REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma ostrą stylizację, oszczędny i dynamiczny silnik, a do tego oferuje rodzinną przestrzeń. Poza tym Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM to po prostu samochód do jazdy na co dzień.

Jedno Skodzie Kamiq muszę przyznać. Nadwozie crossovera wygląda naprawdę dobrze - jest nowoczesne i zgrabne, ale nie przesadzone. Tak, ma nieco „azjatyckie” oczy. Z drugiej strony nie brakuje mu muskularnych przetłoczeń, które nadają czeskiej karoserii nieco charakteru. Lakier? Barwa o nazwie szary quarz początkowo wydawała mi się mało ciekawa i raczej nijaka. Zdanie zmieniłem dopiero w momencie, w którym postawiłem samochód na słońcu. Wtedy lakier metaliczny zaczął fajnie połyskiwać. Delikatne zastrzeżenia można mieć do wyglądu tyłu. Ten wygląda tak, jakby miał zbyt wysoko zarysowane lampy.

REKLAMA

Test: Skoda Kamiq - kompaktowy na zewnątrz, duży w środku

Nadwozie Skody Kamiq choć muskularne, nie jest przesadnie duże. W ten sposób crossovera łatwo zaparkować w mieście. Ale co z przestrzenią? Auto jest kompaktowe na zewnątrz i duże w środku. Kamiqiem Style podróżować może czterech dorosłych pasażerów - i każdy będzie miał wystarczającą ilość miejsca na nogi i nad głową. To zatem idealny środek transportu dla rodziny w mieście. Nie można narzekać również na wielkość bagażnika. Kufer w ustawieniu standardowym ma 400 litrów pojemności, a do tego bardzo foremne kształty. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń rośnie do 1395 litrów.

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Stylistycznie deska rozdzielcza Skody Kamiq nie jest daleka od tego, do czego Czesi przyzwyczaili nas np. w Scali. Konsola składa się tak naprawdę z dużego ekranu i panelu sterowania klimatyzacją. Jeżeli dodać do tego ekran pojawiający się zamiast zegarów, kierowca otrzymuje sterylne środowisko pracy, które ma tak naprawdę tylko jeden wyznacznik. A tym jest… ergonomia! Sterowanie funkcjami w Kamiqu jest intuicyjne. Przeszkadzać może tak naprawdę tylko jedna rzecz - momentami powolnie działający system multimedialny. Materiały? Choć plastiki są dobrze spasowane, momentami bywają naprawdę twarde - np. na drzwiach.

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Kuba Brzeziński

Skoda Kamiq 1.0 TSI - układ napędowy jest udany

Pod maską testowej Skody Kamiq Style pracuje litrowy silnik TSI. Motor ma 3 cylindry, 115 koni mechanicznych i został sparowany z 6-biegową przekładnią manualną. O tym układzie napędowym powiedziałem już wiele - spotkałem się z nim pod maską Scali, Polo czy T-Crossa. I co najważniejsze, w Kamiqu jest nadal tak samo kulturalny, dynamiczny i oszczędny. Choć to konstrukcja 3-cylindrowa, rodowód ten da się poznać głównie za sprawą charakterystycznego warkotu - i to też na wyższych obrotach. Poza tym crossover chętnie wyrywa do przodu i jest wystarczająco dynamiczny zarówno w mieście, jak i trasie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Oszczędność? Podczas testu na baku udało mi się pokonać 680 kilometrów. To świetny wynik zważywszy na fakt, że zbiornik paliwa mieści zaledwie 40 litrów. To także dobry wynik oznaczający daleki zasięg w trasie. Dodatkowo na podstawie tych dwóch liczb nietrudno wyliczyć, że Skoda Kamiq 1.0 TSI 115 KM paliła średnio w czasie moje próby nieco ponad 5,8 litra benzyny. A to oznacza, że udało mi się powtórzyć wynik zapisany w oficjalnej specyfikacji auta. Zastrzeżenia? Czasami zdarzało się, że w testowym Kamiqu Style z oporem wchodził pierwszy bieg.

Skoda Kamiq - stylowa wersja, stylowe prowadzenie

Jedna z większych zalet Skody Kamiq dotyczy łatwości prowadzenia. Układ kierowniczy pracuje lekko, skrzynia jest precyzyjna, a gałka nie stawia oporu podczas zmiany przełożeń, naciśnięcie sprzęgła nie wymaga większej siły, a hamulce pracują już po muśnięciu pedału. Crossover z Czech nie męczy, nie musza kierowcy do nadmiernego wysiłku i jest bardzo przyjemny do jazdy. Poza tym za sprawą kompaktowych rozmiarów i poręczności sprawdza się w ruchu miejskim. Emocje? Kamiq raczej nie jest w stanie chwycić za serce. Skoda to po prostu środek transportu. I co najważniejsze, nie ma w tym nic złego. Szczególnie że dobrze odnajduje się w tej roli - nie pokochasz go, ale da się lubić!

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Kuba Brzeziński

Czesi zadbali o to, aby Kamiq miał serię zalet. Jest przestronny, funkcjonalny, poręczny, a do tego ma nowoczesny, dynamiczny i oszczędny napęd. Tak, w konfiguracji testowej za samochód należy zapłacić 100 tysięcy złotych. Kwotę tą da się jednak dość mocno obniżyć optymalizując poziom wyposażenia. Wniosek? Inżynierom Skody udało się zbudować naprawdę fajnego crossovera. Nie jest tak rozsądny jak T-Cross, ale z drugiej strony jest lepiej wykonany od Captura oraz bardziej praktyczny od Juke. A to z pewnością zadecyduje o dużym zainteresowaniu modelem w Europie.

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 115 KM (przy 6400 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 194 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,8 litrów
  • Długość: 4241 mm
  • Szerokość: 1793 mm
  • Wysokość: 1531 mm
  • Rozstaw osi: 2651 mm
  • Pojemność bagażnika: 400/1395 litry
  • Cena: od 67 150 złotych

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 100 200 zł
  • przednie i tylne światła LED
  • przednie i tylne czujniki parkowania
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • aktywny tempomat do 210 km/h
  • czujnik zmierzchu i deszczu
  • automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • funkcja monitorowania martwego pola
  • nawigacja amundsen (ekran 9,2", dwa gniazda USB-C)
  • virtual cockpit
  • pakiet simply clever
  • bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu

Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA