| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM

Samochód pokroju Golfa VII, pod którego maską drzemie 230 KM wzbudza respekt i pobudza wyobraźnię. Tymczasem niemiecki hothatch skrywa swoją drapieżną naturę pokazując pazury tylko na wyraźne żądanie prowadzącego. Nie przestraszy mało doświadczonych kierowców i bez zająknięcia spełni oczekiwania najbardziej wymagających mistrzów kierownicy. W teście Volkswagen Golf GTI z pakietem Performance.

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - znaki szczególne

Spoglądając na sylwetkę Golfa VII GTI mało kto zauważy, że ma do czynienia z kultową, usportowioną odmianą niemieckiego kompaktu. Siedemnastocalowe obręcze kół o specjalnie zaprojektowanym dla GTI wzorze, obniżone o 15 mm względem słabszych wersji zawieszenie, dyskretna czerwona linia w przednim pasie, zmodyfikowane zderzaki oraz dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem. Większość osób patrzących na GTI stwierdza, że tak powinna wyglądać podstawowa odmiana Golfa VII – nienachlanie, z dyskretnym sportowym sznytem, a jednocześnie godnie.
Mocniejszą wersję Performance (koszt pakietu to 4000 zł, obejmuje m.in. większe i wentylowane tarcze hamulcowe, mechaniczną szperę sterowaną elektronicznie VAQ oraz zwiększoną moc maksymalną o 10 KM) można poznać po widocznych czerwonych zaciskach hamulcowych z logiem GTI.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - wnętrze

Zachowawczy design Volkswagena z ciekawymi akcentami ma swoją kontynuację w przedziale pasażerskim. Z jednej strony linia kokpitu jest identyczna do tej ze słabszych odmian Golfa VII, z drugiej kultowa wersja GTI została ozdobiona dyskretnymi smaczkami.
Spłaszczona u dołu kierownica, fotele obszyte tapicerką w kratę (to już kultowy wyróżnik wersji GTI), czarne podsufitka i słupki przednie, metalowe pedały, czy ozdobiona czerwonym szwem dźwignia przekładni DSG i prędkościomierz wyskalowany do 280 km/h dyskretnie dają znać, że znajdujemy się we wnętrzu usportowionej odmiany niemieckiego kompaktu.
Co ciekawe wersja GTI nie została wyposażona w kubełkowe fotele, dzięki czemu wnętrze jest tak samo funkcjonalne jak w słabszych odmianach Golfa. Przestronny przedział pasażerski pomieści w komfortowych warunkach cztery dorosłe osoby, a bagażnik ma regularny kształt i 380 l pojemności.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - napęd/układ jezdny

Sercem napędu Volkswagena Golfa GTI jest dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy z serii TSI rozwijający w podstawowej odmianie moc maksymalną 220 KM. Droższa o 4 tys. zł wersja Performance dysponuje maksymalną mocą zwiększoną do 230 KM. Według danych producenta przekłada się to m.in. na minimalne zwiększenie osiągów. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje GTI Performance 6,4 s względem 6,5 s w przypadku odmiany 220-konnej. Performance, który jest w stanie się rozpędzić do 250 km/h (ograniczenie elektroniczne) jest szybszy o 4 km/h od podstawowej wersji GTI. Ale czy wyniki poświadczające dużą dynamikę Golfa GTI są gwarantem dobrej zabawy za kierownicą niemieckiego hothatcha?

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Wnętrze Volkswagena Golfa GTI Performance nie zostało wyposażone w kubełkowe fotele, co umożliwiło zachowanie walorów użytkowych przedziału pasażerskiego. Niemniej fotele zapewniają odpowiednie podparcie podczas dynamicznej jazdy po ciasnych zakrętach.
Wnętrze Volkswagena Golfa GTI Performance nie zostało wyposażone w kubełkowe fotele, co umożliwiło zachowanie walorów użytkowych przedziału pasażerskiego. Niemniej fotele zapewniają odpowiednie podparcie podczas dynamicznej jazdy po ciasnych zakrętach.

Deska rozdzielcza Volkswagena Golfa GTI Performance jest rozplanowana identycznie, jak te ze słabszych odmian Golfa.
Deska rozdzielcza Volkswagena Golfa GTI Performance jest rozplanowana identycznie, jak te ze słabszych odmian Golfa.

Dyskretne detale sugerują, że spoglądamy na usportowioną odmianę Volkswagena Golfa.
Dyskretne detale sugerują, że spoglądamy na usportowioną odmianę Volkswagena Golfa.

Wersję Performance Volkswagena Golfa GTI można rozpoznać m.in. po czerwonych zaciskach hamulcowych z napisem GTI.
Wersję Performance Volkswagena Golfa GTI można rozpoznać m.in. po czerwonych zaciskach hamulcowych z napisem GTI.

Przekładnia DSG sprawnie współgra z napędem Volkswagena Golfa GTI Performance.
Przekładnia DSG sprawnie współgra z napędem Volkswagena Golfa GTI Performance.

Pierwsza i najnowsza generacja Volkswagena Golfa GTI
Pierwsza i najnowsza generacja Volkswagena Golfa GTI

Kultowa tapicerka w kratę to wyróżnik wersji GTI Volkswagena Golfa.
Kultowa tapicerka w kratę to wyróżnik wersji GTI Volkswagena Golfa.

Spłaszczona u dołu kierownica to jeden ze smaczków ozdabiających wnętrze Volkswagena Golfa GTI Performance.
Spłaszczona u dołu kierownica to jeden ze smaczków ozdabiających wnętrze Volkswagena Golfa GTI Performance.

Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI Performance

Dyskretne detale sugerują, że spoglądamy na usportowioną odmianę Volkswagena Golfa.
Dyskretne detale sugerują, że spoglądamy na usportowioną odmianę Volkswagena Golfa.

Volkswagen Golf GTI w wersji Performance to zabawka, która da wiele radości także wprawnym kierowcom.
Volkswagen Golf GTI w wersji Performance to zabawka, która da wiele radości także wprawnym kierowcom.

Volkswagen Golf GTI Performance łączy w sobie cechy samochodu sportowego i użytkowego pojazdu kompaktowego, który sprawdza się w codziennej eksploatacji.
Volkswagen Golf GTI Performance łączy w sobie cechy samochodu sportowego i użytkowego pojazdu kompaktowego, który sprawdza się w codziennej eksploatacji.

Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI Performance

Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI Performance

Zaskakująca zwinność podczas jazdy w zakrętach Volkswagena Golfa GTI to zasługa m.in. mechanicznej szpery dostępnej w wersji Performance.
Zaskakująca zwinność podczas jazdy w zakrętach Volkswagena Golfa GTI to zasługa m.in. mechanicznej szpery dostępnej w wersji Performance.

Układ kierowniczy Volkswagena Golfa GTI Performance jest wspomagany progresywnie, co pozytywnie wpływa na jakość prowadzenia.
Układ kierowniczy Volkswagena Golfa GTI Performance jest wspomagany progresywnie, co pozytywnie wpływa na jakość prowadzenia.

Zawieszenie Volkswagena Golfa GTI Performance zostało zestrojone zaskakująco komfortowo, jednak nie ujmuje to radości z jazdy.
Zawieszenie Volkswagena Golfa GTI Performance zostało zestrojone zaskakująco komfortowo, jednak nie ujmuje to radości z jazdy.

Podróżowanie Volkswagenem Golferm GTI Performance nie jest męczące dzięki m.in. dobremu wyciszeniu układu wydechowego.
Podróżowanie Volkswagenem Golferm GTI Performance nie jest męczące dzięki m.in. dobremu wyciszeniu układu wydechowego.

Podczas jazdy w trasie 230-konny Volkswagen Golf GTI Performance zużywa umiarkowane ilości paliwa.
Podczas jazdy w trasie 230-konny Volkswagen Golf GTI Performance zużywa umiarkowane ilości paliwa.

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Książek

Ekonomistka, posiada wieloletnie doświadczenie w działach personalnych, obecnie samodzielny specjalista ds. kadr i płac.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »