| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Titanium

Test Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Titanium

Ford Tourneo Custom walczy o wymagających klientów z silnymi konkurentami. Czy konstruktorom udało się przenieść do minivana o dostawczym rodowodzie największą zaletę Fordów, czyli ponadprzeciętnie dobry układ jezdny?

Problem z minivanami zbudowanymi na bazie samochodów dostawczych zazwyczaj dotyczy jakości prowadzenia oraz komfortu jazdy bez obciążenia. Nierzadko kontrowersyjny bywa też wygląd tego typu konstrukcji.

A przecież ceny wersji osobowych w tym segmencie pojazdów do najniższych nie należą, co więcej pojazdy te są często wykorzystywane do przewozu osób, które na co dzień zazwyczaj prowadzą życie na wysokim poziomie i wymagania odnośnie komfortu mają wysokie.

Patrząc na najnowszego Tourneo Custom widać wyraźne nawiązanie stylizacyjne do pozostałych modeli Forda. Przednia część nadwozia z dużym wlotem powietrza i „groźnie spoglądającymi” reflektorami  przywodzi na myśl wygląd Fordów z rodziny C-Max. W tylnej części nadwozia uwagę zwracają ciekawie zaprojektowane podłużne lampy.

Mikrobus Forda prezentuje się interesująco i na pewno pod względem stylizacji pozytywnie wyróżnia spośród konkurentów w klasie.

Zobacz też: Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4 Trendline: multifunkcyjna furgonetka

Test Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - wnętrze

Ciekawy design dostrzeżemy również po zajęciu miejsca za kierownicą Tourneo Custom. Tablica przyrządów zaprojektowana jest w stylu, który możemy spotkać w Focusie, czy Fiescie. W przypadku kokpitu również widać nawiązanie do finezyjnych kształtów desek rozdzielczych znanych z Forda Fiesty, czy Focusa. Na całość przyjemnie się patrzy, ale obsługa komputera pokładowego wymaga przyzwyczajenia. Intuicyjność nie jest najmocniejszą stroną również obsługi systemów audio, czy nawigacji w Fordach.

Kierowca mikrobusa Forda siedzi wysoko i ma zapewnioną świetną widoczność do przodu. Ale przy skrętach warto zachować czujność, bo widok na boki ograniczają duże lusterka boczne. W parkingowych manewrach pomagają czujniki oraz zainstalowana w lusterku wstecznym kolorowa kamera (koszt całego pakietu – kamera, czujniki, system ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu i monitorowania koncentracji kierowcy, elektrycznie regulowane, ogrzewane i składane lusterka boczne, wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatycznie włączane światła mijania, automatyczne przełączanie świateł drogowych na mijania dla opcji wyposażeniowej Titanium to ok. 3000 zł).

Zobacz też: Test Citroen Berlingo II Multispace XTR 1.6 HDi 112 KM

Do redakcji trafił Tourneo Custom w wersji ośmioosobowej. Co ciekawe, standardowo auto jest dziewięcioosobowe, a wybranie w opcji pojedynczego fotela pasażera z przodu, obniża cenę o 615 zł (w droższej wersji Titanium).

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test

Przydatne rozwiązanie znane z Forda Fiesty - w lusterku wstecznym Forda Tourneo Custom umieszczono kolorowy wyświetlacz kamery.
Przydatne rozwiązanie znane z Forda Fiesty - w lusterku wstecznym Forda Tourneo Custom umieszczono kolorowy wyświetlacz kamery.

W przedniej części kabiny Forda Tourneo Custom miejsca jest pod dostatkiem, co ciekawe zamieniając fotel pasażera z dwuosobowego na jednoosobowy obniżymy cenę pojazdu.
W przedniej części kabiny Forda Tourneo Custom miejsca jest pod dostatkiem, co ciekawe zamieniając fotel pasażera z dwuosobowego na jednoosobowy obniżymy cenę pojazdu.

Atrakcyjny design "zegarów" Forda Tourneo Custom.
Atrakcyjny design "zegarów" Forda Tourneo Custom.

Przedział bagażowy Forda Tourne Custom w wersji dłuższej (L2) wystarczy do spakowania bagaży ośmiu osób.
Przedział bagażowy Forda Tourne Custom w wersji dłuższej (L2) wystarczy do spakowania bagaży ośmiu osób.

W tylnych rzędach Forda Tourneo Custom zainstalowano niezależne fotele.
W tylnych rzędach Forda Tourneo Custom zainstalowano niezależne fotele.

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi - test

Przepastny przedział bagażowy Forda Tourneo Custom.
Przepastny przedział bagażowy Forda Tourneo Custom.

CIT 2018. Komentarz299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

iMoto portal zmotoryzowanych

iMoto to nowe rozwiązanie w sferze internetowej, które łączy w sobie szereg funkcji przydatnych dla właścicieli samochodów i motocykli.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK