| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid

Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid

Najnowsze dzieło szwedzkiego producenta – Volvo V60 Plug-in-hybrid jest napędzane przez hybrydę silnika elektrycznego i pięciocylindrowego Diesla. Zespół napędowy jest w stanie rozpędzić szwedzkie kombi od 0 do 100 km/h w około 6 s i może przejechać dystans do 50 km z użyciem jedynie silnika elektrycznego.

Spoglądając na coraz częściej wprowadzane do oferty samochody z napędem hybrydowym oraz elektrycznym łatwo odczytać, że według producentów samochodów przyszłość motoryzacji należy do typu konstrukcji.

Konsekwentnie, od wielu lat hybrydy oferuje w swoim portfolio Toyota, a ożywienie pozostałych producentów samochodów w kwestii produkcji hybryd daje się zauważyć stosunkowo od niedawna. Niemniej trend się wyraźnie nasila a najnowszym produktem w gamie pojazdów napędzanych przez silniki spalinowe do spółki z elektrycznymi jest Volvo V60 Plug-in-hybrid.

Szwedzki producent zdecydował się na zastosowanie rzadziej spotykanego modelu hybrydowego łączącego silnik elektryczny oraz wysokoprężny i dysponującego napędem na obie osie.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Volvo V60 Plug-in-hybrid - nadwozie

Wygląd zewnętrzny hybrydowego V60 jest bardzo podobny do wersji napędzanych w sposób konwencjonalny. Hybrydę można jednak rozpoznać po specjalnym wzorze felg (obniżających zużycie paliwa) oraz dumnie błyszczącym emblemacie D6 AWD zarezerwowanym tylko dla tej odmiany modelu. Wnikliwi obserwatorzy dostrzegą również oznaczenia Plug-in hybrid w okolicach przednich błotników a także klapkę skrywającą gniazdo ładowania w przedniej części pojazdu (od strony kierowcy).

Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

Volvo V60 Plug-in-hybrid - wnętrze

Przedział pasażerski pod względem przestronności oraz jakości wykończenia jest identyczny jak kabiny spalinowych odmian V60. Mninimalnie skurczył się za to bagażnik – w opisywanej wersji ma objętość około 400 l.

Linia kokpitu się nie zmieniła, a o fakcie że poruszamy się hybrydą przypominają kierowcy oznaczenia na wyświetlaczu za kołem kierownicy oraz przyciski sterujące trybem pracy układu napędowego umieszczone na konsoli centralnej.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

Volvo V60 Plug-in-hybrid - napęd/układ jezdny

Zestaw napędowy hybrydowego Volvo V60 składa się z pięciocylindrowego silnika wysokoprężnego o pojemności 2,4 l, rozwijającego moc maksymalną 215 KM i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z kolei silnik elektryczny rozwija moc maksymalną 70 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm. Napęd silnika spalinowego jest przekazywany na przednią oś, a napęd silnika elektrycznego – na oś tylną. Z układem hybrydowym współpracuje  sześciobiegowa, automatyczna skrzynia biegów.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Odrobinę obniżone zawieszenie i indywidualny wzór felg to jedne z wyróżników V60 Plug-in-hybrid.
Odrobinę obniżone zawieszenie i indywidualny wzór felg to jedne z wyróżników V60 Plug-in-hybrid.

Wygodny fotel kierowcy uprzyjemnia długie podróże. Volvo V60 Plug-in-hybrid można pokonać niemal 1000 km bez konieczności tankowania.
Wygodny fotel kierowcy uprzyjemnia długie podróże. Volvo V60 Plug-in-hybrid można pokonać niemal 1000 km bez konieczności tankowania.

D6 AWD to oznaczenie zarezerwowane dla wersji Plug-in-hybrid.
D6 AWD to oznaczenie zarezerwowane dla wersji Plug-in-hybrid.

Deska rozdzielcza hybrydowej odmiany Volvo V60 jest niemal identyczna, jak w odmianach spalinowych.
Deska rozdzielcza hybrydowej odmiany Volvo V60 jest niemal identyczna, jak w odmianach spalinowych.

Volvo V60 to jeden z najładniejszych pojazdów w klasie.
Volvo V60 to jeden z najładniejszych pojazdów w klasie.

Na tylnej kanapie V60 Plug-in-hybrid miejsca nie jest oszałamiająco dużo, ale wynik nie różni się od tradycyjnych odmian modelu.
Na tylnej kanapie V60 Plug-in-hybrid miejsca nie jest oszałamiająco dużo, ale wynik nie różni się od tradycyjnych odmian modelu.

Rozmiary zewnętrzne Volvo V60 Plug-in-hybrid nie różnią się od tradycyjnych wersji modelu.
Rozmiary zewnętrzne Volvo V60 Plug-in-hybrid nie różnią się od tradycyjnych wersji modelu.

Zawieszenie V60 Plug-in-hybrid zostało zestrojone dość twardo, co ogranicza komfort jazdy po nierównościach.
Zawieszenie V60 Plug-in-hybrid zostało zestrojone dość twardo, co ogranicza komfort jazdy po nierównościach.

Volvo V60 Plug-in-hybrid - tył
Volvo V60 Plug-in-hybrid - tył

O tym, że mamy do czynienia z hybrydową wersją Volvo V60 świadczą m.in. emblematy plug-in-hybrid umieszczone na nadwoziu
O tym, że mamy do czynienia z hybrydową wersją Volvo V60 świadczą m.in. emblematy plug-in-hybrid umieszczone na nadwoziu

Volvo V60 Plug-in-hybrid - tył
Volvo V60 Plug-in-hybrid - tył

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Dyja

Ekspert w zakresie giełdy i rynków kapitałowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK