REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Golfa Variant jest nie tylko najładniejszą wersją Golfa kombi. De facto, to najlepsze wcielenie Golfa kombi, jakie zostało wyprodukowane przez koncern z Wolfsburga.

Niemieccy projektanci samochodów przyzwyczaili nas do swojego zachowawczego stylu, który konsekwentnie realizują od wielu lat. A synonimem niemieckiego designu samochodowego są projekty Volkswagena.

REKLAMA

Zamysł wydaje się rozsądny, jak niemieckie podejście do biznesu. Produkujmy samochody wysokiej jakości zaprojektowane w stylu, który przypadnie do gustu jak największej ilości ludzi na świecie w jak najszerszej grupie wiekowej. I mimo, że niemiecka architektura, czy niemieccy projektanci odzieży należą do światowej ekstraklasy, styliści samochodów konsekwentnie pozostają w cieniu realizując prace zachowawcze w formie.

Jednak okazuje się, że taka konsekwencja w biznesie samochodowym przynosi wymierne korzyści, bo sprzedaż samochodów z grupy Volkswagena systematycznie rośnie.

Mając w pamięci wygląd poprzedniej generacji Golfa w wersji kombi nie sposób nie zauważyć pozytywnej zmiany w proporcjach nadwozia aktualnego modelu Golfa Variant. O ile kompaktowy Volkswagen zbudowany na bazie Golfa VI w odmianie Variant prezentował się ociężale i był niezgrabny, o tyle Golf VII w wersji Variant ma zwartą bryłę z ładnie wkomponowanymi reflektorami, czy tylnymi lampami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline - wnętrze

Przedział pasażerski niemieckiego kombi jest zaskakująco przestronny. Bryła nadwozia subiektywnie wydaje się stosunkowo niewielka dlatego ilość przestrzeni, jaka została wygospodarowana w przedziale pasażerskim zaskakuje.

REKLAMA

Doskonale wyprofilowane fotele przednie i ładnie zaprojektowana, przejrzysta i wykonana z materiałów wysokiej jakości tablica przyrządów przyczyniają się do zwiększenia komfortu. Nawet obsługa rozbudowanego komputera pokładowego sprzężonego z ogromnym dotykowym wyświetlaczem zainstalowanym na konsoli centralnej jest intuicyjna dla osób, które nigdy wcześniej nie miały kontaktu z marką.

W tylnej części przedziału pasażerskiego zaskakuje duża ilość przestrzeni na nogi. Zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że bagażnik Golfa Varianta ma objętość 605 l przy normalnym położeniu tylnej kanapy.

Przedział bagażowy ma regularny kształt i niski próg załadunku. W razie potrzeby łatwo powiększyć przestrzeń na pakunki rozkładając tylną kanapę. Maksymalnie Golfem VII Variant można przewieźć 1620 l bagaży. Dodatkowym atutem jest spora (jak na auto z silnikiem Diesla) ładowność – 609 kg.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG

Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline - napęd/układ jezdny

Legendą Volkswagena są silniki wysokoprężne z serii TDI. I choć specjaliści zgodnie przyznają, że poziom skomplikowania jednostek napędowych w obecnych czasach zwiększył koszty eksploatacji, silniki wysokoprężne nadal cieszą się sporym zainteresowaniem.

Recenzowany egzemplarz Golfa Varianta jest napędzany przez wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający maksymalną moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w przedziale od 1750 do 3000 obr./min.

Przed laty, pierwsze generacje silników TDI były chwalone za ponadprzeciętną oszczędność i ganione za głośną i niekulturalną pracę. Obecna generacja jednostek wysokoprężnych stosowanych przez Volkswagena charakteryzuje się zdecydowanie kulturalniejszą pracą – nawet przy wyższych obrotach silnik jest mało słyszalny, ale zwiększonym niż niegdyś zapotrzebowaniem na paliwo.

Dwulitrowe TDI współpracując z sześciobiegową  zautomatyzowaną przekładnią DSG stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla kompaktowego kombi. Golf nabiera prędkości z werwą bez względu na to, od jakiej prędkości każemy mu przyspieszyć. Skrzynia gładko i sprawnie zmienia poszczególne przełożenia „odczytując” i dostosowując się do stylu jazdy kierowcy.

Doskonałe wyciszenie, także aerodynamiczne powoduje, że wielogodzinna podróż autostradą przebiega w komfortowych warunkach.

REKLAMA

Układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania pracuje (w przeciwieństwie do tego, do czego przyzwyczaili nas konstruktorzy z Wolfsburga) z przyjemnym oporem na kierownicy, co więcej samochód prowadzi się na tyle stabilnie, że kierowca nie musi często korygować toru jazdy.

Dwulitrowy Golf wariant wykazuje się umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. I choć dla wielu wynik na poziomie 7 l/100 km w ruchu miejskim będzie wynikiem rewelacyjnym, jak na auto przyspieszające od 0 do 100 km/h w 8,9 s., o tyle kierowcy pamiętający wyniki pierwszej generacji TDI, w których osiągnięcie zużycia paliwa na poziomie 5,5 l na 100 km w ruchu miejskim nie było spektakularnym wyczynem, będą zawiedzeni.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline - podsumowanie

Volkswagen Golf Variant to konstrukcja dopracowana i prezentująca najwyższy poziom w wielu aspektach. Jakość wykończenia, profil foteli, układ kierowniczy, widoczność z miejsca kierowcy, zawieszenie, przestrzeń w przedziale pasażerskim, obszerność bagażnika, wyciszenie, czy dynamika jednostki napędowej nie pozostawiają najmniejszego pola do narzekań.

Ale jest też druga strona medalu. Oprócz faktu, że Golf z silnikiem Diesla zużywa obecnie więcej paliwa niż legendarne modele napędzane TDI pierwszej generacji, to dwulitrowy silnik o mocy 150 KM jest dostępny jedynie w konfiguracji z najbogatszą wersją wyposażeniową Highline. To oznacza, że najtańsza odmiana 150-konnego Golfa Variant kosztuje 99 tys. zł. Jeżeli będziemy chcieli wyposażyć auto w skrzynię DSG koszt zakupu wzrośnie do 107 tys. zł. Ciekawostka jest, że 108 tys. zł kosztuje Golf Variant w tej samej wersji silnikowej, ale ze skrzynią manualną i z napędem na obie osie.  

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG - dane techniczne

 Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 605 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 456,2/177,9/148,1 cm
Rozstaw osi 263,5 cm
V-max 218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s
Zużycie paliwa* 5,4/4,1/4,5 l/100 km
Cena od  106 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Golf Variant
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - przód
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - tył
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - tył
Volkswagen Golf Variant - tył
Volkswagen Golf Variant - deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - tylna kanapa
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - bagażnik
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA