| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?

Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?

Chevrolet Orlando w standardzie oferuje 7-osobową kabinę i bogate wyposażenie. Czy najbogatsza jego wersja LTZ z potężnym silnikiem Diesla i automatem nadal może być rozsądnym wyborem? A może jej wybór to przejaw snobizmu?

Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: automatyczna skrzynia biegów

W osiąganiu dobrych przyspieszeń nie przeszkadza Chevroletowi wyraźnie ospale działająca automatyczna skrzynia biegów. Ogromnym jej plusem jest za to jej aksamitna i niewyczuwalna praca, która idealnie komponuje się z komfortowym charakterem auta. Jej nie najnowsza konstrukcja w połączeniu z bardzo dużą masą pojazdu przekłada się jednak na nieco wyższe spalanie niż w konstrukcjach dwusprzęgłowych. W mieście trzeba się liczyć ze zużyciem paliwa na poziomie 9-11 l oleju napędowego na 100 km. Poza miastem spalanie spada o ok. 3 litry (7,5-8,0 l). Trzeba jednak podkreślić, że Orlando większość dystansu pokonało z autostradowymi prędkościami i przy ujemnej temperaturze, dlatego osobiście traktuję ten wynik za przyzwoity.

Zobacz też: Test Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Titanium

Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: hamulce

Pewne obawy o jazdę z dużymi prędkościami za kierownicą Chevroleta Orlando może wywołać spora masa pojazdu. Producent jednak wziął to pod uwagę i na przednią oś trafiły wentylowane, 300-militrowe tarcze hamulcowe wspomagane przez tylne, lite, 292-milimetrowe ich odpowiedniki. Choć do skuteczności działania układu nie ma większych uwag, to nic by się złego nie stało, gdyby z przodu pracowały jeszcze potężniejsze hamulce.

Pod katem prowadzenia Orlando pozytywnie zaskakuje. O ile jazda po szybkich łukach odkrywa jego dużą masę pojazdu, a tym samym skłonność do lekkich przechyłów karoserii i podsterowności, o tyle jakość prowadzenia na prostym odcinku drogi nie daje powodów do narzekań. Mimo dużej powierzchni bocznej, nawet wyjazd z dużą prędkością zza szpaleru drzew czy wysokiej ciężarówki nie wpływa w najmniejszych stopniu na stabilność pojazdu. Orlando jest nieczułe na boczne podmuchy wiatru i świetnie spisuje się w czasie jazdy autostradą z dużą prędkością. Pod tym kątem wypadł nawet lepiej niż kompaktowa Toyota Auris TS czy Hyundai i30 3D. Układ kierowniczy pracuje z przyjemnym oporem i pozwala dobrze wyczuć intencje auta nawet przy szybszej jeździe na krętym odcinku drogi.

Zobacz też: Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4 Trendline: multifunkcyjna furgonetka

Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: cena i wyposażenie

Ogromną zaletą obecnej generacji samochodów Chevroleta jest dobry stosunek ich ceny do wyposażenia i przestronności. Nie inaczej jest w przypadku Orlando. Najbogatsza jego wersja wyposażeniowa LTZ z silnikiem 2.0 D 163 KM i automatyczną skrzynią biegów to koszt 93 540 zł. Na pokładzie takiej odmiany kierowca odnajdzie komplet systemów bezpieczeństwa (m.in. ABS, ESP, TC), 6 poduszek powietrznych, nawigację GPS, dotykowy ekran 7", kamerę cofania, 6-głośnikowy sprzęt audio, czujniki parkowania tyłem, automatyczną klimatyzację (jednostrefową), tempomat, 17-calowe alufelgi, przyciemniane szyby...i jeszcze wiele innych gadżetów. W tej samej cenie otrzymamy co prawda Opla Zafirę, ale będzie to wersja ze znacznie słabszym silnikiem (1.7 CDTI 125 KM) i manualną skrzynią biegów. Także wyposażenie będzie nieco uboższe. Z kolei podobnie skonfigurowany Volkswagen Touran 2.0 TDI 140KM DSG6 to wydatek rzędu 121 000 zł. Różnica jest zatem naprawdę duża.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013
Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013

Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013
Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013

Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013
Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013

Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013
Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013

Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013
Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013

Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013
Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013

Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013
Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013

Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013 nawigacja
Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013 nawigacja

Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013 bagażnik
Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013 bagażnik

Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013 deska rozdzielcza
Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013 deska rozdzielcza

Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013 kamera cofania
Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013 kamera cofania

Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013 prędkościomierz
Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013 prędkościomierz

Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013 wnętrze
Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM 2013 wnętrze

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PolishProperty.eu

PolishProperty.eu to portal zajmujący się kompleksowo rynkiem nieruchomości w Polsce i pozostałych krajach UE.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »