REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Dacia Logan 0.9 TCe: optymalna konfiguracja

REKLAMA

REKLAMA

Dacia Logan z turbodoładowanym silnikiem 0.9 TCe ma zadowolić osoby poszukujące niedrogiego i przestronnego auta, z mocnym acz oszczędnym silnikiem. Czy tak wygórowane oczekiwania mogą zostać spełnione? Jeśli tak, to kosztem czego? Postanowiliśmy to sprawdzić.

Test Dacia Logan 0.9 TCe: nadwozie

Druga generacja Logana przeszła gruntowną metamorfozę. Ten prawie 4,5-metrowy sedan (4347 mm) zyskał nowe przednie i tylne reflektory, znacznie potężniejszy przedni grill i zdecydowanie bardziej harmonijne wyprofilowanie tylnych szyb przy słupku C. Projektantom udało się też całkiem nieźle wkomponować w linię nadwozia pojazdu ogromny bagażnik, dzięki czemu auto nie wygląda szpetnie, zachowując jednocześnie klasyczną linię sedana. Nie jest to może najładniejszy przedstawiciel aut tego segmentu w swojej klasie, ale jego stonowany wygląd zapewne trafi gusta szerokiej grupy klientów.

REKLAMA

Zobacz też: Test Dacia Logan MCV 1.2 16V 75 KM LPG

Test Dacia Logan 0.9 TCe: wnętrze

Wnętrze Dacii Logan cechują dwie rzeczy – duża przestronność i wszechobecny twardy plastik. W porównaniu do poprzednika zmiany są ogromne i czuć nową jakość, ale na tle Chevroleta Aveo czy Skody Rapid nawet najbogatsza wersja Laureate prezentuje się jednak znacznie skromniej. Największe zastrzeżenia budzą niewygodne fotele i tylna kanapa (zbyt wyprostowana sylwetka, za słabe podparcie boczne i zbyt krótkie siedziska), niska jakość plastików zastosowanych do wykończenia kabiny i mało ergonomiczne położenie poszczególnych przycisków (np. od sterowania szybami) oraz pokręteł (trzeba odrywać plecy od fotela). Mniejsza powinna być też kierownica, którą przecież standardowo wyposaża się we wspomaganie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno

Test Dacia Logan 0.9 TCe: przestronność

Lista mankamentów nie jest mała, ale koszyk zalet kabiny nowej Dacii Logan jest równie bogaty. Przede wszystkim w obu rzędach siedzeń nie zabraknie miejsca na nogi i głowy osób o wzroście ok. 185 cm. Także bagażnik, element tak ukochany przez polski naród, jest bardzo pojemny (aż 510 l ) choć zawiasy od jego klapy (wyposażone w „roznegliżowane” sprężyny) wnikają wyraźnie do jego wnętrza. W aucie nie zabrakło schowków na drobne przedmioty oraz uchwytów na duże butelki napoju.

Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę

Ogromny potencjał skrywa system multimedialny Media Nav (za naprawdę nieduże pieniądze - ok . 950 zł). Nawigacja GPS jest niezwykle czytelna i bajecznie łatwa w obsłudze. Do tego całym systemem możemy zarządzać wykorzystując do tego dotykowy ekran o matowej, 7-calowej matrycy, którą cechuje dobre oddanie kolorów i świetna reakcja na dotyk. Główną wadą układu są słabe głośniki współpracujące z nim oraz brak odtwarzacza płyt kompaktowych (jest za to wejście USB).

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D

Test Dacia Logan 0.9 TCe: silnik benzynowy

W prezentowanej Dacii Logan tym razem zagościł najnowszy benzynowy silnik 0.9 TCe opracowany przez inżynierów Renault. 3-cylindrowy motor wyposażony co ciekawe w klasyczny wtrysk wielopunktowy MPI dzięki turbosprężarce o małej bezwładności i zmiennym fazom rozrządu VVT generuje moc 90 KM i moment obrotowy równy 135 Nm (przy 2500 obr./min). Silnik bardzo dobrze zachowuje się już od 2000 obr./min spontanicznie reagując na każde mocniejsze wciśnięcie gazu (efekt m.in zastosowania elektrycznego zaworu westagate)  Na tle wolnossącej jednostki 1.2 16V 75 KM ma on wręcz sportowy charakter, a przy tym pracuje zdecydowanie ciszej niż większy motor. W przeciwieństwie do niego także jazda z prędkościami autostradowymi jest zdecydowanie bardziej komfortowa. Auto nieźle rozpędza się do ok. 150-160 km/h. Powyżej tej prędkości jego wigor wyraźnie słabnie.                                                                                                                                                                                                                                                                                                        W mieście średnie spalanie można spokojnie utrzymać na poziomie 7,5 litra na 100 km, na trasie kształtuje się ono na poziomie 5,6 l/100 km. Silnik ten, mimo wyższego stopnia zaawansowania technicznego wydaje się być najrozsądniejszym wyborem do Logana. Dobre osiągi idą bowiem w parze z niskim zapotrzebowaniem na paliwo.

Zobacz też: Test Citroen C-Elysee 1.6 HDi

Test Dacia Logan 0.9 TCe: układ kierowniczy i zawieszenie

Siedząc za kierownicą Logana kierowca dość szybko przekonuje się, że sportowa jazda po ciasnych zakrętach nie jest jego domeną. Duża kierownica o cienkim wieńcu dość ospale przekazuje sygnały na przednie koła, a do tego robi to w sposób mało precyzyjny. Taka charakterystyka układu kierowniczego skłania ku płynnej jeździe tym bardziej, że zawieszenie nowego Logana ma bardzo miękkie nastawy. Z drugiej jednak strony przyciśnięty do muru Logan potrafi całkiem nieźle poradzić sobie nawet w slalomie, choć przechyły nadwozia są wtedy mocno odczuwalne. Prawie żadnych uwag nie można mieć za to do jakości tłumienia niedoskonałości nawierzchni. Logan zapewnia naprawdę wysoki komfort i to nie tylko na tle budżetowych sedanów. Warto podkreślić dobrą zwrotność auta na parkingu - średnica zawracania wynosi 10,8 metra.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.2 VTI 72KM: największy z najtańszych

Test Dacia Logan 0.9 TCe: hamulce

Układ hamulcowy Dacii Logan opiera się z przodu na 258-milimetrowych, wentylowanych tarczach hamulcowym, natomiast na tylnej osi pracują już nieco archaiczne pod względem konstrukcyjnym 8-calowe bębny. Okazuje się jednak, że tandem ten bardzo dobrze odnajduje się swojej roli, skutecznie zatrzymując rozpędzonego Logana. Pedał hamulca pracuje może nieco zbyt miękko, ale nie ma za to problemu z dozowaniem siły hamowania. Działanie układu budzi zaufanie.

Zobacz też: Test Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 KM - niezwykle oszczędny

Test Dacia Logan 0.9 TCe: cena i wyposażenie

Żeby posiadać takiego Logana jak model użyczony do testu redakcyjnego, trzeba przygotować kwotę 47 tys. zł. Jest to najbogatsza wersja wyposażeniowa Laureate z ESP, klimatyzacją manualną, czterema poduszkami powietrznymi, pełną elektryką szyb i lusterek wzbogacona dodatkowo m.in. o nawigację GPS, czujniki parkowania tyłem, aluminiowe felgi czy tempomat. Cena całkiem atrakcyjna na tle rywali biorąc pod uwagę nowoczesny silnik z turbodoładowaniem, przestronną kabinę oraz nawet 5-letnią gwarancję.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Test Dacia Logan 0.9 TCe: opinia

Silnik 0.9 TCe w sposób istotny zmienił opinie o Dacii Logan. Dzięki niemu ten przestronny sedan zyskał zdecydowanie bardziej dynamiczny charakter, zachowując jednocześnie wysoką ekonomiczność. Niskie zużycie paliwa to jeden, acz nie jedyny wyróżniający ten model atut. Wyjątkowy jest komfort resorowania jaki zapewnia Logan, jego spore możliwości transportowe, dobre hamulce oraz porządna nawigacja GPS. Na tle wersji z silnikiem 1.2 16V znacznie lepiej ocenić należy wyciszenie kabiny. Projektanci Dacii nie ustrzegli się jednak także sporych niedociągnięć. W pierwszej kolejności poprawić należy fotele Dacii, bowiem na dłuższych dystansach szybko męczą kręgosłup i nie podpierają prawidłowo ciała w zakrętach. Dopracowania wymaga także wykończenie wnętrza. O ile pod względem estetycznym deska rozdzielcza prezentuje dobry poziom, o tyle jej ergonomia oraz jakość użytych do jej wykończenia materiałów podlegają niskiej ocenie.

Dacia Logan II 0.9 TCe: dane techniczne

Samochód Dacia Logan Laureate TCe 90
Rodzaj silnika benzynowy z wtryskowym układem zasilania i turbosprężarką
Kod silnika H4B A4
Położenie silnika z przodu, poprzecznie
Wtrysk paliwa wielopunktowy
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 898 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 66/90 kW/KM przy 5250obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 2500 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): bd.
Pole aerodynamiczne (SCx): 0,76 m2
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 5. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 11,1 s
Prędkość maksymalna 175 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie)  6,4/ 4,3/ 5,0 l
Zawieszenie kół przednich: typ MacPherson z trójkątnymi wahaczami
Zawieszenie kół tylnych: wahacze wleczone, sprężyny śrubowe, teleskopowe amortyzatory hydrauliczne
Hamulceprzód tarcze 258 mm
Hamulce tył bębny 8”
Wymiary (dług./szer.(z lusterkami)/wys.) 4347 / 1493 (1994) / 1517 mm
Rozstaw osi 2634 mm
Masa własna(dla auta bez opcji) 998 kg (bez kierowcy)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 510/1257 l
Ładowność(maks. możliwa - bez opcji) 522 kg
Liczba obrotów kierownicy 3,2
Średnica zawracania 10,82 m
Pojemność baku 50 l
Cena katalogowa od 41 900 zł (z silnikiem 0.9 TCe)

Dacia Logan 0.9 TCe 2013
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan 0.9 TCe 2013
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan 0.9 TCe 2013 bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan 0.9 TCe 2013 fotele
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan 0.9 TCe
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan 0.9 TCe
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan 0.9 TCe deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA