| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Honda CR-V jeszcze kilka lat temu należała do ścisłej czołówki pod względem sprzedaży w swoim segmencie. Konkurencja jednak nie próżnowała i dziś , aby odzyskać klientów Honda oferuje ten model z małym acz ekonomicznym silnikiem Diesla. Jakie są nasze wrażenia z jazd Hondą CR-V 1.6 i-DTEC120 KM?

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: deska rozdzielcza

Z miejsca kierowcy pozytywny obraz Hondy CR-V również nie ulega pogorszeniu. Materiały są porządnej jakości i odporne na zarysowania, lewarek skrzyni biegów dostępny jest tuż pod ręką (świetny pomysł), zegary są bardzo czytelne, a obsługa podstawowych urządzeń łatwa. Także samo siedzisko fotela zapewnia dużą wygodę, a podparcie boczne jest jest wystarczające. Zastrzeżenia budzi wyświetlacza radia, który swoim wyglądem wyraźnie odstaje od rozwiązań konkurencji. Obraz jest niskiej rozdzielczości, a grafika bardzo archaiczna. Dla osób o słabszym wzroku wada ta może jednak zostać przekuta w zaletę. Sama obsługa systemu audio może z początku wydawać się kłopotliwa, ale z czasem okazuje się, że jest ona całkiem logiczna.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI 150 KM

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: silnik Diesla

Clou testu prezentowanej Hondy CR-V stanowi jednak silnik 1.6 i-DTEC. Lżejszy od swojego protoplasty (2.2 i-DTEC) o 47 kg został wyposażony w nowoczesne rozwiązania, pozwalające nawiązać mu bezpardonową walkę z konkurencją. Aby uzyskać 120 KM mocy i aż 300 Nm momentu obrotowego z tak niewielkiej pojemności skokowej, inżynierowie Hondy zdecydowali się na zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii kierownic, która potrafi wytworzyć ciśnienie 1,5 bara (dla porównania 330-konne Volvo T6 dysponuje turbosprężarką generującą 1,8 bara). Dodatkowo zastosowano elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha generujące ciśnienie 1800 barów oraz zmniejszono, aż o 40% w porównaniu do jednostki 2.2 i-DTEC, siły tarcia zachodzące pomiędzy elementami silnika.

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: zużycie paliwa

Efektem tych prac jest silnik,który zachwyca wysoką kulturą pracy, bardzo równomiernym rozwijaniem mocy (aż po czerwone pole obrotomierza) i wręcz absurdalnie niskim zużyciem paliwa. Wyraźny spadek osiągów czuć dopiero po przekroczeniu 140 km/h, a dobrze zestopniowana 6-stopniowa skrzynia biegów pozwala przyspieszać nawet na najwyższym przełożeniu (warunek to osiągniecie przez silnik przynajmniej 1900-2000 obr./min). W mieście, pomimo dużej masy pojazdu (ok. 1550kg), wysokiego nadwozia (168,5 cm) i niemałej powierzchni czołowej auta, spalanie można ograniczyć do 6,0 litrów paliwa na każde 100 km. Nawet mocne wciskanie gazu nie spowoduje, że spalanie przekroczy 7,5 l na 100 km. Na trasie wyniki są jeszcze lepsze. Do prędkości ok. 100 km/h zużycie nie przekracza 4,5 l paliwa na 100 km. I to przy wyłączonym trybie ECO, który  w zasadzie tylko niepotrzebnie ogranicza potencjał silnika. Wysokie noty należą się także producentowi za bardzo dobre wyciszenie kabiny.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 13.08.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC bagażnik
Honda CR-V 1.6 i-DTEC bagażnik

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC komputer pokładowy
Honda CR-V 1.6 i-DTEC komputer pokładowy

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC deska rozdzielcza
Honda CR-V 1.6 i-DTEC deska rozdzielcza

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Warchoł

Prawnik, ekspert w dziedzinie postępowania egzekucyjnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »