| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Honda CR-V jeszcze kilka lat temu należała do ścisłej czołówki pod względem sprzedaży w swoim segmencie. Konkurencja jednak nie próżnowała i dziś , aby odzyskać klientów Honda oferuje ten model z małym acz ekonomicznym silnikiem Diesla. Jakie są nasze wrażenia z jazd Hondą CR-V 1.6 i-DTEC120 KM?

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM

Jeśli rozpatrywać jakość silników jakie opracowują poszczególne koncerny na świecie, to do absolutnej czołówki należą te zaprojektowane przez Hondę. Ich legendarna wręcz trwałość, osiągi oraz wysoka ekonomia zawsze należały do najważniejszych kryteriów decydujących o wyborze auta tej marki. Przez wiele lat Honda nie miała w swojej ofercie własnego silnika wysokoprężnego, ale pod koniec 2003 roku pojawił się motor 2.2 i-CTDI 140 KM czyli pierwszy silnik Diesla japońskiego koncernu. Zachwycił on niespotykaną kulturą pracy, równomiernym rozwijaniem mocy, wysokoobrotową charakterystyką i wzorową trwałością. Moda na downsizing spowodowała jednak, że na rynku pojawiły się konkurencyjne jednostki napędowe o znacznie mniejszej pojemności skokowej. Tym razem odpowiedź Hondy na zapotrzebowanie rynku była znacznie szybsza i w 2013 roku zaprezentowano silnik 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM, który w pierwszej kolejności trafił do Hondy Civic, a dopiero potem do modelu CR-V.

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: nadwozie

Honda CR-V IV-generacji to typowy przedstawiciel aut klasy SUV. Sylwetka nadwozia została podporządkowana przede wszystkim funkcjonalności kabiny, o czym mogą świadczyć dość proste jej rysy. Najlepsze recenzja zbiera jej przednia część z dynamicznie poprowadzoną linią reflektorów, ciekawie zaprojektowanym przednim zderzakiem oraz potężną atrapą chłodnicy. Patrząc na profil auta dostrzec można płynniej poprowadzoną linię bocznych szyby (zwłaszcza przy słupku C) niż u poprzednika, która optycznie obniża auto, mimo że dach biegnie zupełnie prosto. Lekko opadający tył auta jest nieco zbyt masywny, ale zapowiada ogromną przestrzeń jaka kryje się pod tylną klapą.

Zobacz też: Pierwsza jazda - Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: wnętrze

A pojemność bagażnika jest faktycznie duża. 589 l przy standardowym ustawieniu tylnej kanapy to jeden z lepszych wyników w klasie ( większy niż VW Tiguanie, Mazdzie CX-5, Toyocie Rav4 czy w Volvo XC60). Co więcej za pomocą dźwigni ulokowanych w bagażniku można błyskawicznie i bez użycia siły wygodnie powiększy kubaturę kufra aż do 1669 l. W ogóle jeśli chodzi o przestrzeń, to nowa Honda CR-V jest wyjątkowa w swojej klasie. To auto, w którym wygodnie mogą podróżować osoby o wzroście nawet 2 metrów, a tylna kanapa jest na tyle szeroka, żeby pomieścić trzy wysokie osoby przeciętnej postury. Na dodatek piąty pasażer doceni zupełnie płaską podłogę pod swoimi stopami. Świetne są także miękkie fotele pokryte przyjemnym w dotyku welurem.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 13.08.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC bagażnik
Honda CR-V 1.6 i-DTEC bagażnik

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC komputer pokładowy
Honda CR-V 1.6 i-DTEC komputer pokładowy

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC deska rozdzielcza
Honda CR-V 1.6 i-DTEC deska rozdzielcza

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Fundacja ITAKA

Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »