| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Chevrolet Malibu to klasyka amerykańskiej motoryzacji. Od jakiegoś czasu jest dostępny także na polskim rynku. Sprawdziliśmy, jak jeździ flagowy okręt Chevroleta napędzany z natury europejskim silnikiem - Diesla o mocy 160 KM.

Wymiary zewnętrze Chevroleta Malibu są imponujące, jak na europejskie warunki i segment D. Samochód mierzy 486,5 cm długości i 185,5 cm szerokości. O pół centymetra jest od niego dłuższa tylko Mazda6, z kolei krótsza jest nawet Skoda Superb.
Mimo że na europejski rynek model jest produkowany w Korei Południowej, wygląd Malibu nie pozostawia wątpliwości, że auto zostało zaprojektowane przez Amerykanów.
Długa maska, łagodnie opadająca linia dachu i zaokrąglone boki to cechy łączące większość amerykańskich krążowników szos. Najciekawszym smaczkiem stylizacyjnym Malibu są tylne lampy jednoznacznie kojarzące się z emocjonującym modelem Camaro.

Zobacz też: Test Kia Optima 2.0 DOHC: Komfort przede wszystkim

Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM – wnętrze

Tablica przyrządów Chevroleta Malibu prezentuje się okazale. Kanciaste tuby, w których umieszczono prędkościomierz i obrotomierz są ponownym nawiązaniem do sportowego modelu Camaro. Z kolei obszerna środkowa konsola jest naszpikowana przyciskami, a na jej szczycie dumnie błyszczy kolorowy, dotykowy wyświetlacz. Całość prezentuje się ładnie i współgra z linią nadwozia.
Jednak jakość spasowania i tworzyw sztucznych użytych do wykończenia kokpitu i wnętrza są na średnim poziomie, choć akurat charakter Malibu sprawia, że nie jest to dla prowadzącego irytujące.

Zobacz też: Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Fotele przednie są obszerne i bardzo wygodne. W przedniej części przedziału pasażerskiego nikt nie powinien narzekać na ciasnotę. Zaskoczeniem jest stosunkowo mała ilość miejsca z tyłu. Wysokim pasażerom z pewnością będzie brakować miejsca w okolicach kolan, stóp i nad głową.
Przedział bagażowy ma objętość 545 l, a jego wykorzystanie ułatwia duży otwór załadunku.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM – napęd/układ jezdny

Pod maską testowego egzemplarza Malibu pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 160 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm od 1750 obr./min.
Według danych producenta ważące niespełna 1600 kg Malibu rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s.
Od razu po uruchomieniu jednostki napędowej do uszu kierowcy dociera dość nieprzyjemny klekot silnika wysokoprężnego. Ale po ruszeniu z miejsca złe wrażenie mija. Po pierwsze dlatego, że znacznie wzrasta kultura pracy jednostki napędowej, po drugie w przedziale pasażerskim robi się cicho, a po trzecie pozytywne odczucia potęguje praca dźwigni manualnej przekładni – jej skok jest krótki i precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.
Zawieszenie Malibu zostało zestrojone komfortowo. Tym samym wszelkiego rodzaju nierówności są pochłaniane bezszelestnie bez ujmy w komforcie jazdy. Chevrolet świetnie sobie radzi sunąc po koleinach.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1.8 TSI 180 KM

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Chevrolet Malibu - schowek w konsoli centralnej.
Chevrolet Malibu - schowek w konsoli centralnej.

Przednie fotele Chevroleta Malibu są wystarczająco obszerne i sprzyjają długim podróżom.
Przednie fotele Chevroleta Malibu są wystarczająco obszerne i sprzyjają długim podróżom.


Zawieszenie Chevroleta Malibu jest zestrojone miękko.
Zawieszenie Chevroleta Malibu jest zestrojone miękko.

Chevrolet Malibu - przód
Chevrolet Malibu - przód

Bagażnik Chevroleta Malibu ma 545 l pojemności.
Bagażnik Chevroleta Malibu ma 545 l pojemności.

Chevrolet Malibu - kokpit
Chevrolet Malibu - kokpit

Chevrolet Malibu - przód
Chevrolet Malibu - przód

Na tylnej kanapie Chevroleta Malibu jest zaskakująco mało miejsca, jak na rozmiary samochodu.
Na tylnej kanapie Chevroleta Malibu jest zaskakująco mało miejsca, jak na rozmiary samochodu.

Chevrolet Malibu - tył
Chevrolet Malibu - tył

Na tylnej kanapie Chevroleta Malibu jest zaskakująco mało miejsca, jak na rozmiary samochodu.
Na tylnej kanapie Chevroleta Malibu jest zaskakująco mało miejsca, jak na rozmiary samochodu.

W tylnej części, charakterystycznym elementem nadwozia Chevroleta Malibu są lampy tylne nawiązujące stylem do tych z modelu Camaro.
W tylnej części, charakterystycznym elementem nadwozia Chevroleta Malibu są lampy tylne nawiązujące stylem do tych z modelu Camaro.

Zestaw "zegarów" Chevroleta Malibu nawiązuje do stylu sportowego Camaro.
Zestaw "zegarów" Chevroleta Malibu nawiązuje do stylu sportowego Camaro.

Chevrolet Malibu
Chevrolet Malibu

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

dr Witold Florczak

Aktuariusz, Ekspert ds. wyceny rezerw na świadczenia pracownicze

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »