REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najdłuższa I najpakowniejsza wersja Fiata 500L została nazwana Living. Nabywcy tego modelu zyskują m.in. więcej przestrzeni bagażowej. Czy to oznacza, że jest to najlepsza wersja „Pięćsetki”?

Przepis na Fiata 500L Living jest prosty. Wystarczyło wydłużyć nadwozie 500L o 20,5 cm i gotowe. W efekcie powstała konstrukcja, która co prawda dysponuje w stosunku do 500L większą o 183 l pojemnością bagażnika, ale z proporcjonalnym nadwoziem ma niewiele wspólnego.

REKLAMA

Niestety, spoglądając na sylwetkę 500L Living trudno jest docenić jej urodę. Wydłużony tył przy niezmienionym względem 500L rozstawie osi sprawił, że auto straciło proporcje. Model 500L Living kojarzy się z samochodem dostawczym, a nie lifestylowym minivanem jak życzyłby sobie tego producent.

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD


Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet - wnętrze

Przestronny przedział pasażerski może pomieścić nawet siedem osób. Dwa dodatkowe fotele składane w bagażniku wymagają dopłaty 3500 zł (opcja wiąże się z koniecznością zastosowania modyfikacji w zawieszeniu).
Do redakcyjnej recenzji dostaliśmy egzemplarz pięciomiejscowy, którego przestrzeń bagażowa wynosiła w najskromniejszej konfiguracji 560 l. Jeżeli zdecydujemy się przesunąć maksymlanie do przodu tylne fotele wtedy powiększymy przedział bagażowy do 638 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

O ile kabina Fiata 500L Living jest bardzo przestronna i nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni o tyle przednie fotele są jakby nie z tego samochodu. Krótkie siedziska i wąskie oparcia przywodzą na myśl samochody segmentu B, a nie tak przestronne pojazdy, jak Living.

Za to w tylnym rzędzie siedzi się bardzo wygodnie, a komfort jazdy dodatkowo podnosi możliwość regulowania kąta pochylenia oparć tylnych foteli.
Tablica przyrządów Fiata 500L Living została zaprojektowana ładnie i wykonana z materiałów dobrej jakości, spasowanych z dokładnością. Cieszy przyjemna w dotyku kierownica. 

Zobacz też: Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi 150 KM


Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 105 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm od 1750 obr./min. stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego 1395 kg Fiata. Przy czym nie mamy tu na myśli oszałamiającej dynamiki. W opisywanej wersji 500L Living ma naturę osiołka, który może nie nabiera prędkości z oszałamiającą dynamiką, ale pracuje sprawnie i pewnie prze do przodu bez względu na to, czy jedzie nim sam kierowca, czy jest załadowany po dach.

REKLAMA

Cicha praca, przyzwoita elastyczność oraz niskie zużycie paliwa to niewątpliwe atuty napędu 500L Living. W ruchu miejskim samochód zużywał około 7 l oleju napędowego przy umiarkowanej dynamice jazdy.
Podczas jazdy po autostradzie Living jest wrażliwy na boczne podmuchy wiatru, ale do przepisowej prędkości we wnętrzu nie jest przesadnie głośno od szumu opływającego stosunkowo mało opływowe nadwozie powietrza.

Zawieszenie nie lubi krótkich poprzecznych nierówności, zwłaszcza gdy jedziemy autem nieobciążonym. Z drugiej strony szybka jazda po ciasnych zakrętach również nie powinna leżeć w naturze kierowcy 500L Living. Mimo, że auto zachowuje się na drodze przewidywalnie i nie tak łatwo wypchnąć je z założonego toru jazdy, nadwozie na łukach dość mocno się przechyla.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?


Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet – podsumowanie

Niewątpliwymi atutami Fiata 500L Living są przestronne wnętrze, obszerny i praktyczny przedział bagażowy oraz cichy i oszczędny silnik wysokoprężny. Z napędem dobrze współgra precyzyjnie działająca i odpowiednio zestopniowana manualna przekładnia. Największym minusem Livinga są niewygodne fotele.

Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.

Fiat 500L Living 1.6 Multijet – dane techniczne

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 16V 105 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 105 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 560/638/1704 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,2/178,4/166,7 cm
Rozstaw osi 261,2 cm
V-max 181 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,8 s
Zużycie paliwa* 5,4/3,9/4,5 l/100 km
Cena od  81 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living okazał się samochodem praktycznym i przyjemnym w prowadzeniu, szkoda że ma niewygodne fotele.
FIAT
Fiat 500L Living w wersji ze 105-konnym silnikiem Diesla jest oszczędny. Zużycie paliwa na poziomie 6 l/100 km podczas jazdy w trasie jest trudne do osiągnięcia.
FIAT
Wysokoprężny silnik Fiata 500L Living, Multijet II o mocy 105 KM świetnie sprawdza się zarówno w mieście, jak i podczas jazdy w trasie.
FIAT
Konstruktorzy, tworząc dłuższą wersję 500L - Living, zdecydowali się nie przedłużać rozstawu osi, a jedynie konstrukcję karoserii.
FIAT
Bagażnik Fiata 500L Living ma objętość 560 l (wersja pięcioosobowa z przesuniętymi maksymalnie do tyłu tylnymi fotelami).
FIAT
Bagażnik Fiata 500L Living ma objętość 560 l (wersja pięcioosobowa z przesuniętymi maksymalnie do tyłu tylnymi fotelami).
FIAT
Fiat 500L Living może być wyposażony w dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika. Taka opcja jest droga, bo wymaga zastosowania wzmocnionego zawieszenia.
FIAT
Fiat 500L Living - deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA