| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid

Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid

Najnowsze dzieło szwedzkiego producenta – Volvo V60 Plug-in-hybrid jest napędzane przez hybrydę silnika elektrycznego i pięciocylindrowego Diesla. Zespół napędowy jest w stanie rozpędzić szwedzkie kombi od 0 do 100 km/h w około 6 s i może przejechać dystans do 50 km z użyciem jedynie silnika elektrycznego.

Cały zestaw jest cięższy od tradycyjnej odmiany V60 aż o 300 kg. Niemniej w błędzie jest ten, kto pomyśli, że V60 Plug-in-hybrid zachowuje się na drodze, jak załadowana po brzegi ciężarówka.

Napęd na obie osie ułatwia start bez poślizgu, a potężny moment obrotowy, którym dysponuje układ hybrydowy sprawnie katapultuje Volvo w kierunku, w którym zażyczy sobie kierowca. Według danych producenta opisywane Volvo jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,2 s i pędzić z maksymalną prędkością 230 km/h.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

Kierowca hybrydy ma do wyboru trzy tryby pracy układu napędowego:

Pure – tryb jazdy wyłącznie z użyciem jednostki elektrycznej. Według producenta samochód jest w stanie przejechać dystans 50 km używając wyłącznie silnika elektrycznego i może wtedy poruszać się z prędkością do 120 km/h

Hybrid – układ napędowy wykorzystuje zarówno silnik elektryczny, jak i silnik spalinowy. Komputer sterujący ustala priorytet na jak najdalszy zasięg samochodu z wykorzystaniem jednego baku paliwa.

Power – gwarantuje najlepsze z punktu widzenia dynamiki jazdy osiągi. W tym trybie układ napędowy wykorzystuje pełną moc obu silników - 285 KM i 640 Nm momentu obrotowego.

Zapewnienia producenta mieliśmy okazję skonfrontować z rzeczywistością podczas pierwszych jazd testowych Volvo V60 Plug-in-hybrid. Poruszając się obciążonym samochodem w terenie górzystym udało nam się przejechać 40 km używając tylko silnika elektrycznego. To odrobina mniej niż deklaruje producent ale warto wspomnieć, że baterie nie zostały jeszcze sformatowane – samochód praktycznie nie miał przebiegu.

Za to samochód z werwą nabiera prędkości bez względu na to od którego momentu chcemy przyspieszyć. Układ pracuje cicho, a komfort podróży potęguje dobre wytłumienie wnętrza od szumów powietrza.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Mimo że hybrydy zazwyczaj wykazują gorsze właściwości jezdne niż samochody z konwencjonalnym napędem, V60 wypada pod tym względem nieźle. Auto zaskakująco dobrze jak na hybrydę radzi sobie na ciasnych łukach, a układ kierowniczy jest odpowiednio czuły.

Mankamentem dającym o sobie znać podczas jazdy po nierównych drogach jest zbyt twardo zestrojone zawieszenie.

Za to cieszy zużycie paliwa. Średnie „spalanie” na poziomie 5 l na 100 km to przy samochodzie o osiągach auta sportowego zadowalający wynik. Volvo jest oszczędne do tego stopnia, że producent zamontował specjalny system ostrzegania i w razie potrzeby zużywania, zalegającego w baku i w rezultacie tracącego swoje właściwości oleju napędowego.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Odrobinę obniżone zawieszenie i indywidualny wzór felg to jedne z wyróżników V60 Plug-in-hybrid.
Odrobinę obniżone zawieszenie i indywidualny wzór felg to jedne z wyróżników V60 Plug-in-hybrid.

Wygodny fotel kierowcy uprzyjemnia długie podróże. Volvo V60 Plug-in-hybrid można pokonać niemal 1000 km bez konieczności tankowania.
Wygodny fotel kierowcy uprzyjemnia długie podróże. Volvo V60 Plug-in-hybrid można pokonać niemal 1000 km bez konieczności tankowania.

D6 AWD to oznaczenie zarezerwowane dla wersji Plug-in-hybrid.
D6 AWD to oznaczenie zarezerwowane dla wersji Plug-in-hybrid.

Deska rozdzielcza hybrydowej odmiany Volvo V60 jest niemal identyczna, jak w odmianach spalinowych.
Deska rozdzielcza hybrydowej odmiany Volvo V60 jest niemal identyczna, jak w odmianach spalinowych.

Volvo V60 to jeden z najładniejszych pojazdów w klasie.
Volvo V60 to jeden z najładniejszych pojazdów w klasie.

Na tylnej kanapie V60 Plug-in-hybrid miejsca nie jest oszałamiająco dużo, ale wynik nie różni się od tradycyjnych odmian modelu.
Na tylnej kanapie V60 Plug-in-hybrid miejsca nie jest oszałamiająco dużo, ale wynik nie różni się od tradycyjnych odmian modelu.

Rozmiary zewnętrzne Volvo V60 Plug-in-hybrid nie różnią się od tradycyjnych wersji modelu.
Rozmiary zewnętrzne Volvo V60 Plug-in-hybrid nie różnią się od tradycyjnych wersji modelu.

Zawieszenie V60 Plug-in-hybrid zostało zestrojone dość twardo, co ogranicza komfort jazdy po nierównościach.
Zawieszenie V60 Plug-in-hybrid zostało zestrojone dość twardo, co ogranicza komfort jazdy po nierównościach.

Volvo V60 Plug-in-hybrid - tył
Volvo V60 Plug-in-hybrid - tył

O tym, że mamy do czynienia z hybrydową wersją Volvo V60 świadczą m.in. emblematy plug-in-hybrid umieszczone na nadwoziu
O tym, że mamy do czynienia z hybrydową wersją Volvo V60 świadczą m.in. emblematy plug-in-hybrid umieszczone na nadwoziu

Volvo V60 Plug-in-hybrid - tył
Volvo V60 Plug-in-hybrid - tył

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mirek Gumula

Szkoła Jazdy Subaru

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »