynią biegów ochoczo napędza Aurisa. Cieszy fakt, że nawet na najwyższym, 6. biegu japońskie kombi bardzo szybko nabiera prędkości (wystarczy ze pojazd przekroczy 100 km/h). Szkoda, że manualnej przekładni brakuje czasem nieco precyzji. Zużycie paliwa trakcie dynamicznej jazdy po mieście kształtowało się poziomie 6,6-7,1 l/100 km, natomiast na trasie spadało do ok. 5,3 l/km. Dużą zaletą Aurisa jest dobre wyciszenie kabiny i bardzo kulturalnie pracujący silnik (jeden z lepszych w klasie pod tym względem). Do ok. 150 km/h w kabinie można rozmawiać bez wyraźnego podnoszenia głosu.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: zawieszenie

Zawieszenie Aurisa kombi ma wyraźnie miękkie nastawy co pozytywnie wpływa na komfort jazdy. Cieszy fakt, że Toyota nie próbowała nadać na siłę rodzinnemu Aurisowi sportowego charakteru, dzięki czemu nawet duże studzienki nie stanowią wyzwania dla tego samochodu. W zakrętach trzeba jednak brać poprawkę na nieco wychylające się nadwozie i lekko nadsterowną charakterystykę przy gwałtownym ujęciu gazu. W porównaniu do słabszych wersji, w Aurisie TS 2.0 D-4D tylna oś oparta jest na bardziej zaawansowanym, wielowahaczowym zawieszeniu.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: układ kierowniczy

Nie każdemu przypadanie do gustu zbyt silne wspomaganie układu kierowniczego. O ile do jego precyzji trudno mięć większe zastrzeżenia, wszak Auris TS to auto rodzinne, o tyle sama kierownica (gruba i całkiem nieźle wyprofilowana) obraca się ze zbyt dużą łatwością.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: hamulce

Żadnych uwag nie mamy do układu hamulcowego. Działa on niezwykle sprawnie, pewnie i w sposób zdecydowany. O jego jakości świadczą de facto także duże jak na masę pojazdu (niecałe 1400 kg) tarcze hamulcowe. Z przodu maja one średnicę 295 mm (i dodatkowo są wentylowane), a z tyłu 270 mm (lite).

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: cena i wyposażenie

Prezentowany egzemplarz Toyoty Auris TS został bardzo bogato wyposażony. Wersja Prestige oferuje bowiem w standardzie m.in. system multimedialny Toyota Touch z dotykowym ekranem, kamerą cofania i 6-głośnikowym sprzętem audio, automatyczną klimatyzację dwustrefową, układ automatycznego parkowania, skrętne lampy biksenonowe, 7 poduszek powietrznych, automatyczne światła drogowe, tempomat czy 16" alufelgi. Dodatkowo producent wyposażył auto w pakiet Executive (7500 zł), który rozszerzył wyposażenie o panoramiczny dach, skórzaną tapicerkę, większe, 17-calowe koła, tylny spoiler i przyciemniane tylne szyby. Łącznie cena Aurisa TS sięgnęła pułapu 104 000 zł.

Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: opinia

Toyota Auris TS z silnikiem 2.0 D-4D 124 KM to auto, które mimo sporych gabarytów zewnętrznych zaskakuje małą ilością przestrzeni dla pasażerów tylnej kanapy oraz dość wąską kabiną. Także jej wykończenie, nie każdemu przypadnie do gustu. Wysoko ocenić należy za to dynamiczny silnik Diesla, który potrafi wyjątkowo oszczędnie obchodzić się z paliwem, skuteczne hamulce, bogate wyposażenie, obszerny i łatwy do zagospodarowania bagażnik i nowy styl jaki prezentuje następca pozbawionej emocji Corolli kombi. Auto sprawdzi się w roli pojazdu dla rodziny z małymi dziećmi, a jeśli zabraknie dla nich miejsca, wtedy amatorzy japońskiej marki zawsze mogą zastanowić się nad wyborem większego, za to nieco gorzej wyposażonego Avensisa w wersji kombi.

Dane techniczne: Toyota Auris TS 2.0 D-4D 124 KM

Samochód Toyota Auris II Touring Sport 2.0 D-4D
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką
Kod silnika b.d.
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią
Wtrysk paliwa common rail, wtryskiwacze piezoelektryczne
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1998 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 91/124 kW/KM przy 3600 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm w zakresie 1600- 2400 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,29
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 6. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 10,5 s
Prędkość maksymalna 195 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 5,4/3,9/4,4 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: podwójne wahacze poprzeczne
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane / 295 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite / 270 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 560/ 1 760/ 1 760 mm
Rozstaw osi 2 600 mm
Masa własna 1375 kg (minimalna)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 530/1658 l
Ładowność 540 kg
Liczba obrotów kierownicy b.d.
Średnica zawracania 11,0 m
Pojemność baku 50 l
Cena egzemplarza testowego od 112 700 zł 

Toyota Auris TS 2.0 D-4D zegary
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 2.0 D-4D bagażnik 530 l
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris TS 2014 2.0 D-4D
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    REKLAMA

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    REKLAMA

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA