| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi Q3 2.0 TFSI quattro: jak działa napęd 4x4?

Test Audi Q3 2.0 TFSI quattro: jak działa napęd 4x4?

Audi Q3 to jeden z popularniejszych SUV-ów klasy wyższej jaki spotkać można na polskich drogach. Jak sprawuję się jego napęd quattro?

Audi Q3 2.0 TFSI quattro: nadwozie

Polacy bardzo polubili auta typu SUV o czym świadczy coraz częstszy ich widok na ulicach naszego kraju i świetne wyniki sprzedaży tych aut. Jednym z popularniejszych samochodów tego segmentu w Polsce jest Audi Q3. Z zewnątrz niemiecki SUV zdradza swe pokrewieństwo z kompaktowym A3 m.in. za sprawą przednich reflektorów wykonanych w technologii LED czy relatywnie krótkiego nadwozia. Uwagę przykuwa mocno pochylony tylny słupek, wyróżniający Q3 na tle pozostałych SUV-ów Audi, oraz potężny chromowany grill typu "singleframe" będący wizytówką marki z Ingolstadt.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

Audi Q3 2.0 TFSI quattro: wnętrze

Jako przedstawiciel aut klasy wyższej Audi Q3 przekonuje do siebie naprawdę wysokim komfortem jazdy. Oba przednie fotele (sportowe) są prawidłowo wyprofilowane, wyposażone w szeroki zakres regulacji (w tym długości siedziska) i odpowiednio miękkie. Są tak dobre, że mogą wręcz uchodzić za wzór w swojej klasie. Nie każdemu przypadnie za to do gustu wyprostowana pozycja za kierownicą. Wysoko ocenić należy przyjemną w dotyku skórzaną kierownicę, spasowanie poszczególnych elementów kokpitu oraz czytelne wskaźniki. Mankamentem nadal jest nieco za niska rozdzielczość grafiki prezentowanej na ekranie systemu multimedialnego czy tanio wyglądający plastik okalający panel sterowania radiem. Za to dźwięk jaki wydobywa się z systemu audio „Concert” wręcz zachwyca i pozwala kierowcy upajać się na nowo ulubionymi ścieżkami audio.

Audi Q3 2.0 TFSI quattro: przestronność

Pod względem przestronności Audi Q3 nie zachwyca. Miejsca brakuje przede wszystkim w drugim rzędzie siedzeń i to zarówno nad głową, jak i na wysokości kolan. Wszystko za sprawą bardzo małego rozstawu osi (2603 mm) praktycznie identycznego jak w przypadku 3-drzwiowego Audi A3 oraz lekko opadającej linii dachu. W rezultacie jeśli na przednich siedzeniach usiądą osoby o wzroście ok. 180-185 cm na tylnej kanapie będzie po prostu bardzo ciasno. Z kolei bagażnik o pojemności 460 l jest bardzo przestronny i pozbawiony jest progu załadunkowego, co ułatwia jego pakowanie.

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 KM - czas gra na jego korzyść

Audi Q3 2.0 TFSI quattro: zawieszenie

Komfort jazdy to w dużej mierze zasługa bardzo dobrze pracującego zawieszenia, które miękko wybiera nierówności, nie przenosząc do kabiny żadnych niepokojących dźwięków czy wibracji. To prawdziwe zaskoczenie. Dobrze skalibrowano również zawieszenie z pracą układu kierowniczego. Choć występują niewielkie przechyły nadwozia, to Audi Q3 nie ma żadnego problemu z gwałtowną zmianą pasa ruchu czy wyminięciem przeszkody.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014   Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014 Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria JKP Adwokaci we Wrocławiu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »