| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Chevrolet Malibu to klasyka amerykańskiej motoryzacji. Od jakiegoś czasu jest dostępny także na polskim rynku. Sprawdziliśmy, jak jeździ flagowy okręt Chevroleta napędzany z natury europejskim silnikiem - Diesla o mocy 160 KM.

Wymiary zewnętrze Chevroleta Malibu są imponujące, jak na europejskie warunki i segment D. Samochód mierzy 486,5 cm długości i 185,5 cm szerokości. O pół centymetra jest od niego dłuższa tylko Mazda6, z kolei krótsza jest nawet Skoda Superb.
Mimo że na europejski rynek model jest produkowany w Korei Południowej, wygląd Malibu nie pozostawia wątpliwości, że auto zostało zaprojektowane przez Amerykanów.
Długa maska, łagodnie opadająca linia dachu i zaokrąglone boki to cechy łączące większość amerykańskich krążowników szos. Najciekawszym smaczkiem stylizacyjnym Malibu są tylne lampy jednoznacznie kojarzące się z emocjonującym modelem Camaro.

Zobacz też: Test Kia Optima 2.0 DOHC: Komfort przede wszystkim

Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM – wnętrze

Tablica przyrządów Chevroleta Malibu prezentuje się okazale. Kanciaste tuby, w których umieszczono prędkościomierz i obrotomierz są ponownym nawiązaniem do sportowego modelu Camaro. Z kolei obszerna środkowa konsola jest naszpikowana przyciskami, a na jej szczycie dumnie błyszczy kolorowy, dotykowy wyświetlacz. Całość prezentuje się ładnie i współgra z linią nadwozia.
Jednak jakość spasowania i tworzyw sztucznych użytych do wykończenia kokpitu i wnętrza są na średnim poziomie, choć akurat charakter Malibu sprawia, że nie jest to dla prowadzącego irytujące.

Zobacz też: Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Fotele przednie są obszerne i bardzo wygodne. W przedniej części przedziału pasażerskiego nikt nie powinien narzekać na ciasnotę. Zaskoczeniem jest stosunkowo mała ilość miejsca z tyłu. Wysokim pasażerom z pewnością będzie brakować miejsca w okolicach kolan, stóp i nad głową.
Przedział bagażowy ma objętość 545 l, a jego wykorzystanie ułatwia duży otwór załadunku.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM – napęd/układ jezdny

Pod maską testowego egzemplarza Malibu pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 160 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm od 1750 obr./min.
Według danych producenta ważące niespełna 1600 kg Malibu rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s.
Od razu po uruchomieniu jednostki napędowej do uszu kierowcy dociera dość nieprzyjemny klekot silnika wysokoprężnego. Ale po ruszeniu z miejsca złe wrażenie mija. Po pierwsze dlatego, że znacznie wzrasta kultura pracy jednostki napędowej, po drugie w przedziale pasażerskim robi się cicho, a po trzecie pozytywne odczucia potęguje praca dźwigni manualnej przekładni – jej skok jest krótki i precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.
Zawieszenie Malibu zostało zestrojone komfortowo. Tym samym wszelkiego rodzaju nierówności są pochłaniane bezszelestnie bez ujmy w komforcie jazdy. Chevrolet świetnie sobie radzi sunąc po koleinach.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1.8 TSI 180 KM

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Chevrolet Malibu - schowek w konsoli centralnej.
Chevrolet Malibu - schowek w konsoli centralnej.

Przednie fotele Chevroleta Malibu są wystarczająco obszerne i sprzyjają długim podróżom.
Przednie fotele Chevroleta Malibu są wystarczająco obszerne i sprzyjają długim podróżom.


Zawieszenie Chevroleta Malibu jest zestrojone miękko.
Zawieszenie Chevroleta Malibu jest zestrojone miękko.

Chevrolet Malibu - przód
Chevrolet Malibu - przód

Bagażnik Chevroleta Malibu ma 545 l pojemności.
Bagażnik Chevroleta Malibu ma 545 l pojemności.

Chevrolet Malibu - kokpit
Chevrolet Malibu - kokpit

Chevrolet Malibu - przód
Chevrolet Malibu - przód

Na tylnej kanapie Chevroleta Malibu jest zaskakująco mało miejsca, jak na rozmiary samochodu.
Na tylnej kanapie Chevroleta Malibu jest zaskakująco mało miejsca, jak na rozmiary samochodu.

Chevrolet Malibu - tył
Chevrolet Malibu - tył

Na tylnej kanapie Chevroleta Malibu jest zaskakująco mało miejsca, jak na rozmiary samochodu.
Na tylnej kanapie Chevroleta Malibu jest zaskakująco mało miejsca, jak na rozmiary samochodu.

W tylnej części, charakterystycznym elementem nadwozia Chevroleta Malibu są lampy tylne nawiązujące stylem do tych z modelu Camaro.
W tylnej części, charakterystycznym elementem nadwozia Chevroleta Malibu są lampy tylne nawiązujące stylem do tych z modelu Camaro.

Zestaw "zegarów" Chevroleta Malibu nawiązuje do stylu sportowego Camaro.
Zestaw "zegarów" Chevroleta Malibu nawiązuje do stylu sportowego Camaro.

Chevrolet Malibu
Chevrolet Malibu

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Olimpia Bronowicka

Rzecznik prasowy Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »