REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda jak RS, przyspiesza do pierwszej setki w 5,5 sekundy, a do tego bardzo dobrze rozumie czym jest… komfort jazdy! Bo choć Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 sprawia wrażenie twardego sportowca, ma bardzo miękkie serce.

Sylwetka trzeciej generacji Superba jest świetnie znana kierowcom. To zestaw prostych i lejących się linii, którzy tworzy design nowoczesnego, ale i eleganckiego liftbacka. Co zmieniło się po liftingu? Tak naprawdę głównie światła przednie i tylne oraz grill (w wersji testowej polakierowany na czarno). Czy zmiany poszły na plus? Bez wątpienia tak. Za ich sprawą Skoda otrzymała nieco groźniejsze spojrzenie. Jeżeli chodzi o model testowy, to stylistycznie przypomina wersję RS np. Octavii. Na sportowy wygląd można się jednak oszukać. Bo choć wersja dostarczona przez Skodę była napędzana topowym benzyniakiem, równie dobrze pod maską może pracować silnik 1.5 TSI.

REKLAMA

Skoda Superb - jej drugie imię to… przestrzeń!

Nadwozie Skody Superb jest długie i szerokie. A to sprawia, że cztery osoby mogą podróżować tym autem w naprawdę komfortowych warunkach. Na tym jednak nie koniec, bo potężna klapa tylna ukrywa jeszcze bardziej potężny bagażnik! Kufer jest foremny i już w ustawieniu standardowym oferuje przestrzeń na poziomie 625 litrów. A to chyba rekord w segmencie D. Niewątpliwym plusem Superba po liftingu jest cała masa schowków. W konsoli pojawia się przestrzeń na telefon (posiada nawet ładowarkę indukcyjną), na tunelu centralnym zarysowane zostały uchwyty na kubki (mieszczą także duży kubek z kawą ze stacji!), a w drzwiach pojawiają się spore kieszenie na drobiazgi.

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Kuba Brzeziński

Przestrzeń to jedno. Funkcjonalność drugie. Jakie jeszcze zalety ma kabina nowej Skody Superb? Bardzo spodobało mi się wyśmienite wygłuszenie. O tym, że samochód jedzie dość szybko, pasażerowie mogą się przekonać głównie za sprawą momentalnie zmieniających się obrazków za szybami. Nie ma żadnych mocnych szumów czy hałasów. Poza tym Superb to teraz synonim jakości. Konsola jest precyzyjnie złożona i w dużej mierze miękka. A fotel… ten był wyśmienity. Po pierwsze został obity miłą w dotyku alkantarą. Po drugie po pełnym ustawieniu sprawia wrażenie, jakby został uszyty na miarę. Po trzecie dobrze komponuje się ze spłaszczoną u dołu, sportową kierownicą.

Zobacz również: Test: Skoda Superb Combi Sportline 2.0 TDI DSG 190 KM

Nowa Skoda Superb. Czego w niej brakuje?

REKLAMA

Niestety od kwestii jakości w Skodzie Superb Sportline są pewne odstępstwa. Przykład? Szyberdach wyraźnie trzeszczał podczas pokonywania nierówności. A to w segmencie D znacząca wada! Na tym problemy z oknem dachowym jednak nie kończą się. Gdy patrzy się na nie z zewnątrz, wydaje się duże i szerokie. Od strony wnętrza otwór w dachu przypomina klasyczny szyberdach, a nie dach panoramiczny. Poza tym Skoda zapomniała np. o elektrycznie zasuwanej rolecie. Czego jeszcze brakuje w Superbie? Osobiście zaskoczył mnie fakt, że w aucie nie ma np. kamery 360 stopni. I nie mam jej nie tylko na liście wyposażenia modelu testowego, ale też nie znajdziecie jej w cenniku!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Choć testowa Skoda Superb była skonfigurowana w wersji Sportline i z topową jednostką napędową, na próżno szukać w tym aucie przesadniej sztywności zawieszenia. Czeski liftback stawia raczej na komfort. Bardzo miękko, ale też i sprężyście resoruje nierówności. Skutek? Auto prowadzi się z dużą łatwością i intuicyjnie. Co w sytuacji, w której kierowca Superba postanowi skorzystać z możliwości silnika? To też nie jest problem. Skoda nie boi się szybko pokonywanych zakrętów. Trakcję gwarantuje zawieszenie i czteronapęd, a poczucie pewności daje precyzyjny (aczkolwiek za mało komunikatywny) układ kierowniczy.

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Kuba Brzeziński

Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - szybki, naprawdę szybki!

Skoda Super Sportline to bez wątpienia rzucająca się w oczy stylizacja, przepastne i dobrze wykonane wnętrze oraz komfortowy układ resorujący. I choć ciepłych słów pod adresem czeskiego auta już nie brakuje, nie przeszedłem jeszcze do największej jego zalety. A ta dotyczy… układu napędowego. Pod maską testowego Superba pracował silnik 2.0 TSI. Występował w topowej odmianie, miał 272 konie mocy, a do tego współpracował z elektronicznie sterowanym czteronapędem i 7-biegową skrzynią DSG. Sprint do pierwszej setki? Ten trwa zaledwie 5,5 sekundy - i to chyba jest najlepszą rekomendacją dla tego auta!

Zobacz również: Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Bardzo ważne dla układu napędowego Skody Superb Sportline 2.0 TSI są jeszcze dwa aspekty. Napęd na cztery koła sprawia, że każdy z 272 koni jest akuratny. W tym aucie nawet podczas dynamicznego startu ciężko zerwać trakcję. Poza tym jednostka bardzo dobrze pasuje do skrzyni DSG. Choć dwusprzęgłowy automat z Niemiec sparowany z mniejszymi motorami potrafi poszarpywać, tu pracuje gładko. Oszczędność? Na tą lepiej nie liczyć… Mocny benzyniak musi mieć swój apetyt. Szczególnie w sytuacji, w której kierowca odkryje magię dynamicznego startu i elastyczności w trasie. Skutek? Poza miastem da się osiągnąć spalanie rzędu 9 litrów. W mieście lepiej przygotować się na 11 litrów.

Test: Skoda Superb Sportline - podsumowanie:

Wiecie czemu pierwsza generacja Superba odniosła sukces? Bo był to tańszy i bardziej przestronny Passat. Dziś choć Skoda nadal oferuje więcej miejsca od niemieckiego rywala, zdążyła zakopać cenową przepaść. Przykład? Testowe auto zostało wycenione na - uwaga! - 221 300 złotych. Lista opcji składa się z dodatków wartych w sumie… 47 950 złotych. Różnica w stosunku do Volkswagena? Maksymalnie kilka tysięcy złotych. Czy wyższa cena sprawia, że Superb stracił zainteresowanie rynku? Wręcz przeciwnie. To auto jeszcze nigdy nie było takie popularne. A co to oznacza? Że cena przestała czynić cuda. W XXI wieku dużo lepszą metodą jest postawienie na jakość - i Czesi w porę to zrozumieli.

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Kuba Brzeziński

Jak zatem podsumować Skodę Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4? Tak skonfigurowany liftback jest naprawdę szybki. W żadnym razie nie jest jednak sportowy! To komfortowy krążownik, w którym kierowca ma delektować się kolejnymi kilometrami trasy - czy to podczas dalekich wyjazdów, czy codziennego dojeżdżania do pracy. Co ze sportową stylizacją? To głównie sposób na karmienie odrobiny próżności u właściciela. I w tej historii wszystko byłoby naprawdę piękne, gdyby nie… cena. Tak, Superb jest wart tych 220 tysięcy - co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Niestety to nadal dość wysoka kwota.

Zobacz również: Oznaczenia skrzyni DSG - jak odnaleźć się w kodach?

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 272 KM (przy 5600 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm (przy 2000 - 5400 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,5 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 66 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 10,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,3 litra
  • Długość: 4869 mm
  • Szerokość: 1864 mm
  • Wysokość: 1503 mm
  • Rozstaw osi: 2836 mm
  • Pojemność bagażnika: 625/1760 litrów
  • Cena: od 101 700 złotych

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - cena i wyposażenie:

  • Cena: 221 300 zł
  • Obręcze kół ze stopów lekkich 19 cali
  • Progresywny układ kierowniczy
  • Podgrzewana przednia szyba
  • VIRTUAL COCKPIT - cyfrowy zestaw wskaźników
  • ADAPTIVE CRUISE CONTROL - aktywny tempomat do 210 km/h
  • Kamera cofania
  • LANE i SIDE ASSIST
  • REAR TRAFFIC ALERT
  • TRAFFIC JAM ASSIST
  • EMERGENCY ASSIST
  • Bluetooth Premium
  • System nawigacji COLUMBUS 9,2'' z mapą Europy
  • Elektrycznie sterowane okno dachowe
  • Niezależny system ogrzewania ze zdalnym sterowaniem
  • PARK ASSIST system wspomagania parkowania
  • SOUND SYSTEM CANTON (12 głośników, moc 610 W)
  • CLIMATRONIC - automatyczna klimatyzacja trójstrefowa z regulacją elektroniczną
  • Elektrycznie sterowane przednie fotele sportowe z regulacją długości siedziska
  • Sportowa skórzana podgrzewana wielofunkcyjna kierownica dla DSG
  • Wycieraczka tylnej szyby AERO
  • Bezdotykowe otwieranie i zamykanie elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika
  • Zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z DRIVING MODE SELECT
  • KESSY FULL bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem (z funkcją SAFE)

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA