| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM

Test Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM

Kia Carens to jeden z najatrakcyjniejszych modeli segmentu kompaktowych vanów. Czy Carens z silnikiem wysokoprężnym równie dobrze jeździ, jak wygląda?

Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Kii Carens znajduje się jeden silnik wysokoprężny – 1.7 CRDi w dwóch wariantach mocy maksymalnej – 115 i 136 KM. Do redakcyjnej recenzji dostaliśmy mocniejszy wariant czterocylindrowego silnika, który rozwija maksymalny moment obrotowy 330 Nm w przedziale od 1750 do 2500 obr./min.
Jednostka napędowa wykazuje ospałość poniżej 1500 obr./min., ale powyżej charakteryzuje się elastycznością i cichą pracą. Carens pewnie przyspiesza nawet na szóstym biegu i mimo, że nie jest mistrzem sprintu pozwala na sprawne wyprzedzanie.

Co więcej jednostka napędowa jest oszczędna. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 6,8 l/100 km. W trasie „spalanie” plasuje się na poziomie między 5, a 6 l/100 km.
Układ kierowniczy Kii Carens ma opcję ustawiania trybu pracy i prawdę mówiąc nam najbardziej odpowiada tryb Sport ze względu na fakt, że wtedy kierownica obraca się z największym oporem.
Nadwozie Carensa wykazuje tendencje do przechyłów podczas gwałtownych skrętów, ale jego zachowanie na drodze jest przewidywalne. Kierowca odpowiednio wcześniej wyczuwa podsterowność, co w gruncie rzeczy przekłada się na pewność prowadzenia, choć skutecznie zniechęca do slalomów.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Dźwignia manualnej przekładni ma średnio długi skok ale „nie lubi” szybkiej zmiany biegów. Jeżeli prowadzimy ją stosunkowo powoli działa precyzyjnie, podczas szybkich zmian przełożeń zdarza się, że drążek nie trafia precyzyjnie w przełożenie.
Zawieszenie zostało zestrojone dość miękko, co znacznie podnosi komfort jazdy po nierównościach a skok zawieszenia jest na tyle długi, by ograniczyć hałas po wjechaniu w głębszą nierówność.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM - przód
Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM - przód

Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM - tył
Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM - tył

Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM - przód
Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM - przód

W tylnej części nadwozia Kii Carens uwagę przyciągają ładnie świecące lampy.
W tylnej części nadwozia Kii Carens uwagę przyciągają ładnie świecące lampy.

Trzy niezależne fotele w drugim rzędzie, Kia Carens.
Trzy niezależne fotele w drugim rzędzie, Kia Carens.

W wersji siedmiomiejscowej bagażnik Kii Carens ma objętość 492 l, w wersji pięciomiejscowej 536 l.
W wersji siedmiomiejscowej bagażnik Kii Carens ma objętość 492 l, w wersji pięciomiejscowej 536 l.

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu w Kii Carens sprzyjają długim podróżom.
Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu w Kii Carens sprzyjają długim podróżom.

Kia Carens prezentuje się atrakcyjnie. Światła LED do jazdy dziennej to standard w każdej wersji wyposażeniowej.
Kia Carens prezentuje się atrakcyjnie. Światła LED do jazdy dziennej to standard w każdej wersji wyposażeniowej.

Tablica przyrządów Kii Carens wygląda ładnie, a jej obsługa jest wygodna. Szkoda, że wyświetlacz systemu nawigacji po zmroku świeci zbyt jasno.
Tablica przyrządów Kii Carens wygląda ładnie, a jej obsługa jest wygodna. Szkoda, że wyświetlacz systemu nawigacji po zmroku świeci zbyt jasno.

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Onwelo

Onwelo to nowoczesna polska spółka technologiczna, która specjalizuje się w budowaniu innowacyjnych rozwiązań IT dla firm z branży finansowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, farmaceutycznej oraz FMCG.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »