| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi Q3 2.0 TFSI quattro: jak działa napęd 4x4?

Test Audi Q3 2.0 TFSI quattro: jak działa napęd 4x4?

Audi Q3 to jeden z popularniejszych SUV-ów klasy wyższej jaki spotkać można na polskich drogach. Jak sprawuję się jego napęd quattro?

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

W zależności od fazy ruchu w jakiej znajduje się pojazd, inaczej rozdzielana jest moc na poszczególne koła. W trakcie dynamicznego ruszania sprzęgło Haldex V jest w pełni załączone, aby wykorzystać maksymalnie dociążone tylne koła (lepsze przyspieszenie). W trakcie hamowania zostaje ono z kolei rozłączone dla zmniejszenia oporów w układzie, a tym samym ograniczenia zużycia zarówno paliwa jak i podzespołów skomplikowanego mechanizmu. W trakcie jazdy na trasie moc przekazywana jest głównie na przednie koła (mniejsze zużycie paliwa) a samo sprzęgło przenosi tylko niewielki moment. W sytuacji zagrożenia (np. w trakcie pojawienia się poślizgu) układ błyskawicznie przeniesie odpowiednio wyliczoną przez sterownik wysokość momentu na tylną oś, aby ustabilizować pojazd (kooperacja Haldexa z systemem ESP).

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

W trakcie jazdy naprawdę trudno spowodować by auto wpadło w poślizg. Nawet gwałtowne wciśnięcie gazu w zakręcie nie wpływa negatywnie na zachowanie pojazdu. Auto posłusznie reaguje na polecenia kierowcy i potrafi niezwykle wydajnie nabierać prędkości będąc jeszcze w łuku. O żadnym buksowaniu kół nie ma mowy. Jedynym mankamentem układów opartych na sprzęgle Haldex jest niwielka podsterowność pojawiająca się w trakcie gwałtownego wciśnięcia gazu w zakręcie czy jazdy w ciasnym slalomie, spowodowana mocniej dociążoną przednią osią. Układ jest jednak tak dobry, że totalnym nieporozumieniem wydaję się być zakup Q3 z przednim napędem. Gorsze osiągi na mokrej nawierzchni, słabsze prowadzenie i przede wszystkim niższy poziom bezpieczeństwa czynnego wydają się być wystarczającym argumentami przemawiającymi za wyborem napędu quattro.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Audi Q3 2.0 TFSI quattro: cena

Jaką kwotą należy zatem dysponować aby kupić tak zaawansowane technicznie auto? Co najmniej 154 100 zł. Problem polega na tym, że w tej cenie klient otrzyma auto z klimatyzacją manualną, kompletem poduszek powietrznych, elektrycznie sterowanymi szybami i kompletem systemów bezpieczeństwa (ESP, ABS, TC). Za wszystko inne trzeba słono zapłacić. Sensownie wyposażony egzemplarz prasowy, który został przekazany do jazd testowych naszej redakcji (z automatyczną klimatyzacją, sportowymi fotelami pokrytymi Alcantarą, reflektorami ksenonowymi czy porządnym systemem audio), został wyceniony na 192 330 zł. I taką cenę trzeba przyjąć za wyjściową, jeśli chcemy posiadać auto na miarę segmentu Premium.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014   Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014 Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014
Audi Q3 2.0 TFSI quattro 2014

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Filip Barański

Prawnik, specjalista w zakresie obsługi prawnej podmiotów gospodarczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »